Gå til innhold

Hvordan sette sammen en bachelorgrad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har kunnskap om hvordan man kan sette sammen sin "egen" bachelorgrad?

Jeg studerer for tiden ved et universitet i Norge, men ønsker å ta en del emner via ulike utdanningsinstitusjoner i utlandet (dvs. at det ikke bare er ett eller to universitet jeg må forholde meg til).

Både nåværende og forhåpentligvis kommende emner er relatert til helse: Folkehelsevitenskap, helseinformatikk, kropp/næring, kjemi/biokjemi/mikrobiologi, anatomi og fysiologi, helsepsykologi, helseøkonomi og kanskje noen fag som går på ledelse/organisasjon o.l.

Anonym poster: 3f943841461741ca144fa27b1ca09311

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen her som har kunnskap om hvordan man kan sette sammen sin "egen" bachelorgrad?

Jeg studerer for tiden ved et universitet i Norge, men ønsker å ta en del emner via ulike utdanningsinstitusjoner i utlandet (dvs. at det ikke bare er ett eller to universitet jeg må forholde meg til).

Både nåværende og forhåpentligvis kommende emner er relatert til helse: Folkehelsevitenskap, helseinformatikk, kropp/næring, kjemi/biokjemi/mikrobiologi, anatomi og fysiologi, helsepsykologi, helseøkonomi og kanskje noen fag som går på ledelse/organisasjon o.l.

Dette er noe jeg det siste året har prøvd å finne ut av selv (annet fagområde forsåvidt)...

Det er ikke lett!

Du må sannsynligvis ta utgangspunkt i en ferdig bachelorgrad og be om vurdering av de fagene du har som innpass.. Du må antagelig ta mye av bachelorprogrammet i tillegg til det du har likevel. Men spør noen med peiling på det universitetet du studer ved nå, så har de sikker noen gode løsninger :)

Anonym poster: 4ee3759eeb9880b2022666be1e8b0661

Gjest Badabing
Skrevet

Du må nesten ta kontakt med en studieveileder, så ordner det seg nok. :)

Skrevet

Takk for svar! Har tatt kontakt med ulike personer på universitetet, så håper jeg får et konkret svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...