Gå til innhold

Bruke samme ringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere gjort? Har dere en forlovelsesring og en giftering?

Til giftering vil jeg ha den "klassiske" gullringen, men er så usikker på om vi bare skal kjøpe det som forlovelsesringer med en gang? Samtidig så blir det litt trist :vetikke:

Anonym poster: ae1611b50676bb153f359ae86c47d3ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte klassisk giftering i gull og brukte som forlovelsesring til vi giftet oss. Eg ser ikkje vitsen med separat forlovelsesring og giftering.

• Liker 4
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

kan dere ikke kjøpe sånne med plass til å sette diamanter på, da kan forlovelsesringen få en diamant (eller flere) på seg når dere gifter dere (og f.eks når dere har store jubileumer, eller får barn o.l ?

Gjest GetOverIt
Skrevet

Kjøpte klassisk giftering i gull og brukte som forlovelsesring til vi giftet oss. Eg ser ikkje vitsen med separat forlovelsesring og giftering.

Slik har vi valgt å gjøre det også :)

Skrevet

kan dere ikke kjøpe sånne med plass til å sette diamanter på, da kan forlovelsesringen få en diamant (eller flere) på seg når dere gifter dere (og f.eks når dere har store jubileumer, eller får barn o.l ?

Dette er ikke en klassisk giftering, slik TS ønsker.

Anonym poster: babff71c88ab831846f33961c94627ae

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Dette er ikke en klassisk giftering, slik TS ønsker.

Anonym poster: babff71c88ab831846f33961c94627ae

My bad.

Nei da ser jeg ikke poenget.

Men dere kan jo vente med å gravere den til dere gifter dere, da blir den på en måte "ny" ?

Skrevet

Vi hadde forskjellige ringer som forlovelsesringer og gifteringer. Valgte med andre ord å bytte ut forlovelsesringen med gifteringen dagen vi giftet oss.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Vi har begge ringer i hvitt gull nå, da han kjøpte ringene før frieriet og jeg virkelig ønsket meg en alliansering i hvittgull.

Jeg kunen tenkt meg ring i gult gull som giftering, mens han er veldig glad i sin ring i hvitt gull. Så jeg tror han bruker samme og jeg velger en ny giftering, f.eks. et diamantbånd.

Ellers er det mange som har en fin ring i hvittgull som forlovelsesring (gjerne at han ikke har ring mes de er forlovet) og flytter denne over på venstrehånd og har giftering i f.eks. gult gull på høyrehånd. Til vanlig bruker mange altså en ring på hver hånd, evt. bruker forlovelsesringen i tillegg til finere anledninger.

Skrevet

Jeg hadde enstensdiamantring, han ingen forlovelsesring. Deretter fikk han enkel gullring til bryllupet, mens jeg fikk et diamantbånd.

Det er ingen fasit, dere velger selv hva dere ønsker. Synes du det er trist å begynne å bruke gifteringene før bryllupet kan du 1) ikke bruke forlovelsesringer 2) velge andre ringer.

Skrevet

Jeg fikk en enstensdiamant ring når han fridde. Også kjøpe vi like gifte ringer i hvitt gull som vi setter på vi gifter neste helg. :-)

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg er ikke helt sikker på hvordan vi skal gjøre dette. Jeg har alltid tenkt at forlovelsesring skal være i hvitt gull/sølv med en flott diamant og at gifteringen skal være tradisjonell og i gull.. Er vel noe jeg har plukket opp fra foreldrene mine, ja! Men min kjære som ønsker at vi skal ha de samme ringene fra begynnelse til slutt. Ser logikken i ønsket hans både økonomisk og sybolsk, men det skurrer litt i mitt hode.

Er jo en mulighet å bruke en diamantring som giftering også, men da kommer jeg ikke til å føle meg gift. Alle går jo med diamantringer, så det blir liksom ikke noen som da ser på hånden min og faktisk ser at jeg er gift. :bond:

Skrevet

Vi har like ringer som forlovelsesringer, og skal ha nye, like når vi gifter oss. Jeg har ikke så store føringer på hvordan de skal se ut, men kjæresten har sterke meninger her, så han skal få det slik han vil. Det blir iallefall ringer i hvitt gull, og sannsynligvis vil han sette diamant(er) i min. Men hele avgjørelsen er overlatt til han :)

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg er ikke helt sikker på hvordan vi skal gjøre dette. Jeg har alltid tenkt at forlovelsesring skal være i hvitt gull/sølv med en flott diamant og at gifteringen skal være tradisjonell og i gull.. Er vel noe jeg har plukket opp fra foreldrene mine, ja! Men min kjære som ønsker at vi skal ha de samme ringene fra begynnelse til slutt. Ser logikken i ønsket hans både økonomisk og sybolsk, men det skurrer litt i mitt hode.

Er jo en mulighet å bruke en diamantring som giftering også, men da kommer jeg ikke til å føle meg gift. Alle går jo med diamantringer, så det blir liksom ikke noen som da ser på hånden min og faktisk ser at jeg er gift. :bond:

Hva med at du får en enstens diamantring eller aliansering, og han begynner å bruke gifteringen? Du kan jo ha to ringer etter bryllupet, enten stable eller på hver sin ringfinger.

Ellers forstår jeg ikke helt dette med å "se at man er gift". Det føles kanskje veldig romantisk og viktig i begynnelsen. Men i bunn og grunn har det ikke så mye å si. Jeg synes det bare er fint å ha enstens diamantring + diamantbånd i stedet for den klassiske, norske gullringen. Jeg kan ikke si at det har ført meg inn i forvirrende eller ubehagelige situasjoner i løpet av de fem årene jeg har vært gift.

• Liker 1
Skrevet

Hva med at du får en enstens diamantring eller aliansering, og han begynner å bruke gifteringen? Du kan jo ha to ringer etter bryllupet, enten stable eller på hver sin ringfinger.

Ellers forstår jeg ikke helt dette med å "se at man er gift". Det føles kanskje veldig romantisk og viktig i begynnelsen. Men i bunn og grunn har det ikke så mye å si. Jeg synes det bare er fint å ha enstens diamantring + diamantbånd i stedet for den klassiske, norske gullringen. Jeg kan ikke si at det har ført meg inn i forvirrende eller ubehagelige situasjoner i løpet av de fem årene jeg har vært gift.

Ja, han begynner å bruke gifteringen med en gang, så der har vi kontroll :fnise:

Jeg lager egentlig dette vanskeligere enn det er, for så lenge jeg blir gift så er jeg jo fornøyd. Bare litt hardt og gi slipp på tanker som jeg har gjort meg siden jeg var liten.

Har alltid sagt at jeg ikke vil ha noen ring fra ham før vi skal forlove oss (ja, så sta har jeg vært på det ring-punktet), så da vår datter ble født så fikk jeg ett diamantsmykke. Er kanskje ikke så dumt å sette den diamanten inn i ringen, og så sette enda en inn etter bryllupet osv. som mange her har foreslått. Hvis diamanten som symboliserer datteren min er der så betyr det jo ekstra mye med en gang.

Skrevet

Vi skal sikkert bruke de samme ringene :) Vi har blitt veldig knyttet til ringene våre, sambo har en helt enkelt ring i hvitt gull, mens min har et diamantbånd rundt hele ringen!

Vi skal bare gravere inn bryllupsdatoen ved siden av den graveringen som allerede er ;)

Skrevet

Vi brukte de samme ringene som forlovelses- og gifteringer. Pusset dem opp så de var som nye før bryllupet, og graverte bryllupsdatoen ved siden av forlovelsesdatoen. Og min ring hadde en diamant i seg, før bryllupet satte vi i to til, så det ble tre til sammen. Fikk enstens diamantring i morgengave:)

Skrevet

Irlenderne er smarte. De bruker en ring med hjerte på som snus når man gifter seg :)

Anonym poster: ffa1763f0784add16b723805a53912c2

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Ja, han begynner å bruke gifteringen med en gang, så der har vi kontroll :fnise:

Jeg lager egentlig dette vanskeligere enn det er, for så lenge jeg blir gift så er jeg jo fornøyd. Bare litt hardt og gi slipp på tanker som jeg har gjort meg siden jeg var liten.

Har alltid sagt at jeg ikke vil ha noen ring fra ham før vi skal forlove oss (ja, så sta har jeg vært på det ring-punktet), så da vår datter ble født så fikk jeg ett diamantsmykke. Er kanskje ikke så dumt å sette den diamanten inn i ringen, og så sette enda en inn etter bryllupet osv. som mange her har foreslått. Hvis diamanten som symboliserer datteren min er der så betyr det jo ekstra mye med en gang.

Jeg har hatt det (har det litt enda) på samme måte. Har alltid forestilt meg hvittgull og diamant til forlovelse og gult gull som gift, for da ser jo alle at jeg er gift!

Men min kjære er som sagt blitt veldig glad i det hvite gullet og synes også det er unødvendig å kjøpe ny ring når han allerede har en skikkelig ring. Så jeg har vennet meg til tanken på hvitt gull og når jeg har innsett at det går an å stable + at jeg skal ha en stein i allianseringen for hvert fremtidige barn så er det en veldig overkommelig løsning. Det blir jo mer og mer vanlig å ha akkuratt de ringene man selv vil! :)

Skrevet

Vi har bare hatt en ring, bred klassisk gullring, slik vi begge foretrekker. Vi fikk de pusset opp før bryllupet, så de ble blanke og fine!:)

Gjest Adriane
Skrevet

Vi skulle egentlig bare bruke de samme ringene (glatte i hvitt og gult gull) - bare pusse de opp før bryllupet, og gravere inn datoen. Men... nå blir det to ringer allikevel. Vi forelsket oss i noen andre ringer som vi syns er utrolig fine, og endte med å kjøpe de. Så da kommer vi antakelig til å flytte forlovelsesringen over på venstre hånd og bruke gifteringen på høyre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...