Gjest pasienten Skrevet 25. februar 2004 #1 Del Skrevet 25. februar 2004 Hei Jeg kan ikke trene på en stund pga en ulykke. Jeg vil ikke gå i detalj, men det har seg slik at jeg kan desverre ikke få opp pulsen på noen uker. Over til spørsmålet mitt: Hvordan kan jeg "slanke" meg uten å trene? Hva bør jeg ikke spise og spise? Hvor mye osv? Håper noen kan hjelpe meg. Jeg gidder ikke useriøse svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~BATgirl~ Skrevet 25. februar 2004 #2 Del Skrevet 25. februar 2004 Hvorfor kan du ikke vente noen uker med å slanke deg da? Hvis du har vært utsatt for en ulykke bør du vel heller slappe av og ikke tenke på noe sånt før du er i bedre form igjen? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2004 #3 Del Skrevet 25. februar 2004 Slanking uten mosjonering er ikke sunt, kan tvert i mot gjøre vondt verre, fordi risikoen da er stor for at du får lavere forbrenning og redusert muskelmasse, noe som gjør det enda lettere for deg å legge på deg igjen. Haster det så fælt med å ta av disse kiloene, at du ikke kan vente til du igjen er i stand til å mosjonere litt? Du bør i hvert fall ikke gå på noen slankediett så lenge du ikke kan mosjonere. Men hvis du spiser en del usunn mat i dag, så kan du jo bytte den ut med sunnere mat (bytte helmelk med skummet, loff med grovbrød, nugatti med makrell i tomat, pølse og pomme frittes med ris og kylling, osv), da får du i deg færre og sunnere kallorier uten å redusere mengden av mat du spiser. Og sørg for å fordele matinntaket nogenlunde jevnt over flere måltider; minimum frokost, lunsj og middag, og minst mulig på kvelden. Sørg for et variert kosthold med grovt brød, magert pålegg, magert kjøtt, fisk, og rikelig med frukt og grønnsaker. Og drikk godt med rent vann, helst et par liter per dag. På f.eks. www.greteroede.no kan du finne mange gode tips til et sunt kosthold. Skal du slanke deg så må du ikke spise mindre enn 1000 kcal per dag (hvis du er kvinne, 1400 kcal hvis du er mann), men dette vil jeg som sagt på det sterkeste anbefale deg å vente med til du er i stand til å få litt daglig mosjon. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå