Gå til innhold

Bruke samme ringen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi hadde ikke forlovelsesringer og kjøpte ringer med dato som vi satte på under sermonien^_^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bare hatt en ring, bred klassisk gullring, slik vi begge foretrekker. Vi fikk de pusset opp før bryllupet, så de ble blanke og fine! :)

Vi og.

Pluss at vi skulle gravere inn bryllupsdatoen vedsiden av forlovelsesdatoen.

Nå hadde vi 10 års bryllupsdag i august, kanskje vi skal få gravert inn bryllupsdatoen snart.... :sjenert:

Forresten må jeg si at jeg gir egentlig blanke i om det er en sånn eller sånn ring.

Det viktige for meg er ekteskapet, og ikke hva slags ring jeg har.

:)

Skrevet

Selvfølgelig er ekteskapet det viktigste, men en ring man skal bære hver eneste dag resten av livet - det er vel ikke så rart om mange er opptatt av at de skal like/trives med den ringen? Jeg syns det siste avsnittet der virker litt nedlatende... Men, da regner jeg med at du egentlig ga blanke i om du hadde sånn eller sånn kjole også da, fot det viktigste for deg er ekteskapet? ;)

• Liker 2
Skrevet

Vi skal ha nye ringer. Forlovet oss i år, og gifter oss neste år. Vi begge fant ut at det blir rart å skal ta av forlovelseringene, for å sette de på fingeren på nytt som gifteringer. Ble litt feil for oss. Så vi skal ha nye ringer når vi gifter oss :)

Anonym poster: c8546f35445a3b7d28661c2bfe22678c

Skrevet

Hos oss har jeg en ring i hvitt gull som ligner en klassisk en-stens diamantring. (Bare at det er 9 bittesmå diamanter satt i "formasjon") Elsker ringen min !

Når vi gifter oss skal begge ha gifteringer. (han har ikke forlovelsesring) De blir sannsynligvis i hvitt gull slik at jeg kan bære gifteringen og forlovelsesringen på samme finger.

Jeg liker tanken på å ha en "klassisk" giftering i form og stil, men kunne også tenkt meg et diamantbånd..

Anonym poster: 38767637016c6b0dfa4e7c64904b1d92

Skrevet

Vi skal ha nye ringer. Forlovet oss i år, og gifter oss neste år. Vi begge fant ut at det blir rart å skal ta av forlovelseringene, for å sette de på fingeren på nytt som gifteringer. Ble litt feil for oss. Så vi skal ha nye ringer når vi gifter oss :)

Man trenger jo ikke å sette på ringer under vielsen. Vi beholder våre ringer, styrer ikke med å ta de på og av.

Anonym poster: babff71c88ab831846f33961c94627ae

Skrevet

Man trenger jo ikke å sette på ringer under vielsen. Vi beholder våre ringer, styrer ikke med å ta de på og av.

Anonym poster: babff71c88ab831846f33961c94627ae

Jeg vil vi skal sette på ringene under vielsen :) dessuten så vil vi ha nye ringer..blir feil for oss å ha samme ringene som gifteringer. Men det er oss:)

Skrevet

Vi og.

Pluss at vi skulle gravere inn bryllupsdatoen vedsiden av forlovelsesdatoen.

Nå hadde vi 10 års bryllupsdag i august, kanskje vi skal få gravert inn bryllupsdatoen snart.... :sjenert:

Forresten må jeg si at jeg gir egentlig blanke i om det er en sånn eller sånn ring.

Det viktige for meg er ekteskapet, og ikke hva slags ring jeg har.

:)

Selvfølgelig er ekteskapet det viktigste, men en ring man skal bære hver eneste dag resten av livet - det er vel ikke så rart om mange er opptatt av at de skal like/trives med den ringen? Jeg syns det siste avsnittet der virker litt nedlatende... Men, da regner jeg med at du egentlig ga blanke i om du hadde sånn eller sånn kjole også da, fot det viktigste for deg er ekteskapet? ;)

:(

seriøst?

Jeg skrev bare at jeg igrunnen ikke var så opptatt av om ringen skulle være slik eller sånn.

For meg var det den første ringen jeg fikk som betyr noe- at noen ønsker en ring til synes jeg personlig er litt... "mye"

Og om jeg virket nedlatende var det IKKE meningen, det beklager jeg om jeg var.

Skrevet

Vi har klassiske gult gull forlovelsesringer, og vi kommer til å bruke de samme til giftering.

Vi skal pusse dem så de blir blanke igjen, og tenkte å inngravere dem på nytt med bryllupsdatoen.

Noen som vet ca hva det koster? :)

Skrevet

Vi har nettopp levert inn ringer til gravering, det kommer på ca 200 pr ring fikk vi beskjed om :)

Skrevet

:(

seriøst?

Jeg skrev bare at jeg igrunnen ikke var så opptatt av om ringen skulle være slik eller sånn.

For meg var det den første ringen jeg fikk som betyr noe- at noen ønsker en ring til synes jeg personlig er litt... "mye"

Og om jeg virket nedlatende var det IKKE meningen, det beklager jeg om jeg var.

Beklager, men måten du ordla deg på, fikk det til å høres ut som om de som bryr seg om hvordan ringen deres ser ut, er noen overfladiske idioter, og at du ikke synker ned på samme nivå - for du bryr deg nemlig bare om ekteskapet.

Sitat: "Forresten må jeg si at jeg gir egentlig blanke i om det er en sånn eller sånn ring. Det viktige for meg er ekteskapet, og ikke hva slags ring jeg har."

Det høres helt ærlig veldig ovenfra og ned ut, men flott hvis det ikke var sånn det var ment ;)

Jada, jeg innrømmer glatt at det er litt tåpelig og "luksus" at vi også skal ha nye gifteringer, men de er veldig oss - de gjenspeiler våre personligheter, og vi liker tanken på at ringene våre er veldig personlige, og ikke dusinvare. Forlovelsesringene våre er helt vanlige glatte ringer uten personlighet, men det betyr ikke at vi ikke verdsetter det de symboliserer. Men Joda - vi er litt gærne som bruker penger på et ekstra par ringer, som attpåtil er for spesielt interesserte :lur:

Skrevet

Da vi forlovet oss ble det ikke engang diskutert om vi begge skulle ha forlovelsesring. I både hans og mitt hode er det bare jenten som bærer forlovelsesring (vi har vel sett for mye på film og kjente ingen par der begge brukte forlovelsesring, dermed skjønte vi ikke at dette var vanlig i Norge), og jeg går nå med en nydelig ring i hvitt gull med noen små diamanter på. Det var kun etterpå, når jeg har lest på diverse forum, at jeg skjønte at det var vanlig at begge hadde enkle forlovelsesringer.

På samme måte var det opplagt for oss at vi begge to skal ha ring når vi er gift, og at forlovelsesringen jeg går med enten bytter hånd eller brukes på samme finger sammen med gifteringen.

Er det ikke litt hjerteskjærende å ikke bruke forlovelsesringene deres etter dere er gift? For meg er symbolikken i forlovelsesringen noe veldig kjært. Jeg ser jo absolutt ulempen ved å gå med to enkle, glatte ringer (spesielt om de har forskjellig gullfarge), men da tror jeg jeg ville gått for å beholde de første ringene fremfor å kjøpe nye gifteringer.

hilsen tante pine

Anonym poster: 4dd692773c682c922b804b72e987a21b

Skrevet

Flertallet som bruker to ringer, har en på hver hånd. Noen bærer den i kjede rundt halsen. Jeg tror de færreste legger vekk forlovelsesringen helt?

Skrevet

Jeg har ikke planer om å bruke min forlovelsesring når jeg er gift. Da er jeg gift og ikke forlovet, det er på en måte min holdning til det. Vet at kjæresten føler det samme for seg selv.

Dessuten har jeg ikke lyst til å "okkupere to fingre" - jeg har så mange andre fine ringer jeg har lyst til å bytte på å bruke :)

Skrevet

Her var det skjedd mye gitt! :) Tusen takk for alle svar!

Ser at det er veldig mange måter å gjøre det på og VELDIG mange ulike ringer, så vi får bare gå å kikke litt rundt.

Tror vi ender opp med kun en ring, og heller bruker litt ekstra penger på dem :)

Skrevet

Flertallet som bruker to ringer, har en på hver hånd. Noen bærer den i kjede rundt halsen. Jeg tror de færreste legger vekk forlovelsesringen helt?

De få jeg kjenner som har to ringer, bruker begge på samme finger, og noen har på hver sin hånd, men da blir ofte forlovelsesringen mer som en vanlig pyntering, som tas av og på etter humør/stil/anledning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...