Gå til innhold

Hvordan trene når helsestudio ikke er aktuelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser en del tråder her inne med tips til trening, men er usikker på om det jeg gjør har noen virkning. Av ulike grunner er trening på helsestudio ikke aktuelt akkurat nå.

Er raske gåturer effektive? Sånn power walk, nesten småjogging? Jeg forsøker å få det til flere ganger i uka, men så ble jeg usikker da jeg leste i en tråd "husmødre som rusler søndagstur og tror det er trening..."

Jeg er ute etter å gå ned i vekt (passer kostholdet), blir mer stram i fisken samt bli i bedre form. Er ikke ute etter å bygge definerte muskler.

Går mellom 5-10 km 4-5 ganger i uka.

Anonym poster: 5d08ac643d9463fd8eac907c141dec7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja gå fort og vis du legger noen bakker i turen din fungerer det bra. spesielt vis de er bratte. evt om det er noen trapper inne i huset ditt eller ute som du kan løpe i ?

Anonym poster: 15a9bea054ce0226a221a42d66577108

Gjest BettyBoop
Skrevet

Leser en del tråder her inne med tips til trening, men er usikker på om det jeg gjør har noen virkning. Av ulike grunner er trening på helsestudio ikke aktuelt akkurat nå.

Er raske gåturer effektive? Sånn power walk, nesten småjogging? Jeg forsøker å få det til flere ganger i uka, men så ble jeg usikker da jeg leste i en tråd "husmødre som rusler søndagstur og tror det er trening..."

Jeg er ute etter å gå ned i vekt (passer kostholdet), blir mer stram i fisken samt bli i bedre form. Er ikke ute etter å bygge definerte muskler.

Går mellom 5-10 km 4-5 ganger i uka.

Anonym poster: 5d08ac643d9463fd8eac907c141dec7c

forskjell på powerwalk/småjogging og vanlig rusletur da. Du trener jo om du går veldig fort.
Skrevet

Du vil uansett gå ned i vekt så lenge du spiser mindre enn du forbrenner :) Powerwalking er supert det. Du sier du småjogger innimellom og det brenner enda litt ekstra kalorier. Det kort vei fra powerwalk med litt småjogg til ren jogging så fortsett som du gjør!

Skrevet

Det finnes jo en haug med styrkeøvelser du kan gjøre uten vekter.

En god måte å motivere seg på er å lære seg nye øvelser og så mestre dem.

Øvelser du kan lære deg, men som finnes i lettere variant når du ikke klarer det: Push ups, pistol squat, pull up, L-seat, dips, handstand push ups.

Det er ofte litt vanskelig å få til draøvelser uten utstyr, men du kan ligge under en stol, i en trapp eller anskaffe en pull up stang som man fester i en døråpning.

Gåing er bedre enn ingenting, men du blir ikke noe spesielt god i det hvis du alltid har samme belastning. Du må i såfall ta på deg en tung sekk. Eller du kan gå i trapper, opp bratte bakker eller i terrenget (topp tur).

En dag i uken synes jeg du bør løpe intervaller. Varm godt opp og så løper du 10 drag på ca 100 i slak, til middels oppoverbakke så fort du klarer. Det skal ikke være lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...