Gå til innhold

Damer som har ligget med muslimer - versjon II

Cuckold

Anbefalte innlegg

Forskjellen er at de velger det selv og ikke er det fordi mennene krever det. Skjønner?

Anonym poster: f8389e6fa34eec80813213562dad458c

Det er da flust med jenter som vokser opp med religiøse, kristne foreldre, som formidler dette budskapet, kjære deg.

De vokser opp med at det å bevare jomfrudommen til giftemål er det rette å gjøre, og at å pule rundt er en synd. Mens samfunnet rundt bombarderer de med blader som er beregnet på 16åringer som forklarer hvordan du kan gi best mulig sugejobb..

Hvordan kan jeg sitte hjemme og VITE om en muslimsk jente i Norge velger å bevare jomfrudommen selv pga oppdragelse, eller om dette KREVES? Det er umulig for meg å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Og jeg la også til at jeg kjenner personlig flere muslimske damer som er/har vært med muslimske menn.

Den røde tråden for disse jentene er også at familiene godtar dette. Alt spørs på hvor religiøs man også er, og hvordan man mikser kultur med religion.

Familien til mannen min, som er muslim, er redd jeg skal omvende ham. Familien min er redd for det samme. Man må regne med kompromiss, og man MÅ ha gjensidig respekt for hverandres tro.

Her gjør du den samme feilen igjen, du viser til enkelteksempler på at det finnes par av typen muslimsk kvinne & ikke-muslimsk mann og later som at det viser at det ikke er et grotetsk misforhold mellom forekomsten av denne konstellasjnen og den omvendte, ikke-muslimsk kvinne & muslimsk mann. Det er ingen som har sagt at det ikke finnes ett eneste par av konstellasjonen muslimsk kvinne & ikke-muslimsk mann, det jeg mener burde være et tankekors for alle vestlige kvinner som gifter seg med en muslimsk mann er det voldsomme misforholdet mellom antall slike konstellasjoner og tilsvarende mellom muslimske kvinner og ikke-muslimske menn.

Det er ikke så underlig at det er et slikt misforhold all den tid dette ifølge en muslimsk ekspert på kjønnsspørsmål (se startinnlegget) er ett av de 6 påbud/forbud i Koranen der menn og kvinner forskjellsbehandles, det er kanskje ikke så rart at muslimer opprettholder en slik praksis verden over når Koranen selv (som må antas å være en høy autoritet for de fleste muslimer) tillater at muslimske menn får ta ikke-muslimske kvinner til ekte, mens den samme kilde forbyr muslimske kvinner å gifte seg med en ikke-muslimsk mann.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på at normalt oppegående norske kvinner tenker sånn. Men akkurat som man finner menn med et forkvaklet kvinnesyn, så finner man kvinner med et forkvaklet mannesyn. For min del er likestilling, likeverd og respekt en selvfølge i et forhold. Jeg gir det, og jeg forventer det tilbake. At en mann er tilstede for barna, om det er å ta ut permisjon, trille vogn eller stille opp på foreldremøter, er om noe attraktivt. Om det er noe som er latterlig så er det de som ikke gjør det. I mine øyne er det heller et tegn på en bra mann.

Mannen min var hjemme på dagen mens jeg jobbet heltid i ca 6mnder, trillet og gikk tur, ryddet og vasket og lagde mat.

Om han fikk pepper fra andre muslimer i miljøet hans? Njah. De lo litt, og sa han hadde blitt whipped, men samtidig sa flere at de misunte ham som hadde mulighet, og at dette viste hvor høyt han elsket både meg og barnet. Og han sa rett ut at flere menn burde prøve det, for det knytter virkelig bånd med barna.

Han har ikke vokst opp med "slike tilstander", men med en more som var hjemme med NI barn, som vaske og ordnet og lagde mat, og gikk 1mil for å hente vann hver dag.

