Far til 2 Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Det går en tråd nå der det diskuteres bl.a. "barnets beste" og om biologi har noe å si mht viktigheten av dette. Noen mener det er viktig. Andre mener det er litt viktig/uviktig. tredje gruppen synes å mene at det er uviktig. Det skal bli spennende å se programmet på NRK ikveld kl. 20.15 der Vendela Kirsebom møter sin far for første gang, en far hun synes å ha savnet hele livet og som hun lagde fantasi historier om på barneskolen. Jeg er av den formening at fedre kan være like viktige som mødre, til tross for at mødrene sikkert gjør en god jobb. Hvorfor skal da barna nektes jevnlig samvær med sin far ??? Link til omtalen av programmet. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Helt enig! Jeg har vokst opp på samme måte som Vendela, tror ikke at man forstår hvor viktig det er hvis man ikke har opplevd det selv. Heldigvis fikk jeg et godt forhold til min far før det var for sent. Anonym poster: ecd80ea5a8935cbedaedc565a0cb0ad3 2
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 Det går en tråd nå der det diskuteres bl.a. "barnets beste" og om biologi har noe å si mht viktigheten av dette. Noen mener det er viktig. Andre mener det er litt viktig/uviktig. tredje gruppen synes å mene at det er uviktig. Det skal bli spennende å se programmet på NRK ikveld kl. 20.15 der Vendela Kirsebom møter sin far for første gang, en far hun synes å ha savnet hele livet og som hun lagde fantasi historier om på barneskolen. Jeg er av den formening at fedre kan være like viktige som mødre, til tross for at mødrene sikkert gjør en god jobb. Hvorfor skal da barna nektes jevnlig samvær med sin far ??? Link til omtalen av programmet. At du automatisk utgår fra at det er mødres feil gjør det hele til bare patetisk. Jeg var 14 første gangen jeg møtte min far, og 16 når han sa rett i trynet mitt at han ikke var interessert.
Far til 2 Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2012 At du automatisk utgår fra at det er mødres feil gjør det hele til bare patetisk. Jeg var 14 første gangen jeg møtte min far, og 16 når han sa rett i trynet mitt at han ikke var interessert. Hvorfor så bitter ? Og hvor i all verden har jeg påstått at det er mors skyld (hva du nå enn mener er mors skyld) ? Jeg tror fedre gjør feil like ofte som mødre. Men jeg mener at det ikke skal legges til grunn for at barn automatisk ikke skal bli kjent med sine fedre, enten det er fars skyld, mors skyld eller "andres" ??? skyld.
Gjest "gjest" Skrevet 2. oktober 2012 #5 Skrevet 2. oktober 2012 Hjelp. Det kan ikke interessere meg mindre. 1
Far til 2 Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2012 Hjelp. Det kan ikke interessere meg mindre. Hvis du ikke er opptatt av barn og familie bør du kanskje begrense deg til eldre familie som foreldre og tanter/onkler, etc. Barns rettigheter bryr du deg tydeligvis ikke om når det gjelder rettighetene ihht FN's barnekonvensjon.
Gjest "gjest" Skrevet 2. oktober 2012 #7 Skrevet 2. oktober 2012 Vel, jeg ser på det som pr-stunt fra Vendelas side. Kun det. 2
Far til 2 Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2012 Vel, jeg ser på det som pr-stunt fra Vendelas side. Kun det. Dette sier mye om din empati ovenfor andre mennesker, og jeg vil påstå at dine påstander grenser opp mot et personangrep mot andre menneskers følelser. 2
Gjest "gjest" Skrevet 2. oktober 2012 #9 Skrevet 2. oktober 2012 Du synes ikke det ble feil av Kirsebom og ta det der på tv?
Far til 2 Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Du synes ikke det ble feil av Kirsebom og ta det der på tv? Nei, hvorfor skulle jeg det ? Mange har stått åpent fram og fortalt om at de har savnet sin mor eller far som de har hatt lite kontakt med pga flytting, dødsfall eller annet. Om du tror at kjendiser er så veldig forskjellige fra andre når det gjelder følelser tar du helt feil slik jeg ser det, og de har like stor rett som alle andre til å fortelle at de har savnet sin forelder. For noen er det også en trøst at mer kjente personer står fram og beskriver noe av det de selv føler. Endret 2. oktober 2012 av Far til 2
Gjest "gjest" Skrevet 2. oktober 2012 #11 Skrevet 2. oktober 2012 Nei, hvorfor skulle jeg det ? Det som har stått åpent fram og fortalt om at de har savnet sin mor eller far som de har hatt lite kontakt med pga flytting, dødsfall eller annet. Om du tror at kjendiser er så veldig forskjellige fra andre når det gjelder følelser tar du helt feil slik jeg ser det, og de har like stor rett som alle andre til å fortelle at de har savnet sin forelder. Vel, for meg blir det å ta sånt over fjernsynet veldig feil. Jeg er generøs nok til å la deg få ha en annen mening.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #12 Skrevet 2. oktober 2012 Du synes ikke det ble feil av Kirsebom og ta det der på tv? Absolutt ikke. Synes det er kjempeflott!!! Anonym poster: ecd80ea5a8935cbedaedc565a0cb0ad3
Sulosi Skrevet 2. oktober 2012 #13 Skrevet 2. oktober 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Sulosi, mod.
Gjest Sobril Skrevet 3. oktober 2012 #14 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Ser ikke noe problem med å ta slikt på tv. Det er en kjennsgjerning at folk ofte må ty til media før det skjer noe. Se bare på hvor mange tragiske historier tv2 får servert når folk er i en desperat situasjon. Først DA hjelper det. Jeg vil tro at Vendela har forsøkt å finne mannen selv. Hun har jo alltid savnet faren sin med eller uten et kamerateam på slep. Hun øynet vel sjansen for å få hjelp da folk som lager slike type program har plenty av ressurser. Sammenliknet med annen trash-tv som blir produsert synes jeg det er utelukkende positivt når kanaler satser på å lage varme og nære program som andre også kan referere til og som setter følelser i sving. Ja - så er det med på å gi høyere seertall, men de hjelper også mennesker samtidig som det gir håp til andre. Når det gjelder å unnlate å informere om barnefar synes jeg dette er uhørt. Samtidig så er det ingen som vet hva slags informasjon, eller mangel på sådan, moren sitter med. Selv har jeg en gammel kamerat som jeg møtte på en flyplass i sin tid. Han var fra Australia og kom til Norge og besøkte meg i to uker. Jeg har imidlertid glemt hva han heter til etternavn, og finner ikke igjen noen av brevene han skrev til meg. Har ikke sjans å finne ut hva som har skjedd med mannen. Endret 3. oktober 2012 av Sobril
Gjest smule Skrevet 3. oktober 2012 #15 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har ikke sett faren min siden jeg var 4 år og nå er jeg 37 år. Jeg har aldri laget noen fantasihistorie om han, eller savnet han. Kankjse det er noe galt med meg? Jeg tenker at uansett så var det hans ansvar når jeg var barn og nå kunne det ikke bry meg mindre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå