Gå til innhold

Når forstår barn TV-spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er barn før de forstår og får til TV-spill og håndholdte spill? Jeg har en niese som blir to like før jul, og jeg regner med at det ikke blir aktuelt med spill i gave i år, men hvor gamle er barn vanligvis før de får til? Hun forstår barnespill på iPad, og har brukt iPad omtrent siden hun var halvannet år gammel.

Jeg har vokst opp i en spillfamilie og spilte Super Mario på NES da jeg var fire-fem år, og har sett søskenbarnet mitt spille Xbox 360 da han var tre år. Han forstod ikke spillene, men synes det var underholdning nok bare å gå fram og tilbake.

Når har deres barn fått spille TV-spill og andre håndholdte spill? Og når forstår de det faktisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min fireårige nevø er ekspert, og har drevet med både håndholdt og konsoll i et par år allerede.

Skrevet

Min fireårige nevø er ekspert, og har drevet med både håndholdt og konsoll i et par år allerede.

Hvilke spill spiller han? Jeg er ikke så oppdater på barnespill, og selv om jeg har spilt TV-spill i over 20 år synes jeg at Super Mario på 3DS er ganske vanskelig når man kommer lengre ut i spillet :P

Skrevet

Aner ikke, jeg bare konstaterer at han spiller alt for mye etter min mening :P

Skrevet

Hvilke spill spiller han? Jeg er ikke så oppdater på barnespill, og selv om jeg har spilt TV-spill i over 20 år synes jeg at Super Mario på 3DS er ganske vanskelig når man kommer lengre ut i spillet :P

Jeg anså meg selv som rimelig god på super mario, helt til jeg fikk barn selv.

Dagens unger er født med spillkonsoll i hånda, og forstår spillene veldig fort hvis man følger aldersgrensa.

Husker fortsatt da minstemann her fikk svampebobspill til 3 årsdagen sin. Pappaen satt i 8,5 time for å spille igjennom siden spillet var på engelsk slik at han kunne hjelpe til hvis han sto fast. Med hjelp av storebror på 4 brukte minstemann 2,5 time på samme spillet...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...