Gå til innhold

Samboerkontrakt når vi ikke eier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har bodd sammen i ett år nå, og har fått oss en økonomisk rutine hvor det er jeg som er sjef for fellesøkonomien. Vi har en felleskonto hvor vi spytter inn samme sum hver mnd, og fra denne betales felles regninger, mat og andre fellesutgifter. Våre egne kontoer disponerer vi logisk nok som vi vil selv.

Vi bor gratis, han har egen bil, og vi eier i bunn og grunn ingenting annet enn møbler. Disse møblene er kjøpt med hans kort (ca. 60 000kr), hvorav jeg har overført halve beløpet til ham, og har kvittering på dette. Jeg er generelt nøye med å ta vare på fakturaer og skrive ut viktige summer fra nettbanken slik at alt er samlet i en egen mappe, og en sikkerhetskopi på dropbox (jeg vet jeg er kontrollfrik).

Er det da nødvendig med samboerkontrakt? Vi kommer mest sannsynlig til å bo her i 3-5år til siden det er gratis, for å tjene opp EK. Hva skulle vi eventuelt hatt kontrakt på?

Anonym poster: 57c892db11bf3bcf44d5f82c3b23c8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde felles kontrakt som dekket møbler, elektronikk og hvitevarer. 50-50 i kostpris er en ting, verdi når man på et tidspunkt skal fordele/selge er ett annet. Den dekket også fordeling av felleskonto, felles husdyr og bil.

Om det er nødvendig eller ikke kan bare du vurdere. Det vil jo så tilfelle være møbler og felleskonto (denne står jo bare i den ene sitt navn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...