Men, han har vokst opp med en far som tok ham med seg på turer fra tidlig alder, som lærte ham om naturen, dyrene og alt som var nødvendig for en ung mann å lære i deres kultur.

Han ser friheten vi har i Norge som kvinner, og likestillingen, og synes den er bra, men at det også kan føre til altfor mye egoisme, og det er jeg enig i. Mange kvinner FORVENTER at mannfolka skal gjøre ditten og datten, og glemmer å sette pris på det. "My way or the highway", gresset er grønnere på andre sida, osv.

Den egoismen som mange har fått gjennom likestillinga, gjør også at mange gir opp et ekteskap og forhold, uten å virkelig jobbe for det. Og ja, det er kun basert på subjektive observasjoner blant venner og bekjente.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne holdninga finner du også hos de som er veldig kristne av seg, det er ikke en muslimsk holdning, slik mange liker å tro.

Det ser jeg fint på f.eks Jehovas Vitner i hjembyen.

Dette er med respekt å melde tull og må baseres på fordommer eller manglende kunnskap. Jeg kunne selv skrevet en lang avhandling om alt som er negativt med Jehovas vitner, men at de har en annen seksualmoral for menn enn for kvinner er ikke riktig. Derimot er det som jeg har påpekt i flere innlegg bare i denne tråden også land i vår kulturkrets der hore/madonna-tankegangen ennå står sterkere, det gjelder søreuopeiske katolske så vel som ortodokse land der skandinaviske jenter kommer på ferie og legger seg på rygg for lokale helter og der de lokale jentene på ingen måte kan tillate seg tilsvarende. Forholdene og undertrykkelsen er selvsagt enda mye hardere for kvinner i Tyrkia og enda mye hardere i Afghanistan enn i Tyrkia, rett skal være rett, jeg skal ikke gå i den samme fellen og late som alle kulturer er like, men hore/madonna-tankegangen står også relativt sterkt i mange land i Sør-Europa, det har jeg aldri lagt skjul på.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dette at jeg burde holde kjeft om jeg ikke har et synspunkt som tåler dagens lys og passer inn i den solidariske Ap Norge som vi lever i ?

Å respektere kvinner betyr ikke å adlyde i frykt for å bli forlatt. Det er nemlig det mange norske menn gjør.

Jeg vet av menn som synes det er et ork å gjør husarbeid, mange gjør heller ikke det. Det blir krangling av det i heimen. Hvorfor kan ikke kvinner godta menns svakhet som den er , de var mest sannsynlig slik helt fra de ble sammen. Men kvinnen vil jo forandre dem når det har gått en tid. Det er mange slike tråder her som har netopp dette som tema. Late , rotete menn med bremsespor i buksa som driter i alt hjemme.

Men ok, jeg vil ikke diskutere dette videre,for vi blir jo ikke enige uansett.

Er noe av dette jeg mener med "problemet med likestillingen og egoismen", og at kvinner forventer ting.

Noen menn er flinke til å rydde og vaske, andre ikke. Noen kvinner er flinke til å rydde og vaske, andre ikke.

Man MÅ lage kompromiss i ethvert ekteskap og forhold, ikke bare forvente at fordi vi har likestilling, så SKAL gubben greie ditten og datten.

Her i huset er det gubben som er flink med vasking, rydding, og maten. Jeg er under opplæring, som jeg selv kaller det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er til dels enig med deg her.

I min manns hjemland har de et ordtak som sier at utenfor huset har mannen rett, men innenfor huset har kona det siste ordet i ALT.

Og jeg tror norske folk ikke helt ser det at noen kvinner faktisk VIL være hjemme med barn, lage mat, ta vare på huset, og oppvarte mannen sin. Jeg kunne godt tenke meg det samme, men med en deltidsjobb, og det er kun fordi jeg dermed ikke måtte fått lommepenger, men kunne brukt av egen lomme til det jeg vil ha, og enda hatt litt voksentid;)

Det fine med Norge er at man kan VELGE. Vi har friheten til å velge. Vi kvinner har rettigheter her, og det betyr også at vi har rettighet til å være hjemmeværende husmor om vi ønsker det, muslim eller ei.

Og ja, mange kvinner forventer oppvarting og gaver og tjo og hei fra tidlig alder, og jeg kommer til å lære mine barn at DET er ikke greit, hverken fra den ene eller den andre siden.

Les hva jeg svarte eva-80 på samme innlegg:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=692409&st=60#entry11615006

Aha, så jeg snakker med en slags profet ;) , et menneske som vet noe ingen andre vet, nemlig at kvinnene i den islamdominerte verden er skapt for underkastelse og i mindre grad enn andre trenger frigjøring. For de er nemlig lykkelige som undertrykte. Det er noe eva-80 på KG kan fortelle oss og som vi bare må stole på.

Det du snakker om er hore/madonna-komplekset, og hvis du hadde tatt deg bryet med å følge linkene jeg har tatt meg tid til å legge inn ville du ikke skrevet det du skriver. Hore/madonna-tankegangen er selvsagt internalisert i kvinnene i disse kulturene, det er jo nettopp det triste (og geniale) med den form for kulturell undertrykkelse; hvem er det som ønsker å være en skitten hore? Hvis man først er opplært til å tenke slik?

Men det er som du ville sett om du hadde lest trådene jeg har linket til ikke bare i de islamdominerte land hore/madonna-tankegangen infiserer kulturen, det gjelder også land i vår kulturkrets, ikke minst katolske og ortodokse land i Syden. Dobbeltmoralen handler ikke bare om vold og uuttalte trusler om æresdrap, den handler om at kvinnene vokser opp i en kultur der deres forståelse av kjønnenes ulikhet bidrar til at de selv adopterer hore/madonna-tankegangen slik at de selv sørger for å holde seg på matten.

Og det som definitivt ikke hjelper er når guttene fra disse kulturene opplever å få fri tilgang til frigjorte kvinner fra en annen kultur, kvinner som ikke har noe imot å spre bena for menn som ser på dem som horer, ja kvinner som faktisk underbygger disse guttenes fordommer og forestillinger om at alle kvinner egentlig er masochister som trenger en skikkelig sjåvinistisk mann for å bli lykkelig. Slik at det dummeste man kan gjøre er å gi kvinnene friheten slik de nordeuropeiske mennene har gjort, det er sikker vei til å få frustrerte ulykkelige kvinner, kvinner på endeløs jakt etter "ekte menn", en type løse, æreløse kvinner man gjerne kan pule på, men som man neppe vil ha som livsledsager og mor for sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her gjør du den samme feilen igjen, du viser til enkelteksempler på at det finnes par av typen muslimsk kvinne & ikke-muslimsk mann og later som at det viser at det ikke er et grotetsk misforhold mellom forekomsten av denne konstellasjnen og den omvendte, ikke-muslimsk kvinne & muslimsk mann. Det er ingen som har sagt at det ikke finnes ett eneste par av konstellasjonen muslimsk kvinne & ikke-muslimsk par, det jeg mener burde være et tankekors for alle vestlige kvinner som gifter seg med en muslimsk par er det voldsomme misforholdet mellom antall slike konstellasjoner og tilsvarende mellom muslimske kvinner og ikke-muslimske menn.

Det er ikke så underlig at det er et slikt misforhold all den tid dette ifølge en muslimsk ekspert på kjønnsspørsmål (se startinnlegget) er ett av de 6 påbud/forbud i Koranen der menn og kvinner forskjellsbehandles, det er kanskje ikke så rart at muslimer opprettholder en slik praksis verden over når Koranen selv (som må antas å være en høy autoritet for de fleste muslimer) tillater at muslimske menn får ta ikke-muslimske kvinner til ekte, mens muslimske kvinner aldri må få gifte seg med en ikke-muslim.

Nei, men det at de finnes, viser jo bare at det er endringer som skjer.

Er ikke dette noe man bør se på som positivt?

Om en muslimsk jente i en gruppe på ti gifter seg med en ikke-muslim, og familien godtar, venner ser det går bra, etc, etc, så vil det faktisk ha en ring-virkning.

Det er faktisk ikke sånn at ALLE muslimer forholder seg til ALT som står i koranen, slik som at ikke ALLE kristne forholder seg til ALT som står i bibelen.

Og takk for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er med respekt å melde tull og må baseres på fordommer eller manglende kunnskap. Jeg kunne selv skrevet en lang avhandling om alt som er negativt med Jehovas vitner, men at de har en annen seksualmoral for menn enn for kvinner er ikke riktig. Derimot er det som jeg har påpekt i flere innlegg bare i denne tråden også land i vår kulturkrets der hore/madonna-tankegangen ennå står sterkere, det gjelder søreuopeiske katolske så vel som ortodokse land der skandinaviske jenter kommer på ferie og legger seg på rygg for lokale helter og der de lokale jentene på ingen måte kan tillate seg tilsvarende.

Å si at det jeg selv har vokst opp med rundt meg er tull, er, med respekt å melde, ikke særlig respektfult:)

Denne tendensen ser man i hjembyen min. Unge gutter får være ute til langt på natt, jentene må være inne tidlig. Ungguttene får gå på fest og kose seg, jentene må være hjemme, etc, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at det jeg selv har vokst opp med rundt meg er tull, er, med respekt å melde, ikke særlig respektfult:)

Denne tendensen ser man i hjembyen min. Unge gutter får være ute til langt på natt, jentene må være inne tidlig. Ungguttene får gå på fest og kose seg, jentene må være hjemme, etc, etc.

Da må du ha vært borti et svært spesielt jehovas vitner-miljø. Det er ingen tvil om at hore/madonna-tankegangen også eksisterer i en moderat form her i Skandinavia selv etter at vi har tatt et kraftig oppgjør med den, men i de konservative kristne miljøene og Jehovas vitner (som er litt på siden av kristendommen) gjøres det ikke så stor forskjell på gutter og jenter, kravet hos de mest konservative er at man skal vente med sex til ekteskapet, og det gjelder både gutter og jenter.

Jeg er selv en sterk religionskritiker, men rett skal være rett, når det gjelder hore/madonna-tankegangen er ikke de norske konservative kristne verre enn befolkningen for øvrig, det finnes rester av tenkningen også blant KGs brukere (det har vi sett i div tråder der menn skriver at de ikke vil ha en dame som har hatt for mange seksualpartnere), men disse mennene er ikke kristne, og disse holdningene er ikke noe familien bygger opp om og det er vel ingen av disse som forventer at kvinnen i hans liv skal være jomfru.

Det ville vært en fullstendig fallitt for all politisk virksomhet, kvinnefrigjøring, demokrati dersom vi ikke engang kan innrømme at menn i vår del av verden forholder seg på en helt annen måte til det annet kjønn, at hore/madonna-tankegangen som fremdeles preger kulturen i sør er vesentlig svekket her i vårt hjørne av verden, noe som selvsagt er bakgrunnen for at det er det for hver tyrkiske jente som ligger med en skandinavisk gutt sikkert er flere hundre skandinaviske jenter som sprer bena for en tyrkisk strandløve. Det er en grunn til at disse guttene ikke ville tålt at deres egne søstre lå rundt på samme måte: det kalles dobbeltmoral, nærmere bestemt hore/madonna-tankegangen.

Det symptomatiske er at det ikke er skandinaviske kvinner som snakker høyt om dette, men at det er vi menn som må tale tyrkiske kvinners sak, påpeke dobbeltmoralen skandinaviske kvinner bygger opp under og belønner ved å spre bena for disse guttene. Om du lurer på om akkurat denne ene strandløven er et unntak, om han er unntaket som bekrefter regelen, den ene gutten i landsbyen som ikke er preget av hore/madonna-tankegangen, kan du gjøre følgende praktiske eksperiment:

Benytt anledningen når han er på toalettet til å få kameraten hans til å bli med på å drive litt ap med ham. Få kameraten hans til å late som han har sett søsteren hans med en skandinavisk gutt. Når din utkårede kommer tilbake fra toalettet forteller kameraten hans henslengt at han nettopp så din hengivne strandløves søster på vei inn på et typisk turisthotell med en skandinavisk gutt. Hvis han tar det like coolt som en hvilken som helst nordeuropeiske gutt ville gjort det, er det bare å gå til sengs med ham, da er han unntaket som ikke ligger under for denne kvinneundertrykkende dobbeltmoralen. ;)

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binta Ba: Jeg skal ikke si du lyver, men det du bringer på bordet her av evidens er anakronistisk i beste fall. Meg bekjent er det ikke vanlig i små, marginale norske kirkesamfunn å praktisere diametralt motsatte seksualnormer for kvinner og menn. Der forventes det at både unge gutter og jenter holder seg i skinnet slik Boken befaler.

For øvrig bør du merke deg ordet marginalt. Jehovas vitner, Pinsevennene osv. er marginale. Vi snakker om en motkultur som lever på siden av samfunnet, beskjeden i både tall og ideologisk innflytelse. Både du og jeg vet at religion har et minimalt grep på det store flertall av nordmenn, og at dette grepet har blitt svakere og svakere. Det er oppkonstruert å forsøke sammenligne betydningen av religion blant den etniske norske befolkningen og i den muslimske minoritetskulturen. Ikke bare det, det er komplett usammenliknbart. At du i det hele tatt bringer Jehovas Vitner inn i debatten tyder på at du vil henlede oppmerksomheten bort fra det innlysende faktum at seksualnormene blant muslimer er helt annerledes enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binta Ba: Jeg skal ikke si du lyver, men det du bringer på bordet her av evidens er anakronistisk i beste fall. Meg bekjent er det ikke vanlig i små, marginale norske kirkesamfunn å praktisere diametralt motsatte seksualnormer for kvinner og menn. Der forventes det at både unge gutter og jenter holder seg i skinnet slik Boken befaler.

For øvrig bør du merke deg ordet marginalt. Jehovas vitner, Pinsevennene osv. er marginale. Vi snakker om en motkultur som lever på siden av samfunnet, beskjeden i både tall og ideologisk innflytelse. Både du og jeg vet at religion har et minimalt grep på det store flertall av nordmenn, og at dette grepet har blitt svakere og svakere. Det er oppkonstruert å forsøke sammenligne betydningen av religion blant den etniske norske befolkningen og i den muslimske minoritetskulturen. Ikke bare det, det er komplett usammenliknbart. At du i det hele tatt bringer Jehovas Vitner inn i debatten tyder på at du vil henlede oppmerksomheten bort fra det innlysende faktum at seksualnormene blant muslimer er helt annerledes enn i Norge.

Det blir et sidespor, men når man snakker om bøkene og hva de sier, så er vel heller ikke Koranen positiv til at noen skal ligge rundt? Sex utenfor ekteskapet er i bunn og grunn fyfy. Så når menn kan bryte religiøse regler, mens kvinner ikke kan, så er det vel først og fremst dobbeltmoralistisk kulturelle normer.

Jeg tror at en del av dette også handler om innvandringsmønster. Kvinner, og menn, som kommer fra land som kjennetegnes av familieinnvandring, hvor man har et stort miljø og familie etablert i Norge, opplever nok mer press og mindre frihet. Mens de som står mer alene har større frihet til å ta egne valg, uten å måtte forholde seg til både slekt, kulturelle normer og press fra omgivelsene. Og i valg av partner, så går ikke de kulturelle normene bare i retning av norsk eller ikke-muslimsk partner. Mange opplever også store problemer om de ønsker å velge en muslimsk partner fra et annet land. Det er heller ikke uten videre akseptert, selv om religiøse regler tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir et sidespor, men når man snakker om bøkene og hva de sier, så er vel heller ikke Koranen positiv til at noen skal ligge rundt? Sex utenfor ekteskapet er i bunn og grunn fyfy. Så når menn kan bryte religiøse regler, mens kvinner ikke kan, så er det vel først og fremst dobbeltmoralistisk kulturelle normer.

Jeg tror at en del av dette også handler om innvandringsmønster. Kvinner, og menn, som kommer fra land som kjennetegnes av familieinnvandring, hvor man har et stort miljø og familie etablert i Norge, opplever nok mer press og mindre frihet. Mens de som står mer alene har større frihet til å ta egne valg, uten å måtte forholde seg til både slekt, kulturelle normer og press fra omgivelsene. Og i valg av partner, så går ikke de kulturelle normene bare i retning av norsk eller ikke-muslimsk partner. Mange opplever også store problemer om de ønsker å velge en muslimsk partner fra et annet land. Det er heller ikke uten videre akseptert, selv om religiøse regler tillater det.

Det stemmer nok bra, selv om jeg synes det er lettere å adskille religion og kultur i sekulære Vesten enn det er tilfellet med islam siden religion i muslimske land (og i innvandrerkulturer med rot i disse landene) er så tett sammenvevd med både stat, politikk, kultur og sivilsamfunn. Jeg prøver altså å si at det byr på en og annen utfordring å peke på kilden til seksuell dobbeltmoral innen forskjellige muslimske kulturer, selv om Koranen evt. påbyr like regler for begge kjønn. Kanskje er det tidlige og konservative fortolkninger av profetens ord som er bakgrunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytt anledningen når han er på toalettet til å få kameraten hans til å bli med på å drive litt ap med ham. Få kameraten hans til å late som han har sett søsteren hans med en skandinavisk gutt. Når din utkårede kommer tilbake fra toalettet forteller kameraten hans henslengt at han nettopp så din hengivne strandløves søster på vei inn på et typisk turisthotell med en skandinavisk gutt. Hvis han tar det like coolt som en hvilken som helst nordeuropeiske gutt ville gjort det, er det bare å gå til sengs med ham, da er han unntaket som ikke ligger under for denne kvinneundertrykkende dobbeltmoralen. ;)

Ingen, absolutt ingen, menn jeg kjenner, hverken norsk eller utenlandsk, ville likt det om søstra si;) Ikke engang min egen bror likte å vite at jeg hadde meg med menn, og han er 7 år YNGRE enn meg.

Og absolutt ikke religiøs. Det går på at søstra er søstra, og man vil ikke tenke tanken på at søstra gjør noe seksuelt. Akkurat som at jeg ikke helt liker tanken på at brødrene mine har ONS.

De færreste ville jult opp søsknene sine for det, men det finnes sånne menn også, både her og der.

Og når det kommer til hore/madonna-teorien, så finnes den hos de aller fleste menn jeg personlig kjenner. De vil ha ei som ikke har pult for mye rundt, helst ikke i det hele tatt, men som er en villkatt i senga.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg bringer ikke vekk oppmerksomheten, jeg bare peker på at det finnes etnisk norske som tenker helt likt som noen muslimer gjør.

Og, som jeg har sagt før, de fleste muslimer JEG kjenner, har ikke større problemer med at søstra/kusina gifter seg med en ikke-muslim, det de er redd for, er at søstra/kusina skal frafalle troen.

Og det er også MIN familie redd for at JEG skal gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant. Mannen min sa faktisk at han vil heller at søstra gifter seg med en norsk ikke-muslim, enn en ekstremt religiøs muslimsk mann fra et annet land.

Mye fordi moralen og etikken i hans land, og oppdragelse av barn, er mye lik Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok bra, selv om jeg synes det er lettere å adskille religion og kultur i sekulære Vesten enn det er tilfellet med islam siden religion i muslimske land (og i innvandrerkulturer med rot i disse landene) er så tett sammenvevd med både stat, politikk, kultur og sivilsamfunn. Jeg prøver altså å si at det byr på en og annen utfordring å peke på kilden til seksuell dobbeltmoral innen forskjellige muslimske kulturer, selv om Koranen evt. påbyr like regler for begge kjønn. Kanskje er det tidlige og konservative fortolkninger av profetens ord som er bakgrunnen?

Mange afrikanske, muslimske land, med unntak av Somalia, er veldig på det å bevare kulturhistorie, sammen med religion. De bruker voodoo, som er haram. De danser og synger og ber til jordguder OG Allah om gode kår for jordbruk og land, og det er også Haram. I enkelte etniske grupper er det godtatt å ha sex før ekteskapet èn gang i året, og det er også Haram.

Jeg tror det er der forskjellen kommer inn. Om man mikser kultur og religion, vil det ikke bli SÅ konservativt og strengt som om man KUN følger en hellig bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen, absolutt ingen, menn jeg kjenner, hverken norsk eller utenlandsk, ville likt det om søstra si;) Ikke engang min egen bror likte å vite at jeg hadde meg med menn, og han er 7 år YNGRE enn meg.

Og absolutt ikke religiøs. Det går på at søstra er søstra, og man vil ikke tenke tanken på at søstra gjør noe seksuelt. Akkurat som at jeg ikke helt liker tanken på at brødrene mine har ONS.

De færreste ville jult opp søsknene sine for det, men det finnes sånne menn også, både her og der.

Og når det kommer til hore/madonna-teorien, så finnes den hos de aller fleste menn jeg personlig kjenner. De vil ha ei som ikke har pult for mye rundt, helst ikke i det hele tatt, men som er en villkatt i senga.

You`re wrong on both accounts. Nuff said. Det er to grunner til at jeg stusser ved kvinner som har hatt mange sexpartnere.

Den ene er i tilfelle hun har hatt mye sex som følge av eksepsjonelt dårlig selvtillit, slik at all sexen blir som et substitutt for nærhet. Da ville jeg kunne tenkt at hun har større issues, og at jeg i et evt. forhold med henne ville fungert som en slags psykolog for henne. Det ville blitt skjevt.

Den andre er at jeg ville tenkt hun og jeg har svært forskjellig syn på intimitet og grenser. Det ville vært en dårlig match.

At hun har hatt mye sex fordi hun er seksuell og har lyst er derimot uproblematisk. Jeg er neppe alene om å tenke slik. Jeg tror det må være noe med de du omgås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bringer ikke vekk oppmerksomheten, jeg bare peker på at det finnes etnisk norske som tenker helt likt som noen muslimer gjør.

Og, som jeg har sagt før, de fleste muslimer JEG kjenner, har ikke større problemer med at søstra/kusina gifter seg med en ikke-muslim, det de er redd for, er at søstra/kusina skal frafalle troen.

Og det er også MIN familie redd for at JEG skal gjøre.

Naturligvis finnes det etnisk norske som deler hore/madonna-komplekset. Akkurat som at det finnes tilfeller av tuberkulose i Vesten fremdeles. Men VANLIG er det ikke, og ikke i nærheten av hva som rimeligvis kan antas om muslimske kulturer, både i kjerneområdet for islams utbredelse og i vestlige innvandrerkulturer med røtter derfra. Det du forteller om Jehovas Vitner osv. er da irrelevant for problemstillingen. Du kan like så gjerne slette det du har sagt om det, for det hører ikke hjemme her.

De to tingene hører sammen. Hvis det er slik at muslimske kvinner ikke kan gifte seg med ikke-muslimske menn (med mindre han omvendes) så ligger vel et forbud mot å bli kjæreste med en norsk ikke-muslim i kortene, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener. Jeg har vokst opp med muslimske venninner i nabolaget, sikkert fordi jeg også ikke er norsk.

Å kjenne de personlig og nært, deres liv fra da de var små og uskyldige og familien deres har lært meg mye. Det er en ekstremt urettferdig fordeling mellom kjønn i disse familiene og dette er så uendelig trist.

Men så er det ikke alle som har det sånn.

Det er ikke bare jenter som blir truet til ekteskap og truet til å bli kastet ut av familien, nei, det er menn også, så fort de har fylt 18 og spesielt hvis de er eldst i familien så forsøker foreldrene å finne en partner til mannen.

Dette kan forklaring hvorfor "muslimske gutter puler rundt med norske damer,men til slutt gifter de seg med en som er ren" som du sier det.

Jeg forstår ikke hvorfor man skal gå etter disse kvinnen egentlig, for jeg tror nok at det er en fåtall av dem.

Jeg har ingen norske venninner som kunne tenkt seg å være sammen med en muslim, og en av dem er til og med rasistisk.Men så var det jo og ho som ble sammen med en muslimsk mann til slutt. Hvorfor? for det er ikke alltid man stoppet opp og tenker "Ey,jeg liker denne gutten,men er det politisk korrekt?"

Ja, det er noen norske kvinner som mener at nordmenn er for bløte og at de heller trenger en hard utlending, men er disse kvinnene noen dere ville ha innledet et forhold med uansett? Jeg kan ikke bestemme hvem som skal ligge med hvem, og ja,jeg ser dobbelmoralen med å ligge med en som ikke har de samme verdiene som deg.

Her i landet så kjemper vi så hardt for feminismen,men det så lenge det ikke angår de muslimske kvinnene.

Det er også mange gode muslimske menn. Ja,faktisk. Jeg kjenner faktisk flere som har invitert med sin norske kjæreste hjem til foreldrene, og som foreldrene har blitt kjempe sinte over når de slo opp,for de mente at de var så bra par og at han aldri kommer til å finne en så bra jente igjen.

Er det da noen vits å se ned på kvinner som ligger med muslimer? Du kjenner jo ikke hele historien.

Personlig kunne jeg aldri blitt sammen med en som var religiøs, enten det er kristendom eller islam, det er ikke det at jeg ikke tåler kritikk eller ikke klarer å akseptere at andre har andre meninger,men det at den personen jeg ligger meg er så nær meg psykisk at jeg trenger en jeg kan føle meg trygg på, og en jeg kan sammerbeide med og ikke imot.

Anonym poster: 9a2a4b0fb2be4a589a11b44fb43e1062

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

You`re wrong on both accounts. Nuff said. Det er to grunner til at jeg stusser ved kvinner som har hatt mange sexpartnere.

Den ene er i tilfelle hun har hatt mye sex som følge av eksepsjonelt dårlig selvtillit, slik at all sexen blir som et substitutt for nærhet. Da ville jeg kunne tenkt at hun har større issues, og at jeg i et evt. forhold med henne ville fungert som en slags psykolog for henne. Det ville blitt skjevt.

Den andre er at jeg ville tenkt hun og jeg har svært forskjellig syn på intimitet og grenser. Det ville vært en dårlig match.

At hun har hatt mye sex fordi hun er seksuell og har lyst er derimot uproblematisk. Jeg er neppe alene om å tenke slik. Jeg tror det må være noe med de du omgås.

Det at hun har hatt sex med mange, og dermed har andre grenser og syn på intimitet, betyr jo også dermed at hun er seksuell og har lyst.

Noen velger å leve ut den lysten, andre velger å holde seg til masturbering.

Menn flest ville valgt den siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...