Gå til innhold

Dro på ferie med ekskona og løy om det.

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt
Skrevet

I sommer dro jeg på jentetur i 2 uker og fant nå ut at kjæresten min dro på ferie med sin ekskona og deres barn når jeg var borte. Jeg kan fatte hvorfor han løy om det?! Er det noen av dere som er skilt og har vært på ferie med eksen samtidig som dere har en ny kjæreste?

Vi møtte hverandre før de skilte seg og han flyttet ut og jeg er fortsatt hemmelig, fordi han mener det er for kort tid siden bruddet til å introdusere en ny. Jeg har et veldig problematisk forhold til ekskonen, ettersom hun stadig tar iniativ til å finne på ting sammen med han og inviterer han på det. Jeg er livredd for at følelsene mellom de skal blusse opp igjen og jeg har konfrontert han med dette en rekke ganger, men da sier han bare at han ikke hadde vært sammen med meg hvis han fortsatt hadde følelser for henne. De har lagt ut huset for salg og det er et halvt år siden han flyttet ut, men fortsatt er det mange av vennene deres som ikke vet om det. er ikke det merkelig? Er uendelig glad i han og har ingen anelse om hvordan jeg skal forholde meg til dette, hjelp meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

*

Endret av poppy
  • Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Korleis reagerer du når han fortel ting til deg? Vert du sint og/eller opprørt/emosjonell? det kan hende han har forstått at det er betre å ikkje seie sanninga til deg, fordi du då tiltar. (Eller kanskje kona hans har lært han det, eller mora, eller faren eller kvensomhelst. Poenget er korleis han har erfart at eit ærleg svar vert møtt. Blir det møtt med aggresjon og sinne så er det veldig vanleg å lyge ved seinare høve, for å sleppe sinneutbrota.)

Gjest Oppgitt
Skrevet

Jo jeg tilter totalt, så du har vel et poeng der... Han har tilogmed sagt det selv, at han unngår å fortelle det fordi han vil unngå dårlig stemning, Æsj, hvordan kan jeg få han til å slutte å være redd for å være ærlig med meg?

Skrevet

Det er vel kanskje heller for kort tid siden bruddet til at han er sikker på at han vil brenne broene der, så han holder henne varm til han bestemmer seg (evt hun tar ham tilbake).

Ærlig talt, man reiser ikke på hemmelig ferie med en man var sammen med inntil for 6 mnd siden, hvis man bryr seg om sin nye partner.

Han tar ikke to øre for å lyve til hverken deg eller henne. Eller sine venner.

Nuff said.

Skrevet

Etter hva jeg leser av TS første innlegg så ble dere sammen mens han fortsatt var gift = han var utro med deg. Ikke rart du er bekymret, det har du all grunn til. Hvorfor skulle han være trofast mot deg når han ikke var det mot kona si som han også har barn med?

• Liker 4
Skrevet

Jeg opplevde NØYAKTIG det samme! De hadde barn sammen, han påsto at han og barnet dro til syden, mens i realtiteten reiste de som en familie. Fikk vite det et par år etterpå, og mange hadde kanskje ikke brydd seg etterså lang tid, men jeg taklet ikke det faktum at han løy for meg. Selv om vi da var blitt samboere og planla egne barn. Forholdet endte med brudd - men jeg vet at han idag (maaange år etterpå) fortsatt ikke er sammen med moren til barnet sitt. Glad jeg ble kvitt han; mannen hadde en karakterbrist i mine øyne! Ikke noe å samle på!

Skrevet

Han har ikke fortalt henne om deg fordi da får han ikke pule henne mer ditt naive nek.

Skrevet

Når han ikke engang har fortalt eksen at han nå er i et nytt forhold bør det få alarmklokkene dine til å ule, og dét på høyeste volum. Du skjønner vel også hva nyskilte mammaer og pappaer i syden med ungene på eget rom ender med..? Du er dessverre ganske naiv dersom du ikke innser at nøyaktig dette er grunnen til at han vil holde deg hemmelig - da får han to å pule, og kan leve livet som familiefar med eksen og som nyforelska kjæreste uten forpliktelser med deg. Du sier også at det er mange som ikke engang vet om at de er skilt - har du aldri lurt på hvorfor?

