Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor har ei venninne som påberoper seg å være åndelig, synsk og healer. Hun holder healing/Reiki kurs for andre og reiser rundt til spiritulle "porter" i hele verden. Hun har stor tro på ulike typer krystaller og deres helbredende effekt, for ikke å snake om alt mulig innen urter. Jeg tror hun er ganske vel ansett i healer miljøet her i Norge.

Nå nettopp så fortalte min mor at denne damen skal ut på en av sine reiser igjen og være borte i flere måndere. "Men jobber hun ikke?", spurte jeg min mor. "Å nei hun har vært uføretrygdet i flere år hun", var svaret.

Jeg lo godt :fnise:

Anonym poster: 02abe0c01fff9b73d3e47e8e69684d88

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

og poenget ditt er???

Anonym poster: c77f0dd03c87a595ea8d49d5c6c225af

Skrevet (endret)

Er poenget at de som tror på slikt er mindre rustet til å takle en normal hverdag..? I så fall kan jeg være åpen for at den teorien stemmer, men jeg sliter likevel litt med å forstå poenget med denne tråden.

Når det er sagt synes jeg at alt slikt bare er humbug og vås, og jeg sliter ofte med å ta personer som holder på med sånt seriøst.

Endret av Tonje!
Skrevet

Min mor har ei venninne som påberoper seg å være åndelig, synsk og healer. Hun holder healing/Reiki kurs for andre og reiser rundt til spiritulle "porter" i hele verden. Hun har stor tro på ulike typer krystaller og deres helbredende effekt, for ikke å snake om alt mulig innen urter. Jeg tror hun er ganske vel ansett i healer miljøet her i Norge.

Nå nettopp så fortalte min mor at denne damen skal ut på en av sine reiser igjen og være borte i flere måndere. "Men jobber hun ikke?", spurte jeg min mor. "Å nei hun har vært uføretrygdet i flere år hun", var svaret.

Jeg lo godt :fnise:

Anonym poster: 02abe0c01fff9b73d3e47e8e69684d88

Hva var det du lo av egentlig? At denne uføretrygdede damen ikke healer seg selv siden hun innehar slike evner?

Dette med healing tror ikke jeg heller på men noen urter har da både legende, beroligende og til og med dødelig virkning.

Anonym poster: 23e950d86b12b62464d940f10cba8f24

Skrevet

Litt av poenget blir vel at hun kanskje ikke er så ufør likevel. Hun holder kurs for andre, bruker mye tid og energi på å reise rundt... Høres vel egentlig ut som om hun har arbeidsevne, og hadde hun brukt den til å skaffe seg inntekt, kanskje hadde hun ikke vært 100 % ufør i NAVs forstand..

• Liker 1
Skrevet

Hva har det å være uføretrygdet med noe som helst å gjøre i denne saken?

Healing er jo ikke et yrke men en egenskap... jeg forstår fortsatt ikke poenget.

Skrevet

Litt av poenget blir vel at hun kanskje ikke er så ufør likevel. Hun holder kurs for andre, bruker mye tid og energi på å reise rundt... Høres vel egentlig ut som om hun har arbeidsevne, og hadde hun brukt den til å skaffe seg inntekt, kanskje hadde hun ikke vært 100 % ufør i NAVs forstand..

åja nå ser jeg den... litt treg... :-=

Gjest navnelapp
Skrevet

Hva har det å være uføretrygdet med noe som helst å gjøre i denne saken?

Healing er jo ikke et yrke men en egenskap... jeg forstår fortsatt ikke poenget.

Trur du at ho healar folk gratis? Neppe. Sjølv Svein Magne Pedersen, som ber for folk i aust og vest, tek svært gjerne imot gåver som takk, og sel bøker og kassettar (!! No kidding) til den store gullmedalje. Men dette er svarte inntekter som skatteetaten og NAV aldri får nyss om. Difor kan dei halde på med denne lyssky og løgnaktige verksemda si, utan at dei mistar trygda frå NAV. Veldig gunstig for den involverte.

