Gjest flyttefot Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Om to uker flytter jeg og småen til oslo. Han har fått barnehageplass i sagene (mor go hjertas) så regner med å bosette meg i det området. Noen som har tips eller erfaring med det området eller eventuelt den barnehagen? Hvilke fritids tilbud finner en i dette området?
langbein86 Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 Bare for å nevne det, det heter PÅ sagene, ikke I:) Sagene er forøvrig er superkoselig sted med store friluftsområder, parker, lekeplasser, cafeer og ikke minst kjempefine turstier langs Akerselva. Jeg er sikker på at du vil trives:) 4
Mafalda Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Velkommen til en trivelig og fin by, for små og store! Det finnes massevis av fritidstilbud, i alle varianter, over hele byen. Søk på nett etter det som er interessant- speider, musikkskole, judo, fotball, og når dere er vel plassert finnes jungeltelegraf og lapper i barnehagen. oNoe av det første du ser når du går av bussen på Sagene er forøvrig et aktivt kultursenter med aktiviteter for store og små. Signerer ellers Langbein, Sagene er et koselig sted (har ikke bodd akkurat der, men ikke lange steinkastet unna). Gi småen noen år, så er han proff på trikkelinjene og busstidene 1
Gjest flyttefot Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 Haha! Endret faktisk på det før jeg la det ut. Skrev "på" sagene først, pokker ;p Høres jo veldig bra ut. Gleder meg veldig til å flytte, men kjenner jo at det føler stort og ukjent. Er litt over snittet sosial da så satser på å få noen kjekke venner som kan vise meg solsidene av oslo rimelig kjapt :-)
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 Velkommen! Jeg elsker Sagene/Torshov/Sandaker/Bjølsen :-) Beste delen av byen. Og kort vei til mange andre veldig fine deler av byen. Bra kollektivtilbud, grønt og fint, Akerselva, Ringen kino, bra kafeer. Helt strålende! Har ingen erfaring med Mor Go'Hjertas, men hvis det er den jeg tror det er så er beliggenheten veldig fin og eksosfri for de små. Anonym poster: ea166f323dd8558e8b0c9a20ee75dc2b 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #6 Skrevet 1. oktober 2012 Ehem, ja du spurte jo om fritidstilbud.. På Trikkestallen (Torshov) er det visst dukketeaterforestillinger nå og da. På Sandakersenteret (og Bjølsenhallen?) kan du trene mudo/kickboksing. Knallgøy! SiO har et bra anlegg i Nydalen, og Sats har flere sentre i området. Veldig fin garnbutikk på Advokat Dehlis plass ("Bentes"), og Nøstebarn rett ved siden av. Bare å strikke i vei :-) Mens du spiser kokosboller fra den lille kokosbollefabrikken. Klatreverket med byens overlegent beste innendørs klatrevegg finner du på Torshov. Aking i parken nedenfor Arendalsgata ("Myraløkka"?) på vinterstid er veldig gøy. Har sett oppslag om magedans på Torshov, men har ikke prøvd ;-) Strøm-Larsen på Torshov har mye godt (om du ikke er veggis). Andemating langs Akerselva er stor hit hos min lille barnehagegutt. Hilsen #5. Anonym poster: ea166f323dd8558e8b0c9a20ee75dc2b 1
Gjest flyttefot Skrevet 1. oktober 2012 #7 Skrevet 1. oktober 2012 Oioi! Tusen takk for utrolig bra svar! Kjenner jeg bare gleder meg mer og mer. Gjorde tydeligvis et aha valg når jeg søkte barnehage på sagene :-) kampsport hadde vært gøy og treningsstudio er obligatorisk. Tviler på at det blir strikking med det første, men hvem vet ;-)
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #8 Skrevet 1. oktober 2012 Så du skal flytte dit om 2 uker, og du har ikke funnet et sted å bo enda? Good luck. Anonym poster: b4a4ea1d639fc9bcc4223291a41d6ce5
Gjest flyttefot Skrevet 1. oktober 2012 #9 Skrevet 1. oktober 2012 Hehe! Ja det hørtes vel litt lite gjennomtenkt ut. :-P har kjæreste som bor i oslo. Vi leter etter ny leilighet sammen på sagene. Inntil videre bor vi i hans leilighet, men håper på å finne noe nytt før jul :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå