Gå til innhold

Stygg hund.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke hunder synes dere har stygt utseende og hvorfor.Grunnen til at jeg spør er at mange mennesker sier at hunden min er så stygg.Hva er stygt på en hunds utseende?

Skrevet

Det er jo mange som synes hunder med et litt spesielt utseende, sånn som boxer, bulldog og sånn ikke er søte. Jeg synes boxere er veldig søte... Jeg hadde en bichon frise en gang i tiden, og mange synes den var en sånn ekkel liten sofa pute. Andre synes den var helskjønn.

Tror det med hunder og dens utseende er veldig smak og behag. Det er jo lett for andre som ikke er vant med hunder og si at en hund er ekkel eller stygg. Det er jo de som synes alle hunder er ekle!

Jeg personlig legger mer vekt på gemytt og lynne. Det hjelper ikke med en hund som er helskjønn hvis den ikke er snill.

Er eier av en irsk setter selv, dette er jo flotte hunder, men de er alt for aktiv og krever vanvittig mye.

Ble litt nyskjerrig på hvilken hund du har...?

Skrevet

Jeg har en engelsk bullterrier.Den er 8 mndr. og verdens snilleste,flinkeste og mest trofaste hund,synes jeg da.Den er helt hvit i pelsen,og veldig kosete og snill.Det sårer meg når folk sier at den er stygg.

Gjest Seleena
Skrevet

Eg synst mangen dyr er "stygge" , men seier det jo aldri :)

Skrevet

Hvilke hunderaser man syns er fine/stygge er nok veldig individuelt, som alt annet!

Jeg eier ikke hund selv foreløpig, men jeg ønsker meg en Cavalier. Mye fordi jeg syns det er en pen hund. Er også glad i settere og den "type" hunderase.

Jeg ville aldri valgt f.eks bokser, bulldog, dobberman, rottweiler, mynde, puddel, husky, spisshund eller berner sennen...fordi deres utseende ikke tiltaler meg...(IKKE TA DET ILLE OPP!!! :oops: )

MEN hadde jeg kjent en hund som er skjønn, kosete, trivelig og som jeg var veldig glad i, så hadde selvsagt ikke utseendet betydd noe.

K

Skrevet

Jeg klarer ikke puddler.. Det er det verste jeg vet! Nesten verre enn edderkopper :o

Kan desverre ikke noe for det..

Skrevet

Stygge hunder? Hmmmm... Jeg syns ikke det er riktig å si at hunder er stygge. Men det er jo flere raser som har et mindre tiltalende utseende. Som f.eks. Kinesisk nakenhund. Men så er de samtidig ganske stilige å se på. Jeg er et ordentlig hundemenneske, og må nok si at det er først og fremst gemytt og "bruksområde" som tilsier om jeg liker en hund godt, eller mindre godt. (Tror ikke jeg har møtt noen hunder jeg misliker enda. Eiere derimot. Vel, det er en annen diskusjon.)

Skrevet

Jeg tror det er som med mennesker, det er det indre som teller.

Har du først blitt kjent med de, og oppdaget at det er et godt menneske, blir du glad i det selv om det ikke er "verdens vakkreste".

Sånn føler jeg med hunder. En venninne har en hund (blanding) som jeg ikke syntes var noe fin! Men den er verdens snilleste, lydigste og mest hengivende hund jeg vet om (nest etter min, selvfølgelig... :wink: ), så nå synes jeg den er både pen, søt og sjarmerende!! Kunne godt tenke meg å overta den!!

Skrevet

Jeg synes alle hunder er fine jeg! Gleder meg til å bo et sted hvor vi kan ha hund, men det blir nok noen år til, dessverre. :-(

(Min tante pleide å si at de som ikke liker dyr, liker ikke mennesker heller, så de skal man holde seg unna! Slemme, slemme folk som sier hunden din er stygg!)

Amarone

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes faktisk ikke at noen hunder er stygge. Men jeg hadde enkelte fordommer mot pudler før, men så traff jeg en liten toy puddel på en utstilling. Jeg begynte å tvile på meg sjøl der og da, men den var faktisk ok. Men liker dog ikke de store pudlene ... en liten en går greit.

Skrevet

Jeg synes det er slik at jo "styggere" en hund er, jo mere herlig synes jeg den er. Har lissom lyst til å ta vare på dem og beskytte dem litt, dakkars... :ler: Jeg synes det blir litt kjedelig med sånne vanlige hunder, når jeg skal ha meg hund skal den se litt annerledes ut.

Skrevet

Er det noe jeg ikke takler så er det Pitt bull...

Synst akkuratt den arten er.. hmm.. ja.. stygg..

Men nå er ikke jeg noen hunde person heller..

Er redd litt for masse av det som sier voff.. :oops:

Er dog veldig glad i min bestemor sin Pomeranien :D

Men den er jo så liten at den kan puttes i veska når man er ute og går..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har mindre sans for hunder av mynderaser, nakenhunder og store puddelraser, men de er vel ikke direkte stygge?? :klø:

Skrevet

En ikke-hunde-person med Creature Canis som nick! Litt morsomt det da :wink:

Jeg synes ikke bullterrieren er stygg, men de er, eeh hva skal jeg si, liksom litt rare. De er imidlertid søte og sjarmerende.

Hvis du ønsket deg en utpreget vakker hund, ville du vel ikke kjøpt en bullterrier, eller?

Folk burde jo også vite at å kommentere en hunds utseende negativt overfor eieren er svært uhøflig. Hva ville de ha sagt om du kommenterte at "Fy, for et stygt barn. Fet er han også".

Skrevet

Jeg er absolutt ikke noe hundemenneske, men er oppvokst med hund og vet hvor flotte noen av dem kan være - og når man først møter en skikkelig snill og god hund så tenker man ikke over utseendet!

Synes at mynder er kjempefine, jeg. Om jeg skulle hatt hund selv ville jeg hatt en mynde eller en husky, som jeg også synes er fine. Pudler er søte, men dessverre sjelden veloppdragne og det trekker ned. Boxere og sånt er jo litt stilige...

De hundene jeg IKKE liker utseendet på er Schafere (eller hvordan det staves), golden retrievere og labradorer... *usj*. Skjønner ikke hva folk liker med utseendet på dem. Ikke har jeg møtt en eneste oppvakt hund av noen av typene heller (foreldrene mine har hatt en tilogmed; den var dum som et brød og siklet konstant). Også liker jeg ikke de hundene som ser ut som de sikler konstant, nemlig.

Skrevet

Jeg synes det er ufint å kalle en hund stygg - men det finnes selvsagt noen hunder jeg synes er mindre pene og som jeg ikke kunne tenkt meg å ha selv. Det gjelder i hovedsak "store" hunder - det er noen som er gedigne og som jeg aldri kunne tenkt meg å ha selv.

I mine øyne skal hunder være små og skjønne, de må ha personlighet og være glade og kjærlige - det er hunden min - verdens herligste lille Cavalier. Jeg har allerede begynt å planlegge Cavalier nr. 2 - jeg er fortapt :-) dvs hele familien er fortapt, morsomt å se hvordan de ellers så steintøffe tenåringsguttene mine mykner i samvær med hunden...

Skrevet

Jeg er ikke noe særlig glad i små hunder (spesielt ikke kinesiske nakenhunder) vil ikke si at de er stygge akkurat, men de tiltaler meg ikke!

Personlig er jeg svært svak for store hunder! hadde det vært opp til meg hadde vi hatt en Grand Danois! men så endte vi opp med en schäfer-blanding i stedet!

Forstår at enkelte blir skremt av oppsynet på noen raser, og jeg kan vel komme til å tenke at en hund ikke var spesielt pen..uten å si det HØYT da!! :ler:

Skrevet

Jeg liker ikke hunder som sikler mye. Også synes jeg sånne hunder som nesten ser ut som en hest er skikkelig stygge. (Grå, litt raggete, veldig høye og slanke, lunter når de går)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...