Skrevet

Trur du at ho healar folk gratis? Neppe. Sjølv Svein Magne Pedersen, som ber for folk i aust og vest, tek svært gjerne imot gåver som takk, og sel bøker og kassettar (!! No kidding) til den store gullmedalje. Men dette er svarte inntekter som skatteetaten og NAV aldri får nyss om. Difor kan dei halde på med denne lyssky og løgnaktige verksemda si, utan at dei mistar trygda frå NAV. Veldig gunstig for den involverte.

useriøst...

da blir jeg skeptisk ja, hvis det plutselig er bisniss.

Enig da.

Skrevet

Ja, det vet vi jo selvsagt ikke pr nå.

Men nå er det slik at man lovlig kan ha en inntekt på ...hm..var det 50-70 000 pr år?

Vi vet heller ikke hvorfor hun er ufør, det er mellom henne. legen og Nav. Men til opplysning så må man ikke se konstant syk ut for å være ufør.

Gjest navnelapp
Skrevet

Men nå er det slik at man lovlig kan ha en inntekt på ...hm..var det 50-70 000 pr år?

Vi vet heller ikke hvorfor hun er ufør, det er mellom henne. legen og Nav. Men til opplysning så må man ikke se konstant syk ut for å være ufør.

Eh nei, men ein av føresetnadane for å vere ufør er at du ikkje kan jobbe. Denne dama jobbar tydelegvis som healer. Det er ikkje forbode å ha det som jobb, så då burde ho ganske enkelt seie frå seg uføretrygda og registrere seg som sjølvstendig næringsdrivande. Det ville eitkvart ærleg menneske gjere, iallfall. Og så kan ein jo diskutere korvidt ein er ærleg når ein driv med noko så vidløftig som healing. Ho burde iallfall byrje med å heale seg sjølv, det veit eg at eg ville gjort, om eg hadde slike evner.

• Liker 2
Skrevet

Det er tillatt med en inntekt på inntil grunnbeløpet (G (tror det er noen og 80-tusen pr i dag)) uten at uførepensjonen reduseres, dersom du har hatt uførepensjon i minst ett år.

Samtidig er det heller ikke slik at det er kun inntekt som skal tas i betraktning ved en eventuell reduksjon av uførepensjonen. Dersom du faktisk er frisk nok til å opprettholde inntekt over 1G, skal den faktiske arbeidsevnen legges til grunn. Det er ikke krav om at du reelt sett tjener over 1G, men at du utnytter den arbeidsevnen du har.

Det er ikke slik at en som har fått innvilget uførepensjon, men senere blir frisk nok til å jobbe igjen, kan fortsette og motta uførepensjon uforkortet (selv om det er slik det fungerer i praksis). Systemet er basert på at alle skal sørge for den inntekten de kan, men mulighetene til å faktisk prøve ut restarbeidsevnen for personer som fra før har fått innvilget varig uførepensjon er for dårlige.

Tidligere var det slik at mange fikk innvilget uførepensjon med revurdering etter x antall år. Dette forsvant med innføringen av tidbegrenset uførestønad, som igjen forsvant med innføringen av arbeidsavklaringepenger. Slik det fungerer i dag, er det vel slik at har man først fått uførepensjon, kan man gjøre hva pokker man vil, så lenge man ikke tjener hvite penger på det.

Skrevet

Ho burde iallfall byrje med å heale seg sjølv, det veit eg at eg ville gjort, om eg hadde slike evner.

Kan Supermann ta røntgenbilder av seg selv? Nei.

Anonym poster: 8936dd442e87e451d2b1949c931b301a

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Anonym poster: 8936dd442e87e451d2b1949c931b301a

Ikkje av nokon andre heller, dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Som andre påpeker, kan man tjene inntil ca 80 000 årlig som ufør. Hvis venninnen til mora til TS får livskvalitet og ektra lovlig inntekt ved å drive med healing, så er vel dette opp til henne?

Skrevet

Speil? Eller reflekteres ikke røntgenstråler i speil? Jeg er ikke fysiker, men det er gjerne du.

Anonym poster: 79828fc23329e24168116583c87e1cc6

Skrevet

Speil? Eller reflekteres ikke røntgenstråler i speil? Jeg er ikke fysiker, men det er gjerne du.

Anonym poster: 79828fc23329e24168116583c87e1cc6

Røntgenstråler reflekteres ikke i speil, nei. Men det er vel ikke relevant, da han ikke eksisterer, i likhet med "healere". Humbug fra ende til annen.

Anonym poster: 716ee38d8dca82da12e67b04d840e9bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...