Gå til innhold

Er 25 kg i benkpress greit for ei jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bør en bruke for å øke til 30? Hadde vært ok med 40 tenker jeg. Men er usikker på hva som er vanlig.

Anonym poster: e835755d5c65ec954a6affc0007e8f90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Er ikke mellom 20-30 kg vanlig? Og hva med å øke litt etter hvert, og først starte på det letteste :) Ofte må man jo finne ut hva man klarer best selv, uavhengig av hva som er "vanlig".

- Good luck! :D

Skrevet

Man må jo begynne i det små. Begynte selv med stanga og la på litt etter litt når jeg merket at jeg klarte mer. Du må bare prøve deg frem. Tror forrsten det er veldig vanlig at en utrent jente ikke klarer mer enn stanga!

Skrevet

25 kg er helt greit. Vær forsiktig i benken og pass på teknikken. Jeg har funnet ut "the hard way" at benken er en versting for skulderleddet, kan fort få betennelse om man overbelaster..

Er du utrent fra før skal du absolutt ikke skamme deg over å ta 25. Øk pent og rolig, og kjenn på at du har kontroll på teknikken før du kjører på. Jeg makset på 45, og da røyk skulderen!

Skrevet

Jeg har dobbeltsidig skulderbetennelse, og løftet meg fra bare stanga til 45 kg på tre år. Hadde gått raskere hvis jeg var fullstendig funksjonsfrisk. På grunn av betennelsen ble jeg satt tilbake til nærmest null flere ganger, noen perioder gikk jeg måneder uten å gjøre benkpress (men gjorde skråbenk med manualer, flyes, osv). Holder på å coache en venninne nå. Hun løftet 25 kg 5x5 i februar. Nå løfter hun 35 kg 5x5.

Anonym poster: f5a3e95a0b58dd91f84ea9c0ec721881

Skrevet

Det kommer helt an på din egen kroppsvekt, og hvor lenge du har trent. Om du er liten og tynn kan man ikke forvente at du klarer løfte like mye som en stor og kraftig kvinne. Når man vurderer hva som er ok vekt eller ikke er det normalt å se på prosent av egen kroppsvekt.

Her er en god oversikt over hva som er ok og ikke, avhengig av din egen kroppsvekt.

Anonym poster: afa6949a43e735821437a774e2da9615

Skrevet

Jeg er utrent, og tar kun stangen(20 kg). :fnise:

Anonym poster: 903e2ffb6ddf09d655a65344c493ab02

Skrevet

Det er ikke så mye, er vel der de fleste utrente starter? Men man må jo begynne en plass :)

Jeg begynte på 25 kilo x 8 og 4 sett for en måned siden og tar nå 35 kilo x 8 og 4 sett. Har økt 10 kilo på en måned og er fornøyd med det, men synes ikke jeg har jobba veldig for det, egentlig. Øker litt annenhver gang ca. Tar vel en økt til på 35 før jeg prøver meg på 38 :)

Hvorfor vite hva som er vanlig, og hvorfor ha som mål å "ligge på noe"? Man øker jo for hver gang?

Skrevet

Opptaket for Politihøgskolen ligger forresten på 30 kilo (og x antall reps, kommer an på hvordan man scorer på resten), og det er en ganske overkommelig vekt. an trenger ikke være særlig trent for å komme igjennom :) (bare for å illustrere hva man forventer at gjennomsnittskvinnen skal klare)

Skrevet

Jeg tar 20 kg og synes ikke jeg er utrent! :ler: Men det er bare noen uker siden jeg begynte med benkpress, tidligere brukte jeg bare manualer. Jeg øker med 2.5 kg hver gang jeg trener benkpress (i tråd med stronglifts 5x5), så om under en måneds tid bør jeg greie 30.

Øk så mye som du kan uten at det ødelegger teknikken. Føler du f.eks at teknikken går til pokker etter å ha økt litt tar du av litt vekt, og øver mer på teknikk og prøver igjen senere. Hastverk er lastverk.

Skrevet

25 kg?! hahahahahahaha :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Jenter... :fnise:

Jeg er en utrent mann og jeg tar det tredobbelte.

25 kg... hehehe... Så nusselig! :)

Anonym poster: 670d32e7d159f44e6111525d1ab615ea

• Liker 1
Skrevet

Oi oi oi, så tøff du er ;) En jeg kjenner varmer opp med 200 kg, vent til du er der før du skryter anonymt på nettet ;)

• Liker 4
Skrevet

jeg tar 60 i benkpress men starta selvfølgelig ikke på det.har økt rolig.

Skrevet

75 kg? Det er vel ikke så verst for en utrent mann? Jeg er ikke spesielt trent selv og tar 80 og jeg er jente.

Anonym poster: 484c25174d02797429c94e2496034e2a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...