Skrevet

Vet hun om deg? Tenker at hvis du er hemmelig, så kjører han kanskje dobbelt. Det gjorde min x, til meg sa han at han kuttet elskerinnen og at det var meg han elsket, til elskerinnen sa han at han og jeg var enige om å flytte fra hverandre og at han elsket henne....

Ville ikke stolt mye på en man som for det første er utro mot sin kone. Og i tillegg ikke har ryggrad nok til å innrømme at han er sammen med deg. Sorry, men sånn tenker jeg.

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Fyren elsker sin X og du er hans sikkerstikk. Beklager.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

No er alle over her veldig negative, og det kan jo hende at dei har rett, at han eigentleg er i ein slags relasjon med eksen, og at ho er open for å ta han tilbake. Men det kan også hende at han ikkje er på veg tilbake, men at han gjer dette fordi han meiner det er bra for barna at dei ferierer saman.

Men uansett: Utfallet av dette avheng jo av han, kva materiale han er lagd av og kva han vil. Iallfall viss du er klar på at du vil beholde han. Og kva materiale han er lagd av finn du berre ut ved å roe heilt ned, rykke tilbake til start så og seie, og begynne med å ha ein konstruktiv dialog med han. Å tilte fører deg berre lenger inn i elendigheita. Du må kanskje ta ein prat med eksen, iallfall må han fortelle eksen at du finst, og at han vil vere saman med deg. Viss ikkje er det ikkje liv laga, dessverre.

Skrevet

Hvis eksen ikke vet om deg og du aldri har møtt henne, så har du ikke et problematisk forhold til henne. Men et ikke-eksisterende et ;) Du kan da ikke være sur på at hun prøver å gjenforenes med ektefellen sin når hun ikke engang vet at det er konkurranse. Jeg synes du skjønner lite av hennes side. Du er glad i ham, det er mest sannsynlig hun også, og likedan ikke ønsker å miste ham.

Jeg mistenker at mannen ikke helt har bestemt seg hva han vil, og holder flere dører åpne.

• Liker 3
Skrevet

å jada min og dro på ferie i 3 uker med xen som han sa det var slutt med, slutt ble det mellom oss, de er sammen i dag flere år etterpå.

Skrevet

Hvis eksen ikke vet om deg og du aldri har møtt henne, så har du ikke et problematisk forhold til henne. Men et ikke-eksisterende et ;) Du kan da ikke være sur på at hun prøver å gjenforenes med ektefellen sin når hun ikke engang vet at det er konkurranse. Jeg synes du skjønner lite av hennes side. Du er glad i ham, det er mest sannsynlig hun også, og likedan ikke ønsker å miste ham.

Jeg mistenker at mannen ikke helt har bestemt seg hva han vil, og holder flere dører åpne.

Jeg tenkte akkurat det samme. Ingen grunn til å være sur på ekskona her, hun vet jo ikke om deg.

Skrevet

Én ting er å dra på ferie med eks og felles barn. Det kan være helt OK, faktisk, så lenge ny partner er informert og har samtykket. Noe helt annet er at dette skjer bak ny partners rygg. Det er langt fra i nærheten av å være OK, og jeg hadde kommet til å lure på hvilke andre graverende løgner han serverte meg.

Anonym poster: 0445bfc450e2d184241f727533845450

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når han ikke engang har fortalt eksen at han nå er i et nytt forhold bør det få alarmklokkene dine til å ule, og dét på høyeste volum. Du skjønner vel også hva nyskilte mammaer og pappaer i syden med ungene på eget rom ender med..? Du er dessverre ganske naiv dersom du ikke innser at nøyaktig dette er grunnen til at han vil holde deg hemmelig - da får han to å pule, og kan leve livet som familiefar med eksen og som nyforelska kjæreste uten forpliktelser med deg. Du sier også at det er mange som ikke engang vet om at de er skilt - har du aldri lurt på hvorfor?

Har aldri hørt om noen som skiller seg og selger huset, og puler mens de gjør det så det hadde jeg ikke vært så redd for. Er skilt selv og finner av og til på ting med min gamle partner for barnas skyld men å pule er helt uaktuelt. Å skille seg er et mye større skritt enn å fortelle vennene sine om bruddet (om de selger huset kan jo alle finne det ut) så høres rart ut man gjør det ene men ikke det andre, merkelige greier. Uansett er det tydelig at du ikke stoler på han og om han er redd for å være ærlig med deg tror jeg du vil få dette problemet om igjen og om igjen - det kommer det ikke noe godt av. Dump han og start på nytt med en annen

Skrevet

I sommer dro jeg på jentetur i 2 uker og fant nå ut at kjæresten min dro på ferie med sin ekskona og deres barn når jeg var borte. Jeg kan fatte hvorfor han løy om det?! Er det noen av dere som er skilt og har vært på ferie med eksen samtidig som dere har en ny kjæreste?

Vi møtte hverandre før de skilte seg og han flyttet ut og jeg er fortsatt hemmelig, fordi han mener det er for kort tid siden bruddet til å introdusere en ny. Jeg har et veldig problematisk forhold til ekskonen, ettersom hun stadig tar iniativ til å finne på ting sammen med han og inviterer han på det. Jeg er livredd for at følelsene mellom de skal blusse opp igjen og jeg har konfrontert han med dette en rekke ganger, men da sier han bare at han ikke hadde vært sammen med meg hvis han fortsatt hadde følelser for henne. De har lagt ut huset for salg og det er et halvt år siden han flyttet ut, men fortsatt er det mange av vennene deres som ikke vet om det. er ikke det merkelig? Er uendelig glad i han og har ingen anelse om hvordan jeg skal forholde meg til dette, hjelp meg!

Hvordan kan du ha et problematisk forhold til xkona,når du er hemmelig?

Ja, det er godt mulg det er for tidlig å publisere deg for kone og venner. En tar hensyn til følelser osv.

an går bare ikke fra en x,og fortellr om nydamen. Altså deg.

Det er mye som skal på plass,skillsmisse,flytting,hussalg. Bare å selge et hus etter et brudd,kan være veldig tungt følesesmessig. Du sliter selv med følelsene dine,så sett deg inn i deres situasjon.

Klart hun foreslår ting som de kan gjøre,så lenge du er ukjent.

Selv den dagen du blir kjent,så hr han vært gift, de vil for alltid være knyttet sammen. resten av livet pga barn.

ferie med x? javisst. Før gjorde vi det,og kjenner flere som gjør det. Da hadde jeg kjæreste. En myk overgang for barna de første gangene,og for at barna skulle se at vi ikke var sinte,og samarbeidet. Vi var som en familie,bodde på samme rom. bare at følelsene mellom oss var døde. Det skjedde ikke noe,bare en ferie.

Vi feiret julen sammen også. med tiden fikk vi amboere vegge to,og giftet oss på hver vår kant,så det ble mindre samvær.

Grunnen var at hans kone ikke kunne forstå tonen oss imellom. Vi kunne snakke på tlf av helt andre grunner enn barna. hennes sjalusi og usikkerhet ødela mye. Det endte i skllsmisse fo de

Anonym poster: 81822344b3c4a6c3a8c8ba8b2782c0f1

Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at han holder deg hemmelig et halvt år etter det ble slutt, da er det på tide å fortelle eksen det! Det at hun tar initiativ til å finne på ting med han når hun ikke vet han har funnet en ny en er ikke så veldig rart mtp at de har barn sammen, hadde hun visst om deg hadde hun nok ikke vært så interessert i å stadig finne på ting med han. Og hadde samboeren min reist på ferie med sin eks uten at jeg visste det så hadde jeg flydd i taket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...