Gå til innhold

Det blir så fort mørkt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå er høsten her, og det blir jo mørkt klokken 19. Og enda værre blir det fremover!

Jeg har ikke medlemsskap på treningssenter, men satser på å jogge ute. Jeg er ferdig på skolen mellom 17-18, må da hjem å ta en matbit. Og da har det jo begynt å bli mørkt, og da tør jeg ikke gå ut :sukk: Er en fin runde rundt et vann, men det må jo være livsfarlig å løpe der. Er jo heller ikke veldig stas å jogge rundt i byen.

Dere utejoggere, hvordan løser dere dette problemet?

Anonym poster: 08f17be1f319e68dcfefbd3c467e41f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få deg en løpepartner? Sikkert flere jenter i ditt område som tenker det samme som deg :)

Skrevet

Tren før du drar på skolen? Hvorfor tør du ikke jogge når det er mørkt? Slet med noe lignende før, men jeg turte ikke jogge alene i skoge, er litt småredd enda. Men ser ikke problemet å jogge når det er mørkt? Du kan fint jogge der det er litt mer folk, må jo ikke jogge midt i byen. Om du tenker på å bli kidnappet eller alle disse forsøkene på bortføring o.l så er det vanskelig å kidnappe noen som jogger.

• Liker 2
Skrevet

Alle mine venninner trener på senter, men en løpepartner hadde vært fantastisk!

Jeg rekker ikke trene før skolen, begynner kl 8. Og det er jo mørkt da også :P

Er vel bare generelt redd i mørket... for voldtekt, kidnapping ol. Og jeg er helt i nybegynnerstadiet, så jeg hadde sikkert ikke klart å løpe fra en gjerningsmann heller :P

Skrevet

Ikke vær så pysete, er mitt råd ;) I alle dager, jente, skal du sitte inne halve året fordi du er mørkeredd? Det er garantert andre folk ute rundt det vannet om du løper tidlig kveld. Kjøp deg en hodelykt om du er redd for å tryne i mørket, og reflekser så du ikke blir kjørt ned. Det er veldig, veldig lite sannsynlig at det lusker voldtektsmenn bak hver en busk.

Anonym poster: d99d113c7ca37c1d8797fe767e496800

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg må tøffe meg opp!

Altså, jeg tør å bevege meg utendørs, der det er folk :)

Skrevet

-Haha, jeg har også begynt å bli litt småredd når jeg løper alene om natten. Ikke i byen eller i nærheten, men i lange mørke lysløyper utenfor byen.. Mens jeg løper ser jeg for meg hvor mange syke mennesker det finnes i verden og at enkelte av de velger å isolere seg fra samfunnet. Feks. inne i skogen.. Så har begynt å prøve å løpe litt tidligere på kvelden når jeg kan. Kan uansett ikke bli før det er mørkt, men i det minste er det flere som er ute og jogger mellom 19-23 enn 23-05.. Synes ikke du skal være så redd for å løpe etter det har blitt mørkt men heller se positivt på det- at det er færre ute å løper da, og at du kan konsenterere deg mer på teknikk osv uten å tenke på om du ser "rar" ut :)

Skrevet

Løper rundt et vann her jeg bor, og løp nylig i går i mørket. I lomma lå lisensfri pepperspray og mellom fingrene hadde jeg bilnøklene som "knokejern."

Anonym poster: 1da7f2df096674f9f479053560530615

Skrevet

Må du jogge, da? Finnes det ikke noe trening du kan drive med hjemme, evt kjøpe deg en tredemølle?

Hodelykt er jo en fin ting, men om du er redd for mørket så er ikke den til mye hjelp kanskje..

Anonym poster: 40a65cded61798e72ca164f2403693cb

Skrevet

Hvorfor er det livsfarlig?

Er du redd for å falle ned i store hull som du ikke ser siden det er så mørkt?

Det er lenge siden jeg hørte om jenter som ble drept mens de jogget rundt en vann eller i marka :))

Anonym poster: b629cc03df5f507d9dd4ddb0837871c0

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Du har ikke en liten rute i nabolaget du kan løpe da? Gjør jo ikke noe om du bare jogger rundt blokka di 14 ganger liksom, trening er trening :)

Skrevet

Jeg skjønner deg godt! Hadde ikke beveget meg i skogen, rundt et vann, på lysløype og lignende steder hvor det er lite folk etter mørkets frembrudd. Hadde enten jogget på asfalt i boligstrøk og i byen hvor det er folk (vil helst ikke være de stedene alene heller når det er mørkt :gjeiper: ), eller aller helst, meld deg inn på treningssenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...