Gå til innhold

Husk refleks

Anbefalte innlegg

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Nå som høsten er her så husk refleks. Jeg kjører ofte bil på en vei der det er mye joggere, syklister og rulleskifolk. Og det er skremmende å se hvor mange, som ikke bruker refleks. Folka er jo helt gale. Jeg var vitne til at bussen måtte hive seg ut i veien da det kom en jogger uten refleks. Kudos til kjapp bussjåfør. Har også opplevd å se en syklist med vest og lys sykle langs veien, og jeg har pent kjørt utenefor han. Men i det jeg kjører forbi så oppdager jeg at det er en syklist utenfor han her - uten en eneste jævla refleks. Jeg hadde lyst til å stoppe og grisebanke idioten. Hvor dum er man da? En annen gang sendte jeg er rulleskidude rett i grøfta. Jeg så han ikke før jeg var på siden av han (nylagt sort asfalt, høstmørke og pøseregn og helt sortkledd dude). Regner med han brukte refleks etter dette.

En gang spurte jeg noen syklister hvorfor de ikke brukte refleks. Hun ene sa at det var så deilig å sykle i mørket og ikke bli sett... det var så befriende. Øhh...

Så husk refleks. Og husk at refleks er ferskvare. Spesielt refleksvester tåler ikke mer enn en vinter før effekten er betraktelig redusert.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Og husk at selv gode gatelys ikke gjør deg selvlysende! Bruk refleks uansett!

Endret av Orchideae
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...