AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg ble litt inspirert av en annen tråd, over hvor ofte folk vasker, så ble jeg nysgjerrig på hva dere vasker.. Jeg er nokså ung (22 år), og bor for megselv. Hadde tidligere samboer, og pga. bedre råd, og helse hadde vi da vaskehjelp, men nå må jeg tenke på dette selv. Så jeg trenger litt tips til hva som må vaskes (ting en ikke ser, og tenker over), og hvor ofte en vasker det, hvordan ++? Ja, jeg er nybegynner. Jeg prøver å gjøre litt hver dag, fordi jeg ikke hadde klart å hatt en stor vaskedag.. Min leilighet: Smålig 40 kvadrat, fuktig kjellerleilighet. Med soverom, stue, kjøkken, bad, gang, og bod. Kjøkken: Kjøkkenbenken tar jeg etterhvert som jeg lager mat. Hvor ofte bør en vaske inni kjøleskapet? Og hva gjør dere da? Hvor ofte bør en vaske overflater (utsiden av kjøleskap, ovn, skapdører ++ ? Hvor ofte bør oppvaskmaskinen renses, og hvordan gjør dere det? Holder det med å ta ut filteret, og gjøre en sun-rens? Vasking av bestikkskuffer, hvor ofte? Vasking av mikro og ovnrens, hvor ofte? Hva annet gjør dere på kjøkkenet? Fryseboks? BAD: Her vasker jeg toalett, vask, speil, og hyller 2-3 ganger i mnd. Hva annet trenger jeg å vaske? Har dusjforheng, vaskemaskin og tørketrommel. Kjører innimellom en "omo-rens" i vaskemaskinen.. STUE: Her tørker jeg over skjenk, tv-benk, sofabord regelmessig. Hvor ofte tar dere vinduskarmer? Gjør dere noe med sofaen? Vasker gardiner? Bokhyller, pynt? SOVEROM: Jeg skifter på sengen hver uke. Og vasker overmadrass, dyner og puter en gang i året. Annet som bør gjøres? Hvor ofte vasker dere håndtak, lister, vinduer? Er det annet jeg bør tenke på, steder man ikke husker på å vaske? Anonym poster: 21206b9c804e5b0af081fc5a86cd80cc
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Kjøkken: Hvor ofte bør en vaske inni kjøleskapet? Ca 2 ganger i året Og hva gjør dere da? Tømmer hele kjøleskapet og vasker over alt. Hvor ofte bør en vaske overflater (utsiden av kjøleskap, ovn, skapdører ++ ? Går over noen ganger i uken. Hvor ofte bør oppvaskmaskinen renses, og hvordan gjør dere det? Holder det med å ta ut filteret, og gjøre en sun-rens? Tar ut filteret en gang i måneden. Alt jeg gjør. Vasking av bestikkskuffer, hvor ofte? Støvsuger ofte nedi, for samler seg smuler. Tømmer alt og vasker 2 ganger i året. Vasking av mikro og ovnrens, hvor ofte? Ca 1 gang i måneden, eller ved behov. Hva annet gjør dere på kjøkkenet? Fryseboks? Tiner av fryseren når det har samlet seg for mye is. BAD: Her vasker jeg toalett, vask, speil, og hyller 2-3 ganger i mnd. (Dette var litt sjeldent, ta det en gang i uken) Hva annet trenger jeg å vaske? Har dusjforheng, vaskemaskin og tørketrommel. Kjører innimellom en "omo-rens" i vaskemaskinen.. Bytt dusjforhenget etter et par år. Husk å tømme tørketrommel godt for støv. STUE: Her tørker jeg over skjenk, tv-benk, sofabord regelmessig. Hvor ofte tar dere vinduskarmer? En gang i uken Gjør dere noe med sofaen? Støvsuger den og snur putene. Vasker gardiner? 1 gang i året Bokhyller, pynt? 1-2 ganger i uken SOVEROM: Jeg skifter på sengen hver uke. Og vasker overmadrass, dyner og puter en gang i året. Annet som bør gjøres? Støvsug sengen når du byttet på den. Hvor ofte vasker dere håndtak, lister, vinduer? Håndtak og lister blir tatt 1 gang i uken. Vinduet 1 gang i året. Anonym poster: 8c9d363cb95c41ef22fc1fb342cee1a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå