Hvitløk Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Lillepus som nesten aldri har mjauet før, kun mimet et mjau uten lyd, har nå begynt å skravle. Spesielt i perioder på morgen er han ille, gir han mat og vann og kos, men mjauingen bare fortsetter. Klarer ikke å tyde hva de betyr. Det er bare små pip, men det er ganske intenst. Er det normalt at en katt plutselig starter sånn eller kan det tyde på at noe er galt? Storepus er også pratesjuk, men han lager sånne mrrrr lyder og kun mjauer når han vil noe.
ninuska_ Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 Hvor liten er lillepus? Min herremann var en stille pus som liten. Jeg var skkker på at han ikke kunne mjaue for jeg hadde aldri hørt han. Så kom han i "puberteten" og det var ikke fred å få! Jeg tok han til og med til dyrlegen for jeg trodde det var noe i veien med han - men dyrlegen sa det var helt normalt. Han er fortsatt pratesyk, men det har roet seg litt heldigvis
Gjesten Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Min pus ble masete etter at pappa døde. Men hun var også en gammel pus, og vi merket at helsen begynte å skrante, så hun ble avlivet etter omtrent et år. Hvis du synes h*n oppfører seg annerledes, utenom mjauingen, burde du nok ta ham/henne med til legen en tur. Hvor gammel er h*n? Det er mulig h*n bare har oppdaget at det er lettere å få oppmerksomhet når man lager litt lyd
Hvitløk Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2012 Han er 1,5 år gammel. Synes det er rart at det skjer når han er såpass stor. Det virker som om han er i form ellers. Hihi, kanskje han bare var litt treig. Han har mimet et mjau før uten at det kom lyd, men plutselig nå startet det for fullt
CathFoto Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 Min Pus2 begynte å snakke for to år siden, da var han 3 år. Nå babler han som bare det, hyler som en ulv når vi legger oss.
Hvitløk Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2012 Da slår jeg meg til ro med at det er normalt og må bare innfinne meg med to pratepuser, spesielt om natt/tidlig morgenen
Gjest Lille-pus Skrevet 1. oktober 2012 #7 Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Min funksjnshemmede hjertevenn var også en 'kar av meget få mjau', - lenge. Jeg visste jo han kunne snakke, men han sa så veldig, veldig lite. Nå, etter å ha eid meg i gode 7,5 år så er det en helt annen prategutt jeg har i hus. Han er mye mindre pratmaker enn de to andre (min sorte Gentleman er 'highly talkative' for å si det meget forsiktig ) Jeg ville ikke sett på det som unormalt. Litt uvanlig, og veldig charmerende, men ikke unormalt. - han høres jo ut som en superskjønn liten fyr da Endret 1. oktober 2012 av Lille-pus 1
Gjest Memories Skrevet 1. oktober 2012 #8 Skrevet 1. oktober 2012 Vår katt var også ganske stille før, men plutselig begynte han å mjaue. Ikke ofte da, men dersom han vil inn/ut eller ha mat. Han har også den særeste mjauingen jeg har hørt, det høres liksom litt ut som at han pines eller noe. Sikkert pga han så å si aldri mjauet da han var ung
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #9 Skrevet 1. oktober 2012 Kan det være at han aldri har lært å mjaue? Mine to mjauet ikke heller, men de lagde noen spesielle lyder. Etter noen års trening ble det mjauing, tror de var sju-åtte år gamle da Anonym poster: 6c579be918781d491b573a577ebf1b2a
Hvitløk Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg vet han ble tatt i fra moren sin alt for tidlig, så det kan kanskje være noe i det? Han lager en så lenge bare pipe-mjau som egentlig er ganske herlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå