AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg er en slik hundeeier som konstant har dårlig samvittighet fordi jeg lurer på om hunden min har alt han trenger. Når jeg er på jobb må jo han være alene, og det går fint. Med èn gang jeg kommer hjem går vi en times tur. Varierer terrenger, underlaget osv, og lar han snuse og ofte kaste pinner. Han får kong et par ganger om dagen, for litt hjernetrim. Så leker jeg gjerne litt med han på kvelden. Kaster leker som han løper etter, og drar i hver vår ende. Han er også flink til å underholde seg selv, og leker med andre dyr i heimen. Likevel så har jo døgnet mange timer, og jeg blir litt stressa hvis han bare sitter å ser i lufta. Jeg lurer på om han kjeder seg. Det er sikkert sunt å kjede seg litt, men når jeg er borte full dag på jobb så føler jeg at hvis han sover i kurven sin også på kvelden, at jeg burde underholde han. Hvordan gjør dere andre det når dere har vært borte en arbeidsdag? Underholder dere hunden hele tiden? Det virker ikke akkurat som om han mangler noe, det er bare jeg som lurer på om han får det han trenger....Han får masse kos og kjærlighet, og virker trygg og fornøyd. Anonym poster: f8f01b5bbbc01cfcbebd52ae13701eb1
Skyligth Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Når jeg er borte på jobb hele dagen så får bikkja en tur før jobb på ca 30 min, like etter jobb en tur på ca 30 min. Så spiser jeg middag, slapper av litt og så tar vi enten en skogstur på et par timer, eller en kortere tur og ei god økt med lydighet, agility, spor eller trikstrening. Varierer litt på turene og, noen ganger får hun kløve, noen ganger trekke osv. Kunne ikke falt meg inn å underholde bikkja hele kvelden, hun får det hun trenger av fysisk og mental stimuli og vel så det, hun er med meg hele kvelden ja, men jeg går ikke inn for å underholde henne. Kan ta ei spontan lekeøkt, men ikke hver dag og ikke hele tiden. Så får hun en tur på ca 20 min før leggetid. I helgene er det selvfølgelig lengre turer og gjerne endel annen trening og (spor, lp, ag) Men en ting, vil du gi bikkja hjernetrim så slutt med kongen, å få mat ut av en kong er hjernetrim første gangen, etter det er det rutinne for bikkja, er ikke hjernetrim å slikke godis ut av et hull Bruk den tiden til å lære inn et triks eller to, la den bruke hjernen ordentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå