Gjest Nefertiti Skrevet 25. februar 2004 #1 Skrevet 25. februar 2004 Hvor ofte bruker dere hårkur? Bruker dere balsam samme gang som dere tar hårkur? Jeg pleier å bruke shampo, balsam og hårkur et par ganger i uken, og bare shampo og balsam de andre gangene. Men jeg vet ikke om dette er "rett".
Gjest Ethereal Skrevet 25. februar 2004 #2 Skrevet 25. februar 2004 Jeg er ganske sløv, men prøver å bruke hårkur to ganger pr uke. Da kutter jeg ut balsamen. De andre dagene lar jeg balsamen sitte i så lenge jeg klarer, gjerne fem minutter. Og det virker, for håret mitt er ikke noe slitt, til tross for at jeg lar det vokse, og farger det OFTE.
~umulia~ Skrevet 25. februar 2004 #3 Skrevet 25. februar 2004 På mange harkurer står det hvor ofte man skal bruke den, tror det normale er 1 gang i uken. Man skal bruke balsam etter hårkuren for å lukke porene (?) i håret.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2004 #4 Skrevet 25. februar 2004 Man skal bruke balsam etter hårkuren for å lukke porene (?) i håret. Det er nok evt skjellaget som skal lukkes...
~umulia~ Skrevet 25. februar 2004 #5 Skrevet 25. februar 2004 Ja det stemmer, husket ikke hva det het. Men du skjønte jo hva jeg mente
Arwen Skrevet 25. februar 2004 #6 Skrevet 25. februar 2004 Prøver å få det til en gang i uka (noen ganger sjeldnere desverre) Da sitter det hvertfall ett kvarter. Bruker balsam etter hårkuren.
Lillebi Skrevet 25. februar 2004 #7 Skrevet 25. februar 2004 Jeg bruker hårkur en gang i uken. Litt sjeldnere nå da håret mitt er i bra form og sjampoen og balsamen fungerer bra. Jeg bruker ikke balsam når jeg tar hårkur. Jeg føler at hårkuren fungerer som en ekstra god balsam, og har tenkt at å bruke balsam i tillegg til hårkur ville være som å bruke smør på flesk...
starie Skrevet 26. februar 2004 #8 Skrevet 26. februar 2004 Man skal bruke balsam etter kur fordi kuren får skjell-laget i håret til å sprike når virkestoffene trenger inn. Balsam lukker dette og forsegler dermed virkestoffene inni håret.
-ida- Skrevet 26. februar 2004 #9 Skrevet 26. februar 2004 Prøver å få det til en gang i uka men det er ikke så lett, er enten stuptrøtt eller har med meg en liten en i dusjen som helst vil bli båret.
bare meg 79 Skrevet 29. februar 2004 #10 Skrevet 29. februar 2004 Bruke hårkur hver gang jeg vasker håret (3-4 ganer i uken) Bytter på 2 kurer så håret ikke skal bli så mettet. Du må ALLTID ha i balsam etterpå. Misuriser fra Joico er svinbra :brunette:
Midnattsol Skrevet 29. februar 2004 #11 Skrevet 29. februar 2004 Har en leave in hårkur fra Redken. Bruker 2-3 ganger i uka i vått hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå