Gå til innhold

Aldri vært i et forhold - trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen råd fra dere fine KG-mennesker!

Har fylt 21 år og har aldri vært i et forhold. Nå er jeg kanskje (forhåpentligvis) på vei inn i et. Jeg liker han veldig godt, og det virker som om han liker meg også. Vi har bare vært på 3 dates og det har vært lang tid i mellom hver (ca. en mnd) fordi vi bor et lite stykke unna hverandre.

Vel, jeg har heller aldri datet noe særlig, så jeg er ganske dårlig på flørting, å ta initiativ osv. Vi har enda ikke kysset, men jeg har planer om å kanskje prøve på et nå til neste møte.

Det jeg egentlig trenger råd til er hvordan jeg skal gå videre. Hvordan kan jeg formidle at jeg liker han på en litt diskret måte, men samtidig så han skjønner det?

Jeg vet heller ikke hvordan man oppfører seg i et forhold, og er redd for at jeg kanskje kan bli litt egoistisk eller hva jeg skal si...at jeg ikke tenker "vi" men "meg".

Jomfru er jeg også, og burde jo fortelle det en eller annen gang, men når og hvordan? Er redd for at han ikke gidder bryet med det at jeg er jomfru. Siden han ikke har kysset meg enda, virker det jo som at han vil ta ting med ro, så det er jo positivt i det minste.

I tillegg skal han flytte og ta et semester i utlandet fra nyåret. Han blir der i et halvt år. Vet ikke helt hvordan jeg skal takle det, men jeg liker han så godt, så jeg er villig til å vente :)

Håper ikke dette ble for langt og rotete, og at noen tar seg tid til å svare. Kanskje det kommer flere spørsmål senere :)

Velger å være anonym i frykt for å bli gjenkjent, hehe.

forresten så er han 24 hvis det har noe å si.

Anonym poster: ac8d71db7cb1ed2a06d8bf4f055d5a05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forresten tenkt til å flytte til byen han bor i til neste år, for å studere. Det er derfor jeg tenker at forholdet vårt kan fungere selv om vi blir en del borte fra hverandre nå...

Gjest blah blah
Skrevet

Snakk sammen :)

Ikke forvent at han skal forstå små hint eller at du sier ting på en diskre måte, for selv om det virker opplagt for deg så er det ikke mottakeren av beskjeden merker noe som helst

Ellers, bare vær deg selv, ta ting som det kommer og la forholdet få utvikle seg på en naturlig måte

• Liker 3
Skrevet

Ja, har jo merket før at hint ikke alltid fungerer, men samtidig er jeg redd for at å skremme han vekk eller ødelegge noe...vet jo ikke hva han føler, siden det enda er tidlig.

TS

Gjest Wei Wei
Skrevet

La alt utvikle seg i rolig tempo. Ikke prøv å løse preblemer før de oppstår. Og lykke til.

Tro meg, mange jenter som har hatt flere forhold tidligere sitter og tenker på akkuratt de samme tingene i begynnelsen av et nytt forhold.

• Liker 1
Gjest blah blah
Skrevet

Selv om man snakker sammen istedenfor å hinte og være diskre, så trenger man ikke kaste seg over ham og være kvelende heller.

Se litt an hvordan ting går, ta en dag av gangen, la praten gå naturlig :)

Skrevet

Kommunikasjon kommunikasjon kommunikasjon. At det å ta opp og prate om ting ikke har fungert tidligere skyldes sikkert at det da kom for dagen at det ikke fungerte. Det var ikke selve praten som forårsaket eller "skremte han vekk".

Det er kjipt nok å være redd for å vite sannheten, men enda værre å gå rundt i usikkerhet.

Skrevet

Vi har alle vært der, en gang må bli det første =)

Ikke tenk for mye på det. Det vil bare stresse deg. Det kan faktisk også gi signaler som gutter fanger opp som de ikke tar så positivt.

Tøm hodet ditt og la ting flyte. La naturen overta. Det er egentlig det beste rådet jeg kan gi. For det var sånn jeg følte det, at det bare var naturlig =)

Før det var jeg som deg. Tenkte for mye på det og stressa sånn, fordi alle virket så erfarne. Jeg kom ingen vei med det.

Anonym poster: 465ac267fd72c25cd687e79c0001ecdb

• Liker 1
Skrevet

Vent ihvertfall med å fortelle at du er jomfru til etter at dere har kysset. Så vet du litt mer om hvor det bærer

Eller du kan gjøre som jeg, og ikke fortelle det i det hele tatt. Funket det også!

Skrevet

Tusen takk for svar! Ja dere har nok rett i at kommunikasjon er nøkkelen. Jeg er dårlig på sånt. Får ikke fram det jeg vil på en ordentlig måte.

Har lyst til å spørre hva han tenker om studiene i utlandet. Vil ikke bli for knyttet til han for så å få avslsg fordi han ikke vil ha et forhold når han er der borte. Men er redd det er litt for tidlig enda. Hvordan kan jeg ta det opp på en god måte?

Uff jeg føler meg så grønn og umoden når jeg skriver dette, selv om jeg til vanlig ikke er det...

Skrevet (endret)

Jeg kan love deg at uansett hva bagasje ei jente kommer med. Om hun har tidligere vært såret, sliter med noe fysisk, psykisk, er jomfru, whatever. Det spiller INGEN rolle for en kar hvis han har følelser for henne.

Det er iallefall for meg totalt irrelevant. Det faktum at jeg ei jente tør å åpne seg for meg er ganske ålreit. Mye bedre enn de damene som bare kjører et eller annet spill, sier en ting og gjør en annen. Det blir jeg derimot helt oppgitt over.

Det kommer dessverre alltid til et punkt der man bare må si det man føler. Jeg ville nok bare fisket litt neste gang du møtte han, og hvis han ikke tok signalene ville jeg bare tatt det opp direkte.

Endret av Maximize
Skrevet

Tusen takk Maximize, det var oppmuntrende å lese :)

Ja, jeg får vel bare ta sjansen neste gang. Hvis jeg ikke gjør det kommer vi vel ingen vei. Det er kanskje ikke så lett for han heller, han er nok lit sjenert og usikker selv. Kanskje det løsner hvis jeg tar det første steget? :)

Skrevet

TS forresten!

Skrevet

Takk igjen for alle oppmuntringer. Har bestemt meg for å si noe om hva jeg føler neste gang vi sees. Har ikke så mye valg.

Jeg møtte han via en datingside, og dum som jeg var gikk jeg inn der i dag, gjenopprettet profilen min (har deaktivert den) for å se om han fortsatt var der. Og det var han. Han hadde vært pålogget denne uken. Kjente en liten klump i magen, men det er vel kanskje vanlig å ikke slette seg før man vet at det har blitt noe mer?

Skrevet

*dytter* fortvilelse i natten - ts

Skrevet

Steike ka tråder du starter her TS......

Anonym poster: 86dff05aca11efa1de3e8a156f02c4e7

Gjest Wei Wei
Skrevet

Takk igjen for alle oppmuntringer. Har bestemt meg for å si noe om hva jeg føler neste gang vi sees. Har ikke så mye valg.

Jeg møtte han via en datingside, og dum som jeg var gikk jeg inn der i dag, gjenopprettet profilen min (har deaktivert den) for å se om han fortsatt var der. Og det var han. Han hadde vært pålogget denne uken. Kjente en liten klump i magen, men det er vel kanskje vanlig å ikke slette seg før man vet at det har blitt noe mer?

Du kan ikke forvente at han sletter profilen sin på nettet etter bare 3 dates med deg. Spesielt siden det er fortsatt veldig tidlig å si om det er noe mellom dere. Ikke tenk så mye på det og ikke sjekk om han er på nett flere ganger. Du blