Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg har hele mitt liv hatt lyst til å jobbe på fødeavd og være med på fødsler. jeg har alltid hatt lyst til å bli jordmor, men etter å ha kjøpt hus, bil og etablert meg her jeg bor er det vanskelig både økonomisk og praktisk sett (må flytte til en annen by 2 timer fra der vi bor..

så gleden var derfor stor da jeg i dag så at en stilling på føden var utlyst!

min utdannelse er helsesekretær og jeg har autorisasjon som dette og jobber på samme sykehus som stillingen de lyser ut nå som hjelpepleier/helsefagarbeider.

det står i utlysingen at relevant sykehuserfaring er ønskelig men opplæring gis. autorisasjon er påkrevd. men som hva??

er det noe vits for meg å søke?

det står at arbeidsoppgavene blir å assistere ved fødsler og ta hånd om mor og barn ellers..er det noen som vet eksakt hva disse oppgavene innebærer mer spesifikt?

er det noen som faktisk har denne jobben evt har kollegaer med denne stillingstittelen og kan fortelle litt om deres hverdag på jobb?

Endret av ^me^
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det står i utlysingen at relevant sykehuserfaring er ønskelig men opplæring gis. autorisasjon er påkrevd. men som hva??

Som hjelpepleier eller helsefagarbeider, det er fagbrev det er snakk om. Det er alltid vits å søke.

Anonym poster: 6a2d321d5c3a0d9a4d94c6364d6c8a59

Skrevet

Dersom de søker etter helsefagarbeider/hjelpepleier og du ikke har autorisasjon vil jeg si at det ikke er noen vits å søke.

Jobber forresten med denne typen ansettelser.

• Liker 4
Skrevet

Ikke er helsesekretærer kvalifisert til pleiearbeid heller, men det verste som skjer er at du får nei.

• Liker 1
Skrevet

Antageligvis så ønsker de seg en hjelpepleier som er spesialisert i barne- og barselpleie.

Slik jeg tolker det du skriver at de vil ha så er det ikke noen vits for deg å søke. Når de skriver at de vil ha noen som er autorisert (har fagbrev) så må de ha noen med den rette utdanningen.

• Liker 1
Skrevet

De er nok ute etter en barsel og barnepleier som er en videreutdanning fra hjelpepleier (med autorisasjon som hjelpepleier). Det er hard konkurranse om disse stillingene, for det er populært å jobbe som barnepleier på føde/barsel.

Så jeg kan ikke tenke meg at du kan få en slik stilling som helsesekretær, men det er jo bare å søke.

Anonym poster: c575f25dd7ef7857e6832accaf22f538

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke peiling, men ville uansett søkt! Du har jo ingenting å tape :) Høres ut som en spennende jobb i allefall :)

Skrevet

Du er jo ikke utdannet innen pleie en gang, så at du i det hele tatt kan tro at du er kvalifisert er for meg et stort mysterium.

Anonym poster: dac44c14a531f8cd2fce49c7a792a4d8

• Liker 4
Skrevet

Det de vel søker etter er det som før het barnepleier - denne utdannelsen finnes ikke lenger, nå er man helsefagarbeider. Så det er et slikt fagbrev det spørres etter. Du vil uansett ikke stille særlig sterkt uten noe pleieerfaring, det er det nok folk som har.

Du kan jo undersøke mulighetene for å ta en helsefagarbeider med fordypning i barsels-/barnepleie i nærheten av der du bor?

Anonym poster: c728b901c71491b3489753ff082836c3

Skrevet

... Jeg er sykepleier, og jeg ser at de er utlyst stilling som kirurg på det lokale sykehuset. Jeg har alltid hatt en drøm om å jobbe innen kirurgi :)

Burde jeg søke?

Anonym poster: 52fc6277d8fd00f3ea488617ced14e89

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...