Gå til innhold

gi kattepusen fisk.med eller uten bein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært på fiske tur å fått noen fine fisk. skal gi en fisk til pusen til mamma. tenkte å koke den og dele den opp(har allerede tatt vekk hode og innvollene). men kan jeg la bein være igjen i fisken eller må jeg ta det ut?

Anonym poster: f2112b71b21b4ba34e59a59df45d3f81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pus liker bein han :)

Okei.men vis den har aldri fått fisk med bein før,klarer katta å svelge det ? jeg må bare spørre vil ikke ende opp med å drepe katta når jeg bare vil være snill.

Skrevet

Antar det er det samme som med hund. Gi aldri katten bein som er noe annet enn rått. Da klarer de å tygge det. Er det derimot kokt, stekt, o.l. vil beinene bli hardere og kunne splintre når de tygges i. Det må du IKKE gi de, det kan ødelegge magesekk, tarmer, o.l. Men rått? Kjør på.

• Liker 1
Skrevet

Antar det er det samme som med hund. Gi aldri katten bein som er noe annet enn rått. Da klarer de å tygge det. Er det derimot kokt, stekt, o.l. vil beinene bli hardere og kunne splintre når de tygges i. Det må du IKKE gi de, det kan ødelegge magesekk, tarmer, o.l. Men rått? Kjør på.

okei. i will keep that in mind ! :)takk for svar :)

Skrevet

Er litt usikker, men gikk fint å gi kattene kokt fisk med bein (torsk og sei og laks og flyndre), og også slike små ørret som sprøstekes og som knapt har bein å tygge på.... Kanskje det var flaks, men til vanlig fikk de kun fisken selv om de tigget straks det var fisk på kok på kjøkkenet.

Men enig med de som har svart, det er best å råfore, det er naturlig. Vanligvis koker jo ikke verken katter eller hunder maten sin i naturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...