Gå til innhold

Lån med bet.anmerkning - uten sikkerhet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere, sikkert andre som har spurt om dette før men med fortvilelse fra topp til tå å tårene trillende fra øynene må jeg spør dere her kjære kg!

I mine yngre dager da jeg var ung&dum endte jeg opp med 2 bet anmerkninger, den ene er nedbet, den andre er jeg litt usikker på men alikevel..

Nå har det seg slik at jeg trenger penger raskt raskt, har vært vikar på en arbeidsplass men fikk i dag fast arbeid,jippijippi!

Men jeg får ikke lønn før om en mnd og med 17 000kr utestående i både regninger, privatlån og 2mnds ubet husleie så er jeg virkelig i en knipe! Jeg kan ikke låne penger av familie el venner og etter å ha søkt i flere dager på nett ser det ikke ut som om det er noen banken som gir ut lån i det hele tatt noen sted pga disse dumme betanmerkningene... Jeg bor i leid bolig og eier ingenting som kan stilles i sikkerhet heller.. Hva skal jeg gjøre? Vet dere om noen banken som kan hjelpe meg?

Det er ikke snakk om mer enn maks 15 000 kr feks...

Jeg sjønner jo at bankene ikke gir ut lån/store lån til folk med masse inkassoer, bet anmerkninger osv.. Men skal det altså være så vanskelig å få noe hjelp bare pga noen feil i fortiden?

Om jeg ikke ordner penger innen imorgen,- kastes jeg ut av leilighet å mister alt jeg eier å har.. Huff...

Noen banker dere kan tipse meg om?

På forhånd takk, hilsen ei meget MEGET fortvila jente...

Psssst: Nav er uaktuellt da det er over 3 ukers behandlingstid og jeg mottok noen kr for en mnd siden som lønn for vikariatet så der får jeg nok ingenting...

Anonym poster: 117a747aaa710cb9c0f6ecc27802ffb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med betalingsanmerkninger er det ingen bank som vil hjelpe deg..

Har du ikke mulighet for å få utbetalt noe forskudd på lønn da? Så du får unna de aller viktigste utgiftene som husleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du sier at du ikke vet om den andre anmerkningen er oppgjort. Om den er oppgjort så stiller saken seg annerledes, så jeg regner med at du fortsatt har den?

Hvis du ikke er sikker, så ville jeg tatt en telefon.

På en annen side så finner du fort ut av det når du evt søker om lån..

Jeg tviler på at du får lån uten noen form for sikkerhet, og det skjønner jeg forsåvidt..

De som lokker med lån til folk med anmerkninger, stiller krav til sikkerhet for å sikre seg. Noe annet hadde vært veldig dårlig business! Rentene er skyhøye har jeg også sett.

Jeg har ikke noen personlig erfaring med dette (heldigvis), men jobber innen økonomi. Mulig det finnes andre muligheter, men det kjenner jeg ikke til dessverre.

Hvis du ikke kan låne penger av kjente, så ville jeg ringt de du skylder penger og bedt om utsettelse til neste mnd/forklart situasjonen.

De aller fleste er interessert i å få inn pengene sine, og vil nok gi deg en sjanse.

Lykke til!

Anonym poster: 0a23fb77b2ae4c2499a65d8a45dd8d7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at du mister alt du eier og har i morgen dersom du ikke betaler gjelda?

Jeg skjønner at du har blitt truet med utkastelse og jeg har full forståelse for at når du er 2 måneder på etterskudd med husleia så er det ønskelig for utleier å bli kvitt deg.

Likevel er det ikke lett for utleier å bli kvitt uønskede leietakere, utleier har ikke lov til å kaste deg ut på egenhånd. Kun namsmannen har rett til å foreta en utkastelse. Om jeg skal leke djevelens advokat her, så vil jeg anbefale deg å undersøke reglene rundt utkastelse grundig, i tilfelle utleier har tatt seg friheter og kuttet hjørner.

Anonym poster: 75c99e3c3ba5fe92a435d3c9241d37f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ene er nedbetalt, så skal den fjernes med en gang. Det er noen år siden anmerkningene ble hengende ved deg i 3 år. Hvis du har betalt ned på den andre, så kan det jo være at den også burde fjernes. Dette tar dog noen dager.

Det er jo også godt mulig at det ikke er anmerkningene som hindrer deg i å få et lån. De fleste låneinstanser for lån uten sikkerhet bruker et internt scoring-system der f.eks tidligere likningsresultater brukes.

Ring låneinstitusjonene. Det kan godt være at du får bedre svar på telefonen, og at du ved å bekrefte arbeidssituasjon og lønn kan få et lån alikevel. Evt møt opp i banken.

Dog, det blir jo straks verre om du må ha pengene på dagen i morgen, da er det vel omtrent bare lokalbanken din som kan hjelpe deg.

Ellers stemmer det som anonym over meg sier; Kun namsmannen kan sette folk på gaten. Dukker huseier opp på døren for å begynne å bære ut møbler så ringer du politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I situasjonen du beskriver er nok privatlån den mest sannsynlige utvei. Du skriver at det ikke er mulig å låne av venner eller familie, men har du virkelig spurt? Eller er det bare at du ikke ønsker å spørre? Skjønner at det er utrolig kjipt, men er man desperat så er det vel bedre enn å ikke få tak i penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...