Klaine Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Er det en dårlig kombinasjon? Hvis ja - hvorfor? Har hørt at man kan bli ekstra deppa av det, men deppa er jeg jo uansett, så... Når det kommer til hvor mye jeg drikker: Drikker hver gang jeg skal noe (som oftest sosiale sammenhenger), som vil si omtrent 5 ganger i uka. Drikker ikke så mye i mengde egentlig. Drikker vel 3 shots med vodka/aquavit/gin/brandy til hver ting liksom.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Eneste jeg vet er at man skal holde seg unna alkohol dersom man går på Cipralex. Om du vil vite hva som er tilfelle for legemidlet du selv bruker, sjekk pakningsvedlegg og/eller spør legen din. Anonym poster: 8b792ccf93bd20994a71a5994d24f6ba
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 Det spørs hvilket medikament du tar, i pakningsvedlegget til mange antidepressiva blir det frarådet å kombinere det med alkohol. Dette på grunn av at alkohol kan påvirke hvordan medisinen virker på deg. Alkohol og dårlig psykisk helse er uansett en dårlig kombinasjon mener jeg. Anonym poster: 46035492ce5e1bd1989701b60d3bab26 1
Bonito Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg hadde aldri problemer med å drikke når jeg gikk på antidepressiva, selv om det ikke er anbefalt. Men når det er sagt er det ikke smart å bruke alkohol som medisin. Alkohol har en tendens til å gjøre ting verre ved at man faktisk blir mer depressiv i lengden, selv om det kanskje føles som en løsning der og da. Så jeg vil råde deg til å finne andre måter å takle problemene på. Om du føler du må drikke når du skal være sosial syntes jeg du er på en skummel vei.
Klaine Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2012 Husker ikke hvilken antidepressiva det var jeg gikk på, men det er en ganske normal type, også heter den noe på Z....
Katniss Skrevet 1. oktober 2012 #7 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg tålte mye mindre alkohol da jeg gikk på antidepressive. Men å drikke alkohol fem ganger i uka når du sliter med psyken kan føre deg på skumle veier. Ja, det er deilig å få inn litt alkohol og man føler seg lettere til sinns. Men klarer du å være sosial uten alkohol? Altså, hvis du neste uke skal noen med venner fem ganger og du ikke har mulighet til å drikke alkohol, hadde du fortsatt klart å være sosial?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #8 Skrevet 1. oktober 2012 Zoloft? Anonym poster: 46035492ce5e1bd1989701b60d3bab26
Klaine Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg tålte mye mindre alkohol da jeg gikk på antidepressive. Men å drikke alkohol fem ganger i uka når du sliter med psyken kan føre deg på skumle veier. Ja, det er deilig å få inn litt alkohol og man føler seg lettere til sinns. Men klarer du å være sosial uten alkohol? Altså, hvis du neste uke skal noen med venner fem ganger og du ikke har mulighet til å drikke alkohol, hadde du fortsatt klart å være sosial? Nei, hadde vel ikke klart å komme meg på verken skole, hos venner, på butikken, eller noe.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #11 Skrevet 2. oktober 2012 Nei, hadde vel ikke klart å komme meg på verken skole, hos venner, på butikken, eller noe. Må du drikke før du går på skole og butikk? Får du hjelp for alkohol inntaket ditt? Anonym poster: cd9ecfcce5ec6cb2cddde0f04c4a8a50
Gjest Skaret Skrevet 2. oktober 2012 #12 Skrevet 2. oktober 2012 Nei, det er ikke anbefalt å drikke alkohol når man går på antidepressiva. Selv merket jeg at jeg tålte mindre enn vanlig og at jeg lett fikk blackout. Når det er sagt, så kan jeg slenge på at det ikke er noe problem med en øl eller et glass vin en gang i blant. Å shotte fem ganger i uka høres derimot ganske alarmerende ut og jeg vil helt klart fraråde deg det... Vet det er utrolig vanskelig, men medisinene skal tross alt hjelpe deg ut av dette, ikke alkoholen.... Jeg regner med du følges opp av lege e.l.så det er smart å snakke med vedkomne om alkoholinntaket ditt. Lykke til uansett!!
ninuska_ Skrevet 2. oktober 2012 #13 Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Kjære trådstarter, Jeg stenger nå denne tråden, da vi ikke tillater spørsmål vedrørende miksing av medisiner og alkohol. Vi kan ikke vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få, og det aller beste er om du tar kontakt med din fastlege for å få et profesjonelt svar, også i forhold til hvilke medisiner du tar. mvh ninuska_, mod Endret 2. oktober 2012 av ninuska_
Anbefalte innlegg