Gå til innhold

Eggløsning - unyttig å ha sex før selve dagen? negativ test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting...Jeg er i påvente av eggløsning. I følge min utregning skal selve eggløsningen være på førstkommende lørdag. Lastet ned en app på mobilen som viser fra og med idag til og med lørdag som befruktningsdyktige dager, men selve EL dagen er lørdag. Jeg tok en EL test i morres, men den var negativ..Og da blir jeg så negativ med engang og tenker at jeg må ha bomma og alt er unyttig........... Det var en sterk strek på kontroll streken og en svak strek på test streken...

Hvis det er slik at EL er på lørdag, kan vi starte idag ? også håpe at det klaffer? Hva anbefaler dere som kan dette???

Anonym poster: 648ff6e458cf05420e6ec4b4d4cdcf29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er best å ha sex i dagene før eggløsning, siden sædcellene kan ligge å vente på egget i noen dager. Dere må gjerne ha sex på eggløsningsdagen også, men siden den ikke alltid er så lett å finne helt nøyaktig så holder det å ha sex i dagene før.

Det er lenge til lørdag, testen blir nok ikke positiv før torsdag/fredag.

Anonym poster: af46b77607cc9438f107a0a05135fbfe

Skrevet

Men du sier dagene før, så da kan det ha noe for seg å begynne i dag?

Anonym poster: 648ff6e458cf05420e6ec4b4d4cdcf29

Skrevet

Ja, det kan ha noe for seg. Sædcellene kan ligge i 5 dager +/- og vente på egget, og det er sagt at det ofte kan lønne seg å komme i forkant av eggløsningen. Så det er bare å begynne nå ;) Dessuten så er det jo greit å øve litt i forkant, så produserer mannen mer sæd.

• Liker 1
Skrevet

Jepp, pul i vei.

• Liker 2
Skrevet

Det å kun tenke prøving når man skal ha sex er bare tull, det eneste det bidrar til er å ødelegge forholdet. Så lenge begge er fruktbare blir dere gravide uansett om dere har sex ca hver 3 dag gjennom syklusen, eller om dere har sex 1-2 ganger om dagen hver dag. Det å gå og spare er i alle fall bare tull, da er ikke kvaliteten på det som kommer ut noe særlig.

Dine mest fruktbare dager er to dager før eggløsning og selve eggløsningsdagen, men du kan bli gravid av sex allerede 5-6 dager før eggløsning. Eggløsningskalkulatorer du finner på nett etc. er ofte veldig missvisende, da det er store individuelle forskjeller. En eggløsningstest er positiv 12-72 timer før selve eggløsningen.

• Liker 3
Skrevet

Husk at du helst ikke bør ha sex flere ganger daglig hvis du prøver å lage barn av det. Det beste er annenhver dag +-, for å få maks kvalitets spermier.

Skrevet

Husk at du helst ikke bør ha sex flere ganger daglig hvis du prøver å lage barn av det. Det beste er annenhver dag +-, for å få maks kvalitets spermier.

Advarsel: *Avsporing*

Jeg digget nicket ditt! :tommelopp:

• Liker 1
Skrevet

Har kun fått klaff når me har vore i forkant av positivt EL-test. På same dag og dagen etter positiv EL-test har det ikkje funka.

Skrevet

Ha sex hver dag om dere kan ;)

Dersom spermen kan ligge ei stund og leve der inne, skader det ikke med "påfyll" daglig ;)

Såfremt mannen har god sædkvalitet da, som man aldri helt vet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...