Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer rett og slett på hvor mye kontakt dere har med foreldrene til partneren. Og hvor ofte synes dere det er greit å besøke/få besøk av dem? Ta gjerne med hvor langt unna de bor, om dere har barn og andre ting som kan spille inn. Dette er et diskusjonstema mellom meg og min samboer, og jeg er derfor litt nysgjerrig på hva som er "vanlig" der ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Hans foreldre bor en 5-6 km unna. Vi får besøk av dem i gjennomsnitt 1 gang per månde og er på besøk hos dem en gang i månden. Avhengig av anledninger. Jeg syntes dette er passe og det virker som om svigers er fornøyd.

Mine foreldre bor 40 mil unna og vi besøker/får besøk av dem ca 1 gang per kvartal. Bor da selvsagt hos dem i lengre perioder (alt fra en helg, til 5 dager i påska, jula osv). Dette virker også bra. Skulle gjerne hatt dem nærmere men sånn er det nå da!

Skrevet

Vel, vi ser svigers ganske ofte. Flere ganger i uken til og med. Vi har en datter som de ofte henter i barnehagen for at hun skal få litt kortere dager, så da faller det seg naturlig :) Godt å få litt hjelp, men det finnes likevel grenser!

Nå kan hun f.eks komme innom å høre om han har noen skjorter som skal vaskes eller strykes (!!!) er nok bare for å hilse på lillemor, men jeg føler at hun går litt over streken med å jevnlig komme å spørre etter klær. Som om ikke gullgutten hennes kan stryke skjortene sine til jobben selv eller hvorfor jeg ikke gjør det for ham!! (kan hun ikke heller komme for å vaske gulvene, badet eller tørke litt støv? :fnise: Eller bare si som sant er, at hun vil hilse på? Hun går jo som regel uten klær likevel).

De bor forreste 5 min. unna med bil! :bolledeig:

• Liker 1
Skrevet

Foreldrene hannes bor 12 mil unna. Siden vi ble sammen for snart to år siden har de vært på besøk en gang. Vi har vært hos dem oftere, men ikke ofte nok. Ca 4-6 ganger i året. Vinterhalvåret ser vi dem opp mot hver helg i vinterhytten, den er nærmere og vi driver vinteraktiviteter med dem og andre der. Vi venter vårt første barn sammen og da håper jeg at de kommer oftere hit enn at de forventer at vi kommer dit. :) Mine foreldre ser vi opptil 2-3 ganger i mnd. Alt etter hvor mye han jobber borte. Han kan gjerne foreslå at vi drar på besøk til dem selv.

Skrevet

vi er hos svigermor 1-2 ganger i måneden, og hos svigerfar 1-2 ganger i måneden.

hos min familie er vi så og si aldri. så lenge vi slipper unna, er vi fornøyd.

alle bor i samme by som oss.

har foreløbig ingen barn.

Skrevet

Takk for svar:) Håper enda flere svarer også:)

Skrevet

Vi ser svigers en gang i året, ca en uke ad gangen. Slik er det når de bor fryktelig langt unna. Min familie er bedre på å komme på besøk og nå er vi også i ferd med å flytte til samme by som dem, så da regner jeg med at vi ses minst et par ganger i måneden.

• Liker 1
Skrevet

Bor litt over seks timer unna med buss. Besøker dem et par ganger i halvåret. Mannen er oftere på besøk enn det jeg er. Skulle gjerne besøkt dem mer.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Vi bor et par hundre meter unna svigerforeldrene og ser de toppen et par ganger i måneden.

Skrevet

Vi bor rett ved siden av hans foreldre så dem ser vi så ofte vi vil egentlig,men det kan gå lengre tid mellom hver gang mens andre ganger er det flere ganger i måneden.Hadde vært noe annet om vi hadde bodd lengre unna.Nå blir jeg på en måte "mettet" de gangene jeg treffer dem,og ikke har vi barn heller.

Mine foreldre kommer stort sett aldri på besøk til oss,har vært her en gang siden vi ble sammen,men vi besøker dem sammen alt fra en gang i måneden til en gang hver andre måned.

Ja,jeg er ikke vant til å ha et veldig nært forhold til familie,og derfor blir det ikke så ofte.

Anonym poster: 08c5749e17934474153813d333882856

Skrevet

Bor i samme hus med svigermor og datteren......

Anonym poster: 84947d51a07eae45899129291d18bd4a

Skrevet

Svigers bor 5-7 min med bil unna og vi ser de ofte. Stopper gjerne innom for en kaffe eller middag, får en del hjelp etc av de. Så flere ganger i uka om mannen er hjemme. Er det bare meg blir det sjeldnere.

De har respekt for våre grenser og er ikke slitsomme. Mine foreldre bor 10-15 min med bil unna, men "feil" vei av alt som skjer så de ser vi mindre. Maks en gang i uka. Spørs hva som skjer..

Skrevet

Foreldrene hans er skilt. Moren hans bor i samme by som oss. Siden vi ble sammen i januar, har vi besøkt eller fått besøk av henne 3-4 ganger. Faren hans bor på sørlandet og jeg har møtt han 2-3 ganger men bare korte besøk. Vi har ikke besøkt foreldrene mine noe mer enn det.

Skrevet

Besøker omtrent aldri svigermor og får heller aldri besøk av ho til tross for at vi bur ca 7 minutter unna med bil (i løpet av 9 år har ho vært på besøk ein eineste gang). Ho er redd våre store hunder og vil derfor ikkje besøke oss, til tross for at vi har gitt beskjed om at de kan være på eit annet rom under besøket. Eg kunne tenkt meg å besøke ho oftere, men eg orker rett og slett ikkje når to av de voksne barna hennes fortsatt bur heime, for det er som regel bare mas eller syting fra de to. Eg kunne også tenkt meg å ha ho på besøk, men då må jo selvfølgelig eit av de heimebuende barna også bli med, noe eg ikkje orker.

Skrevet

Bor 3 km fra svigers. Ser dem ca 1 gang i måneden. Det er 1 gang i måneden for ofte, gud som jeg hater dem! Ikke at jeg hadde fortalt min kone det..

Anonym poster: 59a114b199b6c5f114e9817b4ea6278f

Gjest Eurodice
Skrevet

:fnise: Eller bare si som sant er, at hun vil hilse på? Hun går jo som regel uten klær likevel).

De bor forreste 5 min. unna med bil! :bolledeig:

Det var for fristende :skratte:

• Liker 3
Skrevet

ser svigermor 1-2 ganger i uka og svigerfar like ofte når han er hjemme(jobber utenlands). I tilleg ringer de nesten hver dag(til sambo, heldigvis!) bare for å prate om vær og vind.

Jeg holder på å bli gal! hadde passet eg mye bedre å se de kanskje en gang eller to i måneden... Er ca så ofte jeg ser mine foreldre, selv om de bor nærmere.

Har fortalt sambo at jeg syns det er ALT for mye, så er ikke alltid jeg trenger å være med lenger, men da kommer jo spørsmålene nestegang om hvorfor jeg ikke var med...

Nå er sambo fremdeles mammas lille gutt, selv om han er langt oppe i 20årene og vi venter vårt første barn sammen. Og svigermor liker at han fremdeles er hennes lille gutt. Er nok litt derfor jeg ikke er så glad i å være der tror jeg...

vi bor i/rund samme by.

Anonym poster: 30f2c51057004200e4e7f4b3f6bb25c2

• Liker 1
Skrevet

De bor fem min unna med bil. Vi ser de ofte. De inviterer veldig ofte på søndagsmiddag. Vanskelig å si nei til et gratis middagsmåltd.

Anonym poster: dc54a541a8f1027bf9f39e28006722cb

Skrevet

Vi bor på samme gård som svigers, og ser de nesten hver dag. Vanligvis ser vi dem ett par-tre dager i uka, men jeg er gravid og hatt en del plager, samt at jeg har vært syk i to uker nå og dermed hjemmegående, så svigermor er gjerne innom hver dag. Forsåvidt greit, da jeg kan bli litt selskapsyk av å være alene hjemme på dagtid. Mamma bor fem minutter unna med bil og vi ser dem ett par ganger i uken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...