Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vi noen rettigheter eller? Dette har jeg null peiling på rett og slett..

Jeg startet i ny jobb i slutten av august. Ventet min første lønning i slutten av forrige uke, men pga feil fra hovedkontoret blir den ikke utbetalt før neste lønningsdato! De kunne muuuuuligens ordne et lite forskudd i midten av mnd, men har ikke hørt noe mer siden det.

Dette er jo egentlig litt krise med tanke på alt som skal betales for en ung alenemor.. Finnes det noe å gjøre? Dette gjelder meg og noen andre nyansatte..

Anonym poster: 648b2608815a1bd3e76415c5b33a633d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har da rett på lønn til riktig tid...hovedkontoret må få fingern ut av ræva å betale dere!

Skrevet

Arbeidsgiver har plikt til å utbetale lønn på avtalt tid!

Det finnes noen unntak:

http://lovdata.no/all/hl-20050617-062.html#14-15

Det nærmeste til å kunne være aktuelt her er:

f) når det på grunn av gjeldende rutiner for beregning og utbetaling av lønn ikke har vært praktisk mulig å ta hensyn til fravær på grunn av arbeidsnedleggelse eller arbeidsstengning i avregningsperioden.

Er ikke dette oppfyllt (og ingen av de andre unntakene) skal lønn utbetales på avtalt tid!

Anonym poster: 9464d656ea3b170b1bd11e20d24a0908

Skrevet

DET SKAL FIKSES! har vært borti selv at jeg ikke fikk lønn. å da tok det kun noen dager så hadde jeg fått det på konto. i et tilfelle. som det tok litt lang tid. lånte sjefen min meg. noen tusen kr. til jeg fikk lønnen. hovedkontoret kan lett fikse opp i en slik feil.

Anonym poster: b52aecbc1023adeb5ca3195727b9b616

Skrevet

De kan generelt sett ikke vente og utbetale lønn når de føler for det. I ytterste konsekvens kan du begjære bedriften konkurs hvis de ikke etterkomme kravet.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det med lønna di? Har HK klart å rette feilen?

Anonym poster: 9464d656ea3b170b1bd11e20d24a0908

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...