Gå til innhold

Problem med CF kort på Canon EOS 400D

imeria

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg slår på kameraet mitt (Canon EOS 400D) får jeg beskjed om: "Error on CF card, please switch card" eller noe lignende...Noen som vet hva dette skyldes? Hvordan kan jeg fikse det? Det hører til historien at jeg tok ut CF kortet for å få bildene inn på PC, men da jeg satte det tilbake var alle bildene borte! Fikk heldigvis tilbake alle bildene ved hjelp av Elite Foto...uansett, lurer altså på hva jeg kan gjøre med CF kort problemet? Er det ødelagt likevel? Skulle ikke tro det siden fotobutikken klarte å få tak i bildene...eller er kameraet ødelagt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det som ofte skjer er at det kommer støv eller noe som får en av piggene i kortleseren på kameraet til å bøye seg, du burde sjekke den.

ellers kan du prøve å formatere minnekortet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida! Støv som bøyer en pigg?! Hvordan kan jeg fikse det hvis det er det som har skjedd? Kan jeg gjøre det selv eller må kameraet sendes inn? Dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker ikke 400D CD? anyway...en minnebrikke tåler jo usaklig mye, prøv å blås i minnebrikken, samt i kamera, kan være støv som tuller litt med kontaktene....og nei, støv kan ikke bende pinnene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formater minnekortet i kameraet, det er første bud. Alle minnekort bør formateres med den dingsen de brukes i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, ser nå at den ene piggen i kameraet er litt bøyd :( Hva skal jeg gjøre? Må jeg levere det inn? Eller er det noe man kan fikse selv? Lite lysten på å prøve egentlig, er redd for å ødelegge mer! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en veldig vanlig ting som skjer på de kameraene dessverre. det var ihvertfall sånn før at canon sier at dette er en bruker feil og at den ikke går på garantien, og hvis du ikke har noen forsikring på det så er det dyrt å skifte kortleseren. Men vi klarte å redde et par kameraer med en veldig liten skrutrekker også bare rette opp piggen.

du kan jo alltids ta med hele kameraet til en fotobutikk å høre hva de har å si også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, ringte en reparatør, det blir noen tusen!! :S

Så da får jeg bare prøve å fikse det selv..! Bør jeg kjøpe nytt CF kort, eller kan jeg prøve med det gamle? Er en liten "rift" på CF kortet der skaden har skjedd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, ser nå at den ene piggen i kameraet er litt bøyd :( Hva skal jeg gjøre? Må jeg levere det inn? Eller er det noe man kan fikse selv? Lite lysten på å prøve egentlig, er redd for å ødelegge mer! :S

Du bør klare å rette opp piggen med ett bittelite rør, av noe slag. Røret inni noen kulepenner kan gå (metallrør). Tøm røret for blekk før du begynner (klipp opp begge ender, skyll det rent med rødsprit el.lign.). Siden det likevel er såpass dyrt å fikse, har du ikke så mye å tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...