Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nefertiti
Skrevet

Hvor ofte bruker dere hårkur? Bruker dere balsam samme gang som dere tar hårkur?

Jeg pleier å bruke shampo, balsam og hårkur et par ganger i uken, og bare shampo og balsam de andre gangene.

Men jeg vet ikke om dette er "rett".

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg er ganske sløv, men prøver å bruke hårkur to ganger pr uke. Da kutter jeg ut balsamen. De andre dagene lar jeg balsamen sitte i så lenge jeg klarer, gjerne fem minutter. Og det virker, for håret mitt er ikke noe slitt, til tross for at jeg lar det vokse, og farger det OFTE.

Skrevet

På mange harkurer står det hvor ofte man skal bruke den, tror det normale er 1 gang i uken. Man skal bruke balsam etter hårkuren for å lukke porene (?) i håret.

Gjest Anonymous
Skrevet
Man skal bruke balsam etter hårkuren for å lukke porene (?) i håret.

Det er nok evt skjellaget som skal lukkes...

Skrevet

Ja det stemmer, husket ikke hva det het. Men du skjønte jo hva jeg mente :wink:

Skrevet

Prøver å få det til en gang i uka (noen ganger sjeldnere desverre) Da sitter det hvertfall ett kvarter. Bruker balsam etter hårkuren.

Skrevet

Jeg bruker hårkur en gang i uken. Litt sjeldnere nå da håret mitt er i bra form og sjampoen og balsamen fungerer bra.

Jeg bruker ikke balsam når jeg tar hårkur. Jeg føler at hårkuren fungerer som en ekstra god balsam, og har tenkt at å bruke balsam i tillegg til hårkur ville være som å bruke smør på flesk...

Skrevet

Man skal bruke balsam etter kur fordi kuren får skjell-laget i håret til å sprike når virkestoffene trenger inn. Balsam lukker dette og forsegler dermed virkestoffene inni håret.

Skrevet

Prøver å få det til en gang i uka men det er ikke så lett, er enten stuptrøtt eller har med meg en liten en i dusjen som helst vil bli båret.

Skrevet

Bruke hårkur hver gang jeg vasker håret (3-4 ganer i uken) :wink:

Bytter på 2 kurer så håret ikke skal bli så mettet. Du må ALLTID ha i balsam etterpå. Misuriser fra Joico er svinbra :brunette:

Skrevet

Har en leave in hårkur fra Redken. Bruker 2-3 ganger i uka i vått hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...