Gå til innhold

Hvitløk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan bør egentlig hvitløken oppbevares?

Har nettopp fått et langt nett med masse hvitløk av mamma -

skal det henges opp eller bør den inn i kjøleskapet?!

Tørkes den ut fortere hvis en henger den opp? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest BærtBært
Skrevet

Tørt og i romstemperatur skulle jeg mene. Jeg har fått en sånn egen hvitløksoppbevaringsdings i keramikk. Som en type osteklokke for hvitløk med et lite luftehull i, og den skal bare stå fremme som pynt og til oppbevaring av da nettopp denna kvitlauken :) Tror den blir fort råtten om det blir for kaldt og fuktig.

Skrevet

Jeg har alltid min i kjøleskapet. Holder seg i evigheter.

Skrevet

Vi pleier å la den ligge tørt i matskapet ,den holder seg veldig lenge da å er like fin.

Skrevet

Ikke på nederste hylle i overskap med lys montert under i alle fall... :-(

Skrevet

Vi har hvitløk i kjøleskapet, og et lite nett med 3 løk holder ganske lenge -men de begynner som regel å spire. Da er ikke løken sååå god lenger. Vet ikke hvordan spiring kan unngås, så vi kjøper helst 1 hvitløk av gangen.

Amarone

Skrevet

Jeg har en hvitløkskrukke på kjøkkenbenken. Vi bruker så mye hvitløk at vi må ha det lett tilgjengelig og et nett holder ikke lenge. Har aldri rukket å få spirer på mine hvitløk.

Skrevet

Hvitløk holder seg best ved oppbevaring i mørk romtemp. Så lenge skallet er på, tar det laaaaaaaaaaaaaaaaang til før den får egene bein å stikker av.

Mvh

Marius

Gjest BærtBært
Skrevet

Denne grønne spiren som vokser ut er faktisk fullt brukbar. Hakk den opp og bruk i salater, på cottage cheese osv. Den er som en gressløk med mild smak av hvitløk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...