Gå til innhold

Er dette benkpress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet dette er benkpress http://no.wikipedia.org/wiki/Benkpress.

Men hva heter det som ligner? Man ligger på samme måte bare at det man løfter opp er et slags styre også henger det noe tungt på den som man kan justere, men det er er ikke ei stang man løfter opp som på bilde på wikipedia. Er det også benkpress? Og er det noen annen forskjell på de to tingene? Er vanlig benkpress tyngre?

Anonym poster: 446aaae6aad65346c82889e961456b09

Videoannonse
Annonse
Gjest Snoken-
Skrevet

Utfolder man øvelsen likt? Om det er likt hva poenget med dette apparatet når man kan bruke den tradisjonelle benkpressen? Benkpress er så tungt som du vil ha det til.

Skrevet

Utfolder man øvelsen likt?

Jeg husker ikke helt faktisk. Er 5 år siden sist jeg var borte i det.

Om det er likt hva poenget med dette apparatet når man kan bruke den tradisjonelle benkpressen? Benkpress er så tungt som du vil ha det til.

Da jeg gikk på vgs så hadde de det apparatet. Hvorfor vet jeg ikke.

Men lurte også på om det er noen forskjeller på det eller om det egentlig er helt det samme. Med vanlig benkpress så er vel tyngden ytters på sidene? Men det jeg snakker om tror jeg tyngden var mer på midten. Spiller det noen rolle? Feks 40 kg er vel 40 kg?

Men vet du hva det heter?

Gjest Snoken-
Skrevet

Det kommer som sagt på hvordan du utfolder øvelsen. Ligger du likt, armene står likt, bevegelsene er like så vil det bli det samme ja, se bortefra at vil ikke trene balansen på den samme måten. Jeg har aldri hørt eller sett det før så jeg vet ikke hva det heter.

Skrevet (endret)

Jeg vet dette er benkpress http://no.wikipedia....wiki/Benkpress.

Men hva heter det som ligner? Man ligger på samme måte bare at det man løfter opp er et slags styre også henger det noe tungt på den som man kan justere, men det er er ikke ei stang man løfter opp som på bilde på wikipedia. Er det også benkpress? Og er det noen annen forskjell på de to tingene? Er vanlig benkpress tyngre?

Det apparatet du sikter til vil jeg tro bare har ett fast grep. Med vanlig benkpress der du bruker stang kan du variere grepet. Hvis du f.eks velger smalt grep (skulderbredde) så trener du bryst og triceps. Velger du bredere grep så involverer du mere av skuldre.

Endret av baltazar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...