Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ny på jobb, men kollegane mine som er stortsett bare damer, er så utrolig kjipe! Jeg prøver å hilse, så får jeg et raskt hei tilbake, de prater sammen hele tiden og jeg føler meg skikkelig utafor.. Prøver å være med, prate, spørre om ting og tang når vi har pause, men neida, blir bare enveis kommunikasjon. Jeg er veldig sosial av meg, liker å ha det koselig på arbeidsplassen, men det virker ikke som om folk er interessert i å slå en prat med meg :( nå har jeg bare gitt opp, samtidig som jeg ikke skjønner hvorfor det er slik... er det fordi jeg er ny? eller er det fordi ........?

Anonym poster: 9ae7d91d563ea195966a4df6aa192bb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å kunne gi noen råd når du kommer med så lite informasjon :)

Hva slags type jobb er det snakk om?

Er du på samme alder som de andre?

Er du kvinne eller mann selv?

Hva er "koselig på arbeidsplassen" for deg?

Skrevet

Kjenner til det. Er ikke så veldig lenge siden jeg var ny i min jobb også (har jobbet der i snart 6 mnd), og da sleit jeg også veldig med dette i starten.. Første uka var alle veldig hyggelige og alle hilste på meg. Men der stoppet det. Jeg prøvde og prøvde å komme i bedre kontakt med kollegaene mine, men jeg gav litt opp. Men etter noen uker fikk jeg bedre og bedre kontakt med enkelte av kollegaene og sørget for å sitte i nærheten av disse i pausene og slenge innpå kommentarer i samtalene som gikk i pausene. Etterhvert oppdaget jeg hvordan jeg kunne snakke til de forskjellige slik at de åpnet seg litt mer, og nå snakker jeg godt med alle sammen.

Jeg tror at hvis du prøver å finne et par stykker i starten som du klikker litt ekstra med så vil det bli enklere å bli kjent med resten også. Selvfølgelig spørs jo dette hvilken type jobb det er osv.

Anonym poster: 2d123c0d294203d8ad64d4c7255075c8

Gjest Memories
Skrevet

Slik er det på min jobb også. I starten var alle hyggelige og jeg kunne ha gode samtaler med de fleste jeg jobbet med. Etter opplæringen ble det derimot litt annerledes. Usikker om jeg ubevisst trakk meg tilbake eller om de gjorde det, men det ble i alle fall mindre prating og mindre inkludering. Er riktignok endel aldersforskjell, men likevel. Det er utrolig kjedelig å ha det slik på jobb, men jeg har dessverre ikke noen tips for å forbedre situasjonen. Håper det endrer seg hos deg og blir bedre. :)

Skrevet

Typisk kvinnfolk.

(Ja, jeg er kvinne selv.)

Anonym poster: 7e66e341b94e54810d4a161510a2d95d

Gjest Purelove
Skrevet

Slik er det på min jobb også. I starten var alle hyggelige og jeg kunne ha gode samtaler med de fleste jeg jobbet med. Etter opplæringen ble det derimot litt annerledes. Usikker om jeg ubevisst trakk meg tilbake eller om de gjorde det, men det ble i alle fall mindre prating og mindre inkludering. Er riktignok endel aldersforskjell, men likevel. Det er utrolig kjedelig å ha det slik på jobb, men jeg har dessverre ikke noen tips for å forbedre situasjonen. Håper det endrer seg hos deg og blir bedre. :)

Samme tenkte jeg på min forrige jobb, er det jeg som trakk meg eller de som gjorde det? men det viste seg at de gjorde det, siden jeg alltid prøvde å prate og starte en samtale.. Var bare 2 kollegar kjemien klaffa med, og begge starta med meg, så kan nok være derfor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...