Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det finnes en million tråder av "anbefal-meg-et-produkt"-typen, men nå er ting stort sett veldig spesifikke så jeg som bruker bryr meg ikke. Derfor lage jeg enda en :erter:

Jeg er på jakt etter et pudder. I flere år nå har jeg brukt MAC blot powder, og det er enda helt fantastisk og vil fortsatt være i sminkemappa. Men nå har huden min forandret seg en del og er ikke fullt så fet at jeg trenger et BLOT powder, så da er jeg på jakt etter et nytt ett. Har enda ikke hatt flaks med noe fordi jeg er veldig spesifikk på hva jeg vil ha...

Det må matte ned, men jeg vil fortsatt beholde noe av gløden i huden.

Glød, ikke diskokule.

Det må gjør at sminken sitter lenger ved å sette foundation+++.

Det må være trygt på ingredienser, både ift dyretesting og til eventuelle akneutbrudd.

Bryr meg ikke så mye om pris da jeg er ganske bestemt på at det jeg tar på huden ikke er skadelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt kanebo total finsih powder siden jeg begynte med sminke, sikkert i 10 år nå. Elsker det! Veldig mange jeg kjenner som bruker det. Er litt dyrt, men så verdt det.

Gjest "gjest"
Skrevet

CHANEL Poudre Universelle Libre Loose Powder. Funker fjell.

Gjest Solmåne
Skrevet

Er veldig glad i clarins ever matte :)

Skrevet

Jeg anbefaler Elizabeth Arden Pure Mineral Foundation- det mineralpudderet er helt fantastisk og synes omtrent ikke på huden.

Det matter litt ned, og du kan bygge opp dekkevnen i flere lag. Praktisk boks man vrir på så man får ut den mengden man vil ha. Får ikke dårlig hud av denne, men med en gang jeg går over til andre merker popper det frem urenheter både her og der.

Koster 289 for en boks, som varer 1-2 mnd.

Skrevet

Tenkte jeg bare skulle tipse om at MAC har begynt å teste på dyr. Så du var intr. i det..

Skrevet

Tenkte jeg bare skulle tipse om at MAC har begynt å teste på dyr. Så du var intr. i det..

Det er ikke fullt så sort/hvitt, alle produkter som selges i Kina må testes på dyr (i Kina) før de slippes ut på det kinesiske markedet, uansett merke. Dette i henhold til kinesisk lov. Det vil med andre ord si at absolutt alt som selges i Kina vil være dyretestet. MEN produkter solgt i feks Europa av samme produsent er ikke dyretestet dersom selskapets policy lyder "unngår dyreforsøk foruten land hvor dette er påkrevd ved lov". Ergo: MAC solgt i Kina=dyretestet, MAC solgt i Danmark=ikke dyretestet.

Den utopiske løsningen ville vel vært om alle produsentene som ønsker en cruelty free profil boikottet det kinesiske markedet fullstendig. Det er veldig mange kampanjer på nett om akkurat dette.

On topic: jeg er kjempefornøyd med All-in-one Face Base fra Body Shop :)

Anonym poster: 8f20e626e6337d882c7bc2998241a296

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg kjøper aldri dyrt pudder, bruker Fit Me fra Maybelline og det er jeg veldig fornøyd med. Har lysreflekterende partikler i seg, kaker seg ikke og dekker lite. Det passer bra fordi jeg synes det er penere med et transperent pudder over middels dekkende foundation.

Endret av Liquorice
Skrevet

Det er ikke fullt så sort/hvitt, alle produkter som selges i Kina må testes på dyr (i Kina) før de slippes ut på det kinesiske markedet, uansett merke. Dette i henhold til kinesisk lov. Det vil med andre ord si at absolutt alt som selges i Kina vil være dyretestet. MEN produkter solgt i feks Europa av samme produsent er ikke dyretestet dersom selskapets policy lyder "unngår dyreforsøk foruten land hvor dette er påkrevd ved lov". Ergo: MAC solgt i Kina=dyretestet, MAC solgt i Danmark=ikke dyretestet.

Den utopiske løsningen ville vel vært om alle produsentene som ønsker en cruelty free profil boikottet det kinesiske markedet fullstendig. Det er veldig mange kampanjer på nett om akkurat dette.

On topic: jeg er kjempefornøyd med All-in-one Face Base fra Body Shop :)

Litt OT, men Urban Decay har vel boikottet det kinesiske markedet nå, etter massiv internetthets?

For å svare på spørsmålet: Chanel sitt er superbra, det som er nevnt tidligere i tråden. Har det i rosa og det er virkelig vakkert. Men Chanel er vel ikke helt dyrevennlig det heller om jeg husker rett? Dessuten er det løst og et helvete å dra med seg siden det er så svært.

Jeg sverger også til Clinique sitt superpowder double face powder. Bruker det både alene (man kan bygge opp dekningen - dekkheten - hva heter det?) og også over middels dekkende foundation, da i et tynt lag. Matter fint ned og holder hele dagen. :) Dette er presset og veldig praktisk.

Skrevet

Litt OT, men Urban Decay har vel boikottet det kinesiske markedet nå, etter massiv internetthets?

Googla, og du har aldeles rett - fantastiske nyheter! :tommel:

Når det gjelder Chanel tester de ikke ferdige produkter på dyr, men de kan ikke garantere at ingredienser ikke er testet. På den andre siden er de mildt sagt ulne ifht bruk av pels i motesammenheng, så dyrevennlige kan de vel uansett ikke kalles.

Clinique er safe utenom Kina (samme policy som feks MAC)

Håper dette ikke er ren avsporing, men av interesse for TS (og evt andre) :)

Skrevet

Hva annet enn dyr kan man teste på? Mennesker?

Anonym poster: 22807edf1dd8c3048de4b1bed540849a

• Liker 1
Skrevet

Hva annet enn dyr kan man teste på? Mennesker?

Anonym poster: 22807edf1dd8c3048de4b1bed540849a

Ja, faktisk. Utprøving av ufarlige stoffer på frivillige er ikke uvanlig. Ellers kan man teste på forskjellige typer cellekulturer, kunstige modeller, gjøre kjemiske analyser eller dataanalyser.

Med så mange alternativer kan man jo egentlig heller lure på hvorfor i alle dager vi skal teste på dyr.

• Liker 1
Gjest Twelve12
Skrevet

BOIKOTT!!!!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Silk naturals sitt perfecting powder er helt fantastisk : D Det er ikke SÅ bra på oljekontroll, men det gir huden en ganske feilfri og porselensaktig overflate og gir deg en slags glød. Du kan kjøpe det HER og lese omtaler HER. De tester ikke på dyr og produktet er trygt for acne prone hud. Eneste negative er frakten, så neste gang jeg bestiller derifra skal jeg fylle på litt så jeg har for en stund.

Gjest Tidssone
Skrevet

Kanebo tester også på dyr. Chanel og Elizabeth Arden også.

Jeg bruker ID og er veldig fornøyd med det merket.

Ble veldig glad for å lese om Kinaboikott!

Skrevet

ID pudder, eller kanebo. :)

Anonym poster: b84811b19564466ae2279ed2343c73ae

Skrevet

Noen trygge nettsider, hvor det er rimeligere enn i norske butikker, hvor man får kjøpt Clinique sitt superpowder?

Anonym poster: 821dcf81e0de80ba198ac37b9875a67b

Skrevet

Jeg elsker mineralpudderet fra artdeco!

OT: bruker dere først foundation også pudder? Er det noen som bruker rouge i tilegg til dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...