Gå til innhold

Broren min kaller meg stygg og bleik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min bruker å si at jeg ser helt jævlig/fucka ut de dagene jeg bare er hjemme og ikke bruker sminke.

Har peioder hvor jeg sliter, og går til psykolog for dette. I de periodene pleier jeg å låse meg selv innpå rommet mitt med pc, tv og tankene mine for meg selv. Varer som regel i 3-4-5 dager.

Jeg har sagt til broren min at jeg går til psykolog, etter at han tvang det ut av meg. Hadde håpet på mer forståelse da.

Han klager mye på at jeg er for bleik, og ber meg om å spørre guttene jeg dater om hva de synes om hudfargen min. Jeg vil ikke det, fordi hva andre synes om meg skal ikke ha noe å si. Dessuten er jeg ikke veldig blek, og har hørt at jeg kler å være slik som jeg er.

Kan være enig i at jeg kan se ut som en dass enkelte dager, hvor jeg vandrer rundt i en stor t-skjorte og shorts og ustelt ansikt. Men jeg er aldeles ikke stygg. Broren min får meg til å føle meg stygg når han gir meg disse kommentarene. Jeg prøver å ikke bry meg, men når jeg får høre det så ofte som jeg gjør...

Og de gangene jeg faktisk tar initiativ til å komme ut av rommet mitt og sitte sammen med ham, så kommer han med spydige kommentarer(slik jeg oppfatter det da) som: "Så hyggelig at du kom ut da, trodde du hadde dødd" osv.

"Du ser helt jævlig ut, har du spurt de guttene dine hva de synes om deg eller?"

Noen ganger går jeg uten BH også, og det synes ikke med mindre man virkelig stirrer. Og han pleier å rope og bære seg når han ser dette, og jeg tenker fo real? Ingen som har bedt ham om å stirre, fordi ærlig talt

Han er 21 og har selv valgt å komme hjem og bo hos oss, kan jo ikke kreve at jeg skal forandre alt bare fordi han har valgt å bo hjemme?

Er det meg eller min bror det er noe galt med? Eller ingen av oss

Er mye mer, men håper dere har fått et bilde av hvordan ting er. Spør hvis det er noe som er uklart.

Anonym poster: 9597ac598adf4374350fcfb0fc1fbd3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ufint av han, uten tvil.

• Liker 1
Skrevet

Min bror var også sånn da vi var yngre. Han sa f.eks. at det så ut som noen hadde dreti i trynet mitt pga. fregnene mine :S Tror bare noen gutter er sånn, har ikke noe filter og tenker ikke over at det er sårende. Prøv å ignorér det.

Anonym poster: ae03c0e070465e330c72725f164fca1b

• Liker 2
Skrevet

Ok, skal prøve å ignorere det.

Dessuten er det ikke lenge til han flytter ut. 3 mnd.

Skrevet

Akk brødre.. Jeg hadde det helt likt som deg, og faktiskt er det litt slik enda selvom vi alle nermer oss 30 årene..

Du må bare overse det, brødre er slik og du kan ikke la det rive deg ned selvom det sårer innerst inne.

Min storebror pleide å erte meg forran vennene hans, og jeg var ung og ofte forelsket i noen av kameratene hans, da var det så innmari flaut når han hakket på meg forran dem, mens de lo av meg.

"feita, du er så stygg du burde gå med papirpose over det ekle trynet ditt, drittkjerring, du skulle egentlig ikke vært til, du var en ulykke osv osv"

Alle de gangene jeg rømte hjemmefra mens pappa desperat lette etter meg i gatene mens storebror fikk kjeft av mamma hjemme.. hehe, bringer fram minner :P

Tro meg, de aller aller fleste brødre elsker å hakke på søstera si, så du må for all del ikke la det knekke deg sammen, det viktigste er ditt eget selvbilde, og ingenting er vakrere enn ett godt selvbilde :)

Skrevet

Her er det slettes ikke deg det er noe galt med! Bare så det er sagt ;)

Du får ta igjen, si noe stygt til han og se om han liker det :)

Anonym poster: deee4c4599b21db007a3b06a30bbc3fe

Skrevet

Ok :-)

Jeg husker det var mye verre da jeg var i 13-14-15-16 årsalderen,

men nå er jeg 18 og mye mer selvsikker. Er ikke lenge til jeg selv flytter ut og starter på blanke ark.

Tusen takk for svar :-)

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Overse ham. Rett og slett lukk ørene og tenk at han er idioten.

• Liker 1
Skrevet

Basert på oppførselen hans trodde jeg først at han nylig hadde kommet i stemmeskiftet. Så la jeg merke til at han er 21 år. Vet foreldrene deres om dette? De må jo merke noe om dere bor under samme tak.

Skrevet

si til han at du ofte får høre at dere to ligner hverandre.. og at du ikke kan skjønne det, og i såfall er det nok det stygge (det han klager på) dere er like på. og at han burde snakke for seg selv før han tar andre.

Skrevet

Basert på oppførselen hans trodde jeg først at han nylig hadde kommet i stemmeskiftet. Så la jeg merke til at han er 21 år. Vet foreldrene deres om dette? De må jo merke noe om dere bor under samme tak.

Ja, han er ganske barnslig av seg, men kan selvfølgelig være moden også. Han er veldig voldom og narsissist, som kan være ganske slitsomt å forholde seg til, men ellers veldig snill.

Ja, men de er vant til det og er nok enige om at Storebror alltid har retten til å bestemme over lillesøster.

Var en gang både storesøster og storebror raga meg om dette med "bleikheten" min over middagen, mens mamma og pappa satt og hørte på og koste seg :-) :-(

si til han at du ofte får høre at dere to ligner hverandre.. og at du ikke kan skjønne det, og i såfall er det nok det stygge (det han klager på) dere er like på. og at han burde snakke for seg selv før han tar andre.

Kanskje jeg skal prøve på den...

Skrevet

Hvorfor flytter ikke du? Jeg mener ikke at det er riktig at du skal jages ut av ditt eget hjem, men broen din kommer ikke til å dra noe steder med det første, og han kommer i hvert fall ikke til å endre seg.

Du skriver at du sliter psykisk og går til psykolog. Det er bra! At du får hjelp altså, ikke at du sliter. Jeg er ikke psykolog så skal ikke uttale meg for bombastisk, men jeg tviler på at du kommer til å bli frisk under de forholdene du lever under nå.

Skrevet

Jeg har også en sånn bror, han er utrolig dårlig på sosiale koder generelt da, han har aspergers :P han er utrolig vanskelig å like ettersom han er frekk og sier stygge ting rett ut til folk om utseende (selv ser han jo ikke ut, så det er jo litt komisk:P), bare sier ting han tenker rett ut, mangler empati, ler av grusomme ting som skjer i verden osv, sier ikke gratulerer med dagen, hilser ikke selv om det har gått et halvt år siden sist, osv. Tok også laang tid å få han ut av heimen, hadde han valgt selv hadde han vel bodd der fram til han var 60 og bare tatt av maten i kjøleskapet til foreldrene mine uten å engang støvsuge til gjengjeld.

Husker at jeg tok meg veldig nær av dette da jeg var yngre, og skulle ønske at jeg hadde hatt en annen bror istedenfor, jeg så jo hvor gode relasjoner mange av venninnene mine hadde til sine brødre, og flere hadde brødre som virkelig viste omsorg ovenfor de. Andre igjen hadde brødre som tøffet seg en stund, særlig i tenårene, men som så ble voksne og mer modne.

Men det er vanskelig å leve under samme tak med noen som har aspergers. Snakker ikke for alle med den diagnosen, men han her er iallfall umulig å samarbeide med - en stor egoist, klarer ikke å se andres perspektiv. Gjerrig er han også :P

Ettersom jeg har blitt voksen, tar jeg ikke meg nær av det lengre, jeg ser jo at det er han som har et problem. Et stort problem. Ser ikke for meg at han noengang vil få seg en dame eller barn...

Anonym poster: 61f9c949ce466f98d34959579f97bc69

Skrevet

Hvorfor tar du ikke igjen? "Vel, det er hvertfall ikke jeg som er 21 år gammel og bor hjemme hos foreldrene mine - føler du deg ikke rimelig mislykket der du sitter?" Den stikker nok godt..

• Liker 1
Skrevet

Han har det ikke bra med seg selv. Kanskje du kan svare med å gi han ros. Si positive ting om han, som er sanne. Da blir han kanskje vippet av pinnen.

Skrevet

Hvorfor tar du ikke igjen? "Vel, det er hvertfall ikke jeg som er 21 år gammel og bor hjemme hos foreldrene mine - føler du deg ikke rimelig mislykket der du sitter?" Den stikker nok godt..

Den blir nok aaltfor drøy. Skjønner at andre lillesøstre kunne gjort det, men det kan ikke jeg.

Da vil han klikke og kalle meg frekk og sladre til mamma så begynner hu å kjefte på meg. Så den går nok desverre ikke... Med mindre jeg bilr så provosert at det bare detter ut av meg :P

Han har det ikke bra med seg selv. Kanskje du kan svare med å gi han ros. Si positive ting om han, som er sanne. Da blir han kanskje vippet av pinnen.

Wow, ble selv vippet av pinnen jeg! Frister å prøve på den, men er godt mulig han tar den feil og begynner å tenke høye tanker om seg selv og ser enda mer ned på meg, hvem vet :vetikke:

Skrevet

Jeg føler meg deg! Jeg har slitt med kviser siden jeg var 12 år, er 19 nå og har heldigvis blitt bedre de senere årene. Han kunne kalle meg stygge ting og hakka på meg på grunn av kvisene og dette såret langt inni hjerterota, jeg følte meg så utrolig stygg med alle kvisene. Når kvisene begynte å forsvinne fant han på andre ting å hakke på meg for, at jeg er stygg, bleik (som deg TS), at jeg har små pupper (herregud, hvorfor skulle broren min bry seg om akkurat dét?) og mange andre ting. Han kaller meg også hore og har helt forvridde meninger - at det er galt at jenter/unge kvinner(min alder) har sex, men ikke gutter/unge menn? WFT, hvis guttene skal ha sex må de jo ha noen å ha det med? Han er helt forjævlig mannssjåvinist og ber oss holde kjeft fordi vi er "kvinnfolk". Han sliter veldig mye med sinnet sitt, jeg er utrolig redd han! I tillegg sliter han med OCD, men jeg syntes ikke at noe av dette gir han rett til å hakke på meg og være slem. For han er regelrett slem og mangler helt empati for andre mennesker. Jeg er glad jeg har flyttet ut, men hver helg jeg er hjemme er han slem. Det er jo så hyggelig å komme hjem og det første som skjer er at du blir truet med bank fordi du sier imot han (han tåler ikke å bli sagt imot i det hele tatt, ikke for småting engang, eller når han tar feil om noe). En gang truet han meg med bank fordi jeg ikke forstod hva han mente når han skulle fortelle meg noe. Men det er uansett hyggelig å komme hjem i helgene, fordi jeg har et veldig godt forhold til foreldrene mine, spesielt min mor, det er jeg takknemlig for.

Takk for meg, sånn da veit dere det..

Skrevet

Wow, Guadaloupe.

Du har jo hatt det 23891056 ganger verre enn meg! Jeg er heldig at han fortsatt er snill og forståelsesfull.

Håper det går bra med deg, og vær sterk!

Og sett dine egne grenser

Klem

Gjest Fairydust
Skrevet

Han er en douche. Bare drit i det. Han har tydeligvis noen problemer med seg selv som han prøver å undertrykke med å være slem med deg.

Skrevet

Av alle som har kommentert og støttet meg her, er bare jenter :fnise:

Lurer på om ingen gutter tør å svare fordi de vet at det er sant? At brødre kan være duster, altså.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...