AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 For noen uker siden så hadde jeg lunchmøte med noen fra jobben ute på en cafe i byen. Det var jeg og en som jeg skal jobbe sammen med forbindelse med prosjekt fremover. Som hører med når en går på en slik plass så er da selvsagt at jeg som leder spanderer lunchen. Samtidig som vi står og skal velge kommer fruen til han her. Jeg er selvsagt i det gavmilde hjørnet og spør om hun også vil ha noe. Selvsagt så går de fint. Jeg spør de vil ha brus. Og da kommer det: Han svarer: at drikker ikke brus annet i helgene pga han får ikke lov av fruen å gjøre det i uka. Hadde det vært helg så hadde han fått lov, men i ukedagen NEI. Og da begynner fruen og komme inn i samtalen også. Hun holder et foredrag om at brus er ikke sunt, man skal ikke drikke det i uka og det ene og jammen det andre. Og for å si det sånn jeg tror de som var rundt oss hørte alt dette. Jeg må begynne å lure på hva og hvordan den hjemmet er siden det blir så mye snakking om dette. Jeg lurer på da hvor går grensen for galskap/diktatur? Hadde ikke vært bedre å sagt at en ikke drikker brus i heltatt? Og til slutt: Hva er det med folk begynnelsen av 30åra som får seg tenke og oppfører seg slikt? Det må være diktaturfamile siden det blir slikt. Ville du hatt det slik? Skal bare legge til å si at han hadde veldig lyst på brus, men pga at fruen var stede måtte han bare høre på det hun hadde å si. Hva mener du om dette? (Nå tar jeg meg et 0,4 liter glass cola og setter meg ned å bgynne å jobbe. Skal og ha en god ettermiddag folkens ) Anonym poster: cde768cb51e2bb4791ff35d801239e2d
Zzyzx Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Synes det er rarere at fruen mener det er ok å tilfeldigvis bli med på en jobblunsj, og i tillegg forelese som om hun hadde en rettmessig plass der. Hva folk gjør innenfor hjemmets fire vegger får være deres sak, så lenge det ikke går ut over andre. 1
Gjest Erm Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg synes både det er rart at voksne folk drikker brus på en forretningslunsj og at man bryr seg med hva folk man ikke kjenner gjør hjemme.
skreppamedleppa Skrevet 3. oktober 2012 #4 Skrevet 3. oktober 2012 Om jeg ville hatt det slik? Nei helt klart ikke. Fikk litt assosiasjoner til reklamefilmen til obos når jeg leser hi, om en bytter ut moren med kone da.. Prøver å forestille meg hvordan situasjonen hadde vært om jeg hadde sagt det samme til gubben, men det eneste jeg ser for meg er gubbens ansikt som ville vært slik: etterfulgt av et slikt Men så mener jeg og at andre får styre på som de ønsker, jeg ser overhode ikke noe galt med at voksne selvstendige (?) mennesker bestiller seg brus til forretningslunsj men de som gjør det må jo for all del bare bestille noe annet. Og hva de gjør på privaten får jo være deres issues, kanskje han liker litt dominerende damer som passer på han, hvem vet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå