Gjest m_ Skrevet 25. februar 2004 #1 Del Skrevet 25. februar 2004 Er det noen her som har giftet seg i utlandet og som kan hjelpe meg litt. Jeg og min kjære snakker om å gifte oss. Vi er begge norske, men ingen av oss vil gjøre det her i landet. København holder lenge for oss... Hvordan går vi frem egentlig, og hvordan gjør vi dette her... Vet ikke helt hvor vi skal henvende oss for å få vite det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 25. februar 2004 #2 Del Skrevet 25. februar 2004 Se her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 26. februar 2004 #3 Del Skrevet 26. februar 2004 Kanskje du finner tips her? http://php.dinside.no/php/art.php?id=99259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 26. februar 2004 #4 Del Skrevet 26. februar 2004 Vi giftet oss i den norske sjømannskirken i Gøteborg i 2002. Tok direkte kontakt med kirken for å avtale tid - og alle papirer ble ordnet av prestekontoret her hjemme. Det er akkurat de samme papirene som må fylles ut av brudepar og forlovere som ved en vielse i Norge. Det var faktisk mye enklere enn jeg trodde på forhånd. For å finne f.eks blomsterhandel, frisør og fotograf, så vil jeg anbefale deg å spørre på hotellet samtidig som dere bestiller hotellrom. Jeg fikk anbefalt både frisør og blomsterdekoratør av ei hyggelig dame på hotellet vårt, og var superfornøyd med "valget". Det er så mye enklere enn å bruke gule sider.. lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ACVO Skrevet 26. februar 2004 #5 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg og min samboer skal gifte oss i sjømannskirken i København. Vi sendte en e-mail ned til sjømannskirken og spurte om de kunne vie oss lørdag den 12. juni i år. Dette gjorde vi i fjor vinter, så du bør være tidlig ute. For kl 13 var da opptatt. Skal du gifte deg på sommeren bør du bestille hotell tidlig til alle som skal være med dere. Det gjorde ikke vi, så vi måtte bytte hotell for 2 uker siden. Så i morgen skal vi til København for å ordne meny og alt annet. Vi bestilte fotografen som sjømannskirken anbefalte og han høres veldig hyggelig ut. Alle pappirene skal ordnes her hjemme, enkelt og geit. Når det gjelder betaling til kirken skal en betale halvparten betales ca 4 måneder før vielsen og resten når dere har samtalen like før den store dagen. Jeg anbefaler København på det varmeste. For en nydelig by. Hilsen en som drar nedover i morgen til København. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 26. februar 2004 #6 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg og min mann som begge er norske, giftet oss i Sverige, i Svensk kirke med svensk prest. Det var litt papirer frem og tilbake, men ikke noe større slit. Ta kotakt med kirken du sokner til her hjemme - og den kirken du vil gifte deg i i utlandet - så hjelper de deg videre. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå