Gå til innhold

Kan jeg kombinere både ull superwash og ubehandlet ull når jeg strikker lappeteppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk se at jeg har strikket med to typer ull. Superwash og ubehandlet ull. Kan jeg fortsette med to typer ull? Hva med varme/ komforten vs de to ulltypene?

Anonym poster: 6ff8302f4829b6026551fdbed7e7eb0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg tro du kan, siden lappetepper normalt strikkes av restegarn. Ubehandlet ull klør kanskje litt mer mot huden.

Skrevet (endret)

Som hovedregel er det ikke så lurt å blande, siden superwash har det med å sige litt ut etter vask og ren ull kan bli lett tova etter vask.

I et lappeteppe som sjelden vaskes ville jeg ikke hatt problem med bland superwash og ren ull :)

Jeg synes ren ull er varmere og mykere enn superwash, og liker ikke plastikkfølelsen av superwash. Men det er mest i plagg som skal være rett mot kropppen, i et teppe hadde det ikke vært så nøye. :)

Endret av inox
Skrevet

Ikke noe problem i et lappeteppe, bare husk å vaske i henhold til anvisningene på den ubehandla ulla. Litt forskjeller vil det jo være, men det er et lappeteppe og da gjør det ikke noe. :)

Skrevet

Takk for svar. Har bare strikket fire lapper enda men tenker jeg strikker de resterende i ubehandla ull for jeg innbiller meg at det blir lunere. Ja skal huske vaskeanvisningen. :rolleyes:

Anonym poster: 6ff8302f4829b6026551fdbed7e7eb0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...