AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Vi har en overmadrass fra Skeidar, men helt siden vi kjøpte den har vi vært plaget med at det kommer nupper fra lakenet. De sitter så godt fast i madrassen at man ikke kan støvsuge dem og man må dra dem ut av madrassen. Det er hundrevis muligens tusenvis og det ser utrolig ekkelt ut i tillegg til at man kjenner dem igjennom lakenet. Tips til hvordan man kan unngå dette? Har tenkt på å kjøpe noe plastikklaken til å ha under, men ser for meg at det er litt ubehagelig å ligge på og at det kan lage litt lyd. Andre som har dette problemet, eller er det en feilvare? Anonym poster: aca0e47f90bd9d38154c404a2f5ee78d
Antlers Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Dette kommer nok av at lakenet gnisser for mye mot overmadrassen når dere beveger på dere i søvne (eller i våken tilstand, for den saks skyld ). Jeg har lagt merke til at det blir noen nupper når jeg bruker stretchlaken, men dette skjer ikke om jeg bruker formsydd laken i ren bomull. Nå er det selvsagt hakket mer behagelig med flanell i vinterhalvåret, så da får jeg pent ta med nuppene på kjøpet. For å fjerne det, kan du bruke nuppefjerner (som Uanonymbruker foreslår), eller så kan du gå over med barberhøvel om du er riktig så desperat. For å skåne overmadrassen kan du kjøpe madrassbeskytter: http://www.jysk.no/4/20/525/3401964/a/catalog . Bare et eksempel, dette. Det er nok best å kjøpe en som har strikk i hjørnene. Men... da er det selvsagt stor fare for at overmadrassbeskytteren etterhvert blir nuppete, så det beste er nok å bruke et formsydd laken rett på overmadrassen, så kan dere heller bruke et mer behagelig laken på toppen av dette igjen.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 TS her. Tusen takk for tips! Nuppefjerner har jeg ikke tenktpå en gang, det får brukes midlertidig til jeg får tak i en madrassbeskytter. Takk for hjelpen:) Anonym poster: aca0e47f90bd9d38154c404a2f5ee78d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå