Gjest Elyssa Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Aller først; det er bare litt over en uke siden vi var hos dyrlegen sist, pga kløe i øret. Han hadde en liten ørebetennelse, og dette er behandlet nå. Han fikk en full sjekk hos dyrlegen. Men for noen dager siden, begynte han å klø veldig på 'nesa' (oppå nesa, mellom øynene og nedover liksom) Han klør ikke febrilsk, men ofte på samme sted, og jeg kan se at han har noen små hårløse flekker og et lite sår, selv om vi prøver å passe på at han ikke klør så mye. Nå tenker vi at vi må tilbake til dyrlegen igjen. Gjør selvfølgelig det hvis han trenger, men hadde vært greit hvis noen hadde noen andre råd? Er redd for at de også bare sier vi må prøve oss fram og se om d er noe han ikke tåler. Vi har akkurat bytter for, til Royal Canine, kan det være at han ikke tåler det? Vi vasker teppene hans ofte.. Kanskje vi bare får bestille time... Sukk.. Stakkars gutten vår
Skyligth Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Ville tatt en tur til vet jeg, klør vofsen videre på såret kan det bli infisert og da blir besøket hos vet mye dyrere.
Gjest Fairydust Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg hadde garantert tatt turen til dyrelegen, ja. Det er litt skummelt hvis han klør så mye at det blir sår. Kan vær midd, allergi, stress kanskje?
Gjest gjest- silje Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 Vom og hundemat er verdt å prøve hvis allergi mistenkes. Har brukt det på to hunder med allergi, og begge har hatt veldig bra resultat etter 2mndr på dette foret. Ved midd, så må det nesten dråper til, men siden dere har vært hos dyrelegen, så regner jeg med at de tok prøver? Det er også mange hunder som blir veldig tør på nesa, i vinterstid (ikke at det er det nå), men hvis dere har veldig tørt klima akkurat nå, så kan det også være det. Og da fungerer en salve visstnok, fordet om min klødde salven av ved å skru snuten i teppe og vri seg rundt Men med vommen så er det laks i som gjør huden mindre tørr, og det hjalp hvertfall på min! Da mener jeg vommen med laks i.
Skyligth Skrevet 2. oktober 2012 #5 Skrevet 2. oktober 2012 Vom og hundemat er verdt å prøve hvis allergi mistenkes. Har brukt det på to hunder med allergi, og begge har hatt veldig bra resultat etter 2mndr på dette foret. Ved midd, så må det nesten dråper til, men siden dere har vært hos dyrelegen, så regner jeg med at de tok prøver? Det er også mange hunder som blir veldig tør på nesa, i vinterstid (ikke at det er det nå), men hvis dere har veldig tørt klima akkurat nå, så kan det også være det. Og da fungerer en salve visstnok, fordet om min klødde salven av ved å skru snuten i teppe og vri seg rundt Men med vommen så er det laks i som gjør huden mindre tørr, og det hjalp hvertfall på min! Da mener jeg vommen med laks i. Det er ikke samme midden i ører og på resten av hunden, så om hunden hadde eller ikke hadde blitt testet for øremidd har ingenting å si for kløe på nesa. Men er enig i at v&h kan ha gunstig effekt, vil alltid anbefale det eller prey, kløe eller ikke.
Brunhilde Skrevet 3. oktober 2012 #6 Skrevet 3. oktober 2012 Hvis hunden har hatt ørebetennelse, så kan immunforsvaret være noe nedsatt og da kan det være demodex som gjør seg gjeldende. Dette klør, og hvis det ikke blir behandlet kan det være vrient å få bukt med det. Ta turen til dyrlegen igjen, du, så finner du forhåpentligvis ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå