VesleBråka Skrevet 26. februar 2004 #21 Skrevet 26. februar 2004 Jeg synes engelsk bullterrier er kjempesøt! Men den er søt på en litt røff måte, den ser så rar ut i ansiktet at man bare blir sjarmert. Vanligvis synes jeg hunder som har veldig kort stopp ikke er så veldig pene. Eks. synes jeg Cavalier king charles spaniel er mye finere enn King charles spaniel pga. dette. Den siste har haken trykket oppunder pannen, og slett ikke på en kul måte sånn som bullterriere og boxere.
Laina Skrevet 26. februar 2004 #22 Skrevet 26. februar 2004 Jeg er ikke noe særlig glad i små hunder (spesielt ikke kinesiske nakenhunder) vil ikke si at de er stygge akkurat, men de tiltaler meg ikke! Personlig er jeg svært svak for store hunder! hadde det vært opp til meg hadde vi hatt en Grand Danois! :enig_animasjon: *ønske seg*
NoName Skrevet 27. februar 2004 #23 Skrevet 27. februar 2004 Alle hunder har sin egen sjarm og det mener jeg at ingen kan nekte på.. Det at alle ikke liker all slags hunderaser er jo greit og vi anskaffer oss hund etter egen smak og behag. Selv liker jeg spesielle hunder, som amstaff, GD, kineser, pit, dogo canario osv.. Skal kjøpe en kineser om ikke så lenge. Kommer vel også til å gå til innkjøp av en dogo camario etterhvert :-)
Salamandra Skrevet 27. februar 2004 #24 Skrevet 27. februar 2004 Er veldig glad i dyr, og klarer vel å finne noen forsonende trekk hos de fleste hunderaser, men hvis jeg skal være ærlig får jeg problemer med fransk bulldog, særlig når de peser med tungen ute.. *grøss* Er veldig begeistret for litt (veldig mye) større raser jeg da, er ikke så glad i sånne små-raser... Har hatt en Berner Sennen tidligere og hvis/når jeg skal ha en ny hund skal det bli en Newfoundland.. svær, svart hannhund som skal hete Pluto.. :hjerter2: Men heldigvis er smaken forskjellig, hadde vært litt kjedelig hvis alle ville ha den samme rasen..
Englepusen Skrevet 28. februar 2004 #25 Skrevet 28. februar 2004 Ingen hunder er stygge, men noen er mer uvanlige/rare enn andre. Affenpincher f.eks. http://www.akc.org/breeds/recbreeds/affenpn.cfm De har et snodig fjes, men jeg vil ikke si at de er stygge. Bullterrier og Amstaff er flotte hunder syns jeg. Bulldog og Boxer også..osv.. Så mange flotte hunder, så liten tid!
Gjest Anonymous Skrevet 29. februar 2004 #26 Skrevet 29. februar 2004 INGEN hunder er stygge! nei, de er bare mindre pene
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. mars 2004 #27 Skrevet 1. mars 2004 Akkurat som mennesker - noen er mindre pene. Men jeg liker ikke små hunder og beklager, men jeg synes ikke bullterriere er av de peneste. Men det er forsåvidt ikke jeg heller. Jeg liker hunder store, kraftige og godslige. St. Bernhard, Berner Sennen, Schäfer, Rottweiler osv. Når det er sagt, så skal jeg aldri ha hund igjen. Alfor mye stell og mas. Blir pus på meg.
Gjest rabarbara Skrevet 2. mars 2004 #28 Skrevet 2. mars 2004 Pit-buller og hvite kongpudler... sorry hvis noen blir fornærmet, men slik er nå min smak. Sikkert mange som ikke synes jeg er pen heller...
Tjorven Skrevet 4. mars 2004 #29 Skrevet 4. mars 2004 Jeg har mindre sans for hunder av mynderaser' date=' nakenhunder og store puddelraser, men de er vel ikke direkte stygge?? :klø:[/quote'] Enig i dette i grunn. Har ikke så sansen for disse rasene, men de er vel heller mindre pene... Ville aldri valgt en sånn rase selv. Mens bulldog, mopser o.l. er liskom bare stygg-pene de. Ikke noe vondt i det! For meg skal hunder være litt "bamsete", da er de skikkelig go'e da!
AlleyCat Skrevet 6. mars 2004 #30 Skrevet 6. mars 2004 Bullterrieren går ikke under hva jeg anser som utseendemessig vakker. Men den har sikkert sin sjarm den også som alle andre dyr
Quinden Skrevet 6. mars 2004 #31 Skrevet 6. mars 2004 Jeg liker ikke hunder som sikler mye. Også synes jeg sånne hunder som nesten ser ut som en hest er skikkelig stygge. (Grå, litt raggete, veldig høye og slanke, lunter når de går) Irsk ulvehund kanskje??
Quinden Skrevet 6. mars 2004 #32 Skrevet 6. mars 2004 Jeg liker ikke små hunder, pomeranian, bichon fraise og pudler, liker store og godslige hunder, som meg selv Har en flatcoated retriever selv, og mitt neste ønske (om det blir en ny) er Leonberger, det må da være noe av det flotteste jeg kan tenke meg...
Laina Skrevet 6. mars 2004 #33 Skrevet 6. mars 2004 mitt neste ønske (om det blir en ny) er Leonberger, det må da være noe av det flotteste jeg kan tenke meg... Ja, Leonbergere er vakre hunder! Mamma hadde en Leonberger-tispe en gang. Kjempekoselig hund. Og de er en anelse mer elegante og smidige enn f.eks. St. Bernhard og New foundlender...
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2004 #34 Skrevet 9. mars 2004 Hvis bullterriere bare fantes i vill tilstand, er jeg ganske sikker på at de fleste ville ansett de som stygge. Tror også at de er litt trendy fordi de er stygge. For det er de! (Ikke for å fornærme en eneste bullterrier altså!)
Ylajali Skrevet 9. mars 2004 #35 Skrevet 9. mars 2004 Jeg synes også egentlig at de fleste hunder er fine på sin måte.. Elsker små hunder som Chihuahua og Dachs... Irsk ulvehund og Rhodesian Ridgeback er også utrolig vakre hunder.. alt nest etter amstaffen selvfølgelig Jeg så en sånn Puli i et annet innlegg her..og den klarte jeg ikke finne noe fint med.. den var bare..ekkel? Klarer ikke se for meg at det er godt å kose med en hund full av hårpølser, usj.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #36 Skrevet 17. desember 2019 Jeg har veldig mange hunderaser jeg ikke synes er pene, men hadde aldri sagt det til eieren. Jeg liker litt kvikke hunder, synes Norsk Lundehund er den vakreste hunderasen og så liker jeg veldig godt settere, jaktlabrador, border collie osv. Jeg synes Cavalier blant annet er en mindre pen hunderase og kanskje en av de jeg minst kunne tenke meg, men det er fordi jeg kjenner så mange og synes de mangler personlighet og blir for daffe. Ellers synes jeg mange slik som bichon havanais og bichon frisé og puddel er mindre pene hunderaser, men dersom de klippes kort og uten den puddelklippen så kan de bli ganske herlige de også Eier selv en jaktcocker og synes det er verdens peneste rase utenom lundehund som jeg ønsker å kjøpe som tilskudd nummer to Tror hunderaser og utseende er VELDIG individuelt! Synes også engelsk bulldog osv er mindre pene, men på en annen måte så er de veldig kule, Hadde uansett ALDRI sagt til en eier av en hund at jeg synes hunden deres er stygg, det er jo bare direkte frekt, noe burde man lære å holde inni seg altså! Tenker uansett at utseende på hunden din er irrelevant i valg av hunderase, her må en se på personlighet og aktivitetsnivå til rasen ellers ender en jo typisk opp med en problemhund som en må omplassere.... Anonymkode: b20bb...720
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #37 Skrevet 17. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig mange hunderaser jeg ikke... Anonymkode: b20bb...720 Vær så snill å svar på disse to spørsmålene, jeg er så nysgjerrig men får aldri svar: - Hvordan fant du denne 15 år gamle tråden? - Hvorfor valgte du å svare i en 15 år gammel tråd? Anonymkode: 21507...13d 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå