AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Har en fantastisk samboer. Jeg har ingenting å utsette på han bortsett fra at han blir så SUR når vi spiser mat med sønnen min på 6 (det er ikke hans barn). Jeg innser at jeg har vært for slapp når det gjelder guttungens matvaner, og det har begynt å bli slik at jeg gruer meg til hvert måltid vi har sammen. Rett og slett fordi samboer blir så furten - selv om gutten spiser opp maten - til slutt. Og det er nettopp dét: han spiser den som oftest kun etter mye om og men og det er alltid masse mas før maten er nede. Noen som har tips? Kjenner dette tærer på meg. Mat er en stor del av livet, og vi har ingen andre problemer i forholdet eller. Heller tvert imot. Kjedelig at det skal bli amper stemning på grunn av dette. Nå har jeg blitt strikt mht mat selv, men det er altså fett vi må mase og krangle for å få han til å spise som irriterer vettet av han. Anonym poster: bf8e23d252e589815c2def8229358dc7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 "altså det at vi må mase". Skrivefeil her. Anonym poster: bf8e23d252e589815c2def8229358dc7
charactouy Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Slutt å mase. Snakk med guttungen om at dere er lei av å mase, og at dere kommer til å sette opp "spiseregler". Spør guttungen om han har forslag til regler. Sett en tidsgrense på måltidet. Når tiden er ute, blir maten fjernet. Mer mat kommer ikke før neste måltid. (Ta neste måltid litt tidligere dersom han ikke spiser overhodet, men ikke server noe som helst i mellomtiden med unntak av vann.) Minn guttungen på spisereglene før hvert måltid. Og så ber du din samboer om å skjerpe seg - å bli sur for at guttungen ikke spiser er fullstendig bortkastet, for ikke å snakke om hvor tåpelig det er av en voksen mann... 1
Gjest inox Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 Jupp, slutt å mas. Min lille venninne var i den alderen der da både spising og drikking ble et kjempeproblem hjemme. Faren især var på henne hele tiden og masa om å spise og om å opp, og mase om å drikke nok vann osv osv På besøk her var det derimot ingen problem. Til sist satte de seg ned og snakka med jenta og spurte hva som skulle til for at hun skulle spise, og hva sa hun? "Slutt å mas!" Faren hadde ikke mye tro for at det skulle funke, men de lovte å slutte å gnage på henne og hun lovte å alltid smake på alt. Funka som fjell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå