Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! dette gang er første gang jeg prøver ut forum, håper på masse gode svar fra dere som leser, utrolig takknemlig!

Jeg har fått et problem med mitt kjære hår som jeg har elsket så lenge. Før jeg begynte å farge det hadde jeg mørkeblondt med litt oransj skjær i. For tre år siden begynte jeg å stripe det lysere (blondt), dette gjorde jeg to ganger i året. Det vil si at jeg har bleket det 4 ganger (har ikke stripet det lysere i 2012). For å få det lysere prøvde jeg ut john frieda collection sin go blonder blekespray som jeg var superfornøyd med å så virkelig forskjell ! i løpet av denne sommeren ble jeg lei det blonde, å flere sa til meg at jeg hadde kledd brunt, så jeg ville prøve det!

Farget det 1 gang i kroatia der det ble grått. Samtidig som jeg farget det der, klippet jeg bort alt det slitte som trengtes. Da jeg kom hjem farget jeg det slik at det ble lysebrunt, men litt flekkete ettersom jeg ikke hadde nok hårfarge, en uke senere farget jeg det mørkere, fortsatt flekkete, og uken etter farget jeg det mørkere, for første gang vellykket, uten flekker. Men så ubesluttsom som jeg er, savnet jeg det lange blonde håret mitt. Så da jeg fikk lønn, gikk jeg til en ny frisør som jeg aldri hadde vært hos før.

Her klippet hun av 10 cm av håret mitt, som skjærer ihjertet av å se på. og hun stripet det lysere. Når hun spylte det ut, fikk jeg et problem. Fikk såkalt "Tyggi hår" , og hun slengte på med kurer. Nå bruker jeg Lee staffords Hair Growth shampoo og balsam , og Redkem Extreme streghtner plus hårkur. Hvor lenge tror dere jeg bør vente før jeg striper det igjen ? når vet jeg at håret er sterkt nok? jeg føner det ikke, retter det ikke, krøller det ikke å går bare med flette og dult.

Tusen takk om noen gidder å lese alt dette og gir meg svar! setter utrolig stor pris på det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bytte ut Lee Stafford produktene dine med ordentlige salongprodukter.

Jeg har hørt at det beste for bleket hår er Redken Extreme serien, gjerne kombinert med Real Control, og brukte det selv mange år siden da jeg også bleket håret mitt. Du kan f.eks. gå for Extreme shampoo og kur (reparerer skadet hår), og Real Control balsam (gir fuktighet, det kommer du til å trenge) og evt. også kur. Kjøp deg også Joico K-Pak hårkuren. Du finner alt til en mye billigere penge på feelunique.com.

Husk at Redken eies av Loreal som driver med dyretesting, og at om det er en sak du bryr deg om så burde du se etter et annet merke. Joico tester ikke, og har også shampoo og balsam, men disse har jeg ikke prøvd.

Skrevet

Du må bytte ut Lee Stafford produktene dine med ordentlige salongprodukter.

Jeg har hørt at det beste for bleket hår er Redken Extreme serien, gjerne kombinert med Real Control, og brukte det selv mange år siden da jeg også bleket håret mitt. Du kan f.eks. gå for Extreme shampoo og kur (reparerer skadet hår), og Real Control balsam (gir fuktighet, det kommer du til å trenge) og evt. også kur. Kjøp deg også Joico K-Pak hårkuren. Du finner alt til en mye billigere penge på feelunique.com.

Husk at Redken eies av Loreal som driver med dyretesting, og at om det er en sak du bryr deg om så burde du se etter et annet merke. Joico tester ikke, og har også shampoo og balsam, men disse har jeg ikke prøvd.

tusen takk for svar ! :) hvorfor ikke lee stafford?

Gjest marianne4388
Skrevet

Jeg vet ikke om noen spesifikke merker som er bra, alle liker jo forskjellig og det kommer jo an på hårtypen. Men da håret mitt ble ødelagt etter for mye bleiking, knakk av og var helt forferdelig, fikk jeg beskjed om at håret trengte proteiner for å bygge seg opp igjen og at jeg måtte bruke protein hårkur. Samtidig måtte jeg også bruke en fuktighetskur fordi håret blir kjempe tørt av proteinkur.

Så du kan jo kanskje prøve det :)

Skrevet

tusen takk for svar ! :) hvorfor ikke lee stafford?

Det er ikke like gode produkter.

Skrevet

Jeg vet ikke om noen spesifikke merker som er bra, alle liker jo forskjellig og det kommer jo an på hårtypen. Men da håret mitt ble ødelagt etter for mye bleiking, knakk av og var helt forferdelig, fikk jeg beskjed om at håret trengte proteiner for å bygge seg opp igjen og at jeg måtte bruke protein hårkur. Samtidig måtte jeg også bruke en fuktighetskur fordi håret blir kjempe tørt av proteinkur.

Så du kan jo kanskje prøve det :)

oki tusen takk for svar!

Skrevet

hvor lenge burde jeg vente før jeg farger det igjen ? ca 4 uker siden jeg var hos frisøren sist

Gjest marianne4388
Skrevet

Til håret er vanlig igjen og ikke tyggis. Du burde nok vente en stund, for hvis du farger det for tidlig når det er ødelagt så knekker det av. Tro meg, jeg har mistet mitt 3 ganger, ene gangen knakk det tvert av ved ørene. Og det er ikke noe morro!

Skrevet

isteden for å bruke masse penger på dyre produkter så kjøp ett produkt som slår de alle! Jeg lover. Kokkosolje! Pass på at det er ren kokkosolje, ikke en som er mikset med andre ting. Div. parfymerier, evt helsekost selger det. Ta LITT i hendene, og fordel den godt i håret. ikke i hodebunnen.

Blir håret oljete så har du brukt for mye.

Skrevet

Til håret er vanlig igjen og ikke tyggis. Du burde nok vente en stund, for hvis du farger det for tidlig når det er ødelagt så knekker det av. Tro meg, jeg har mistet mitt 3 ganger, ene gangen knakk det tvert av ved ørene. Og det er ikke noe morro!

Takk for svar :D

Ja ,men frisøren klippet bort alt tyggishåret !

Skrevet

isteden for å bruke masse penger på dyre produkter så kjøp ett produkt som slår de alle! Jeg lover. Kokkosolje! Pass på at det er ren kokkosolje, ikke en som er mikset med andre ting. Div. parfymerier, evt helsekost selger det. Ta LITT i hendene, og fordel den godt i håret. ikke i hodebunnen.

Blir håret oljete så har du brukt for mye.

t usen takk for tips, må prøves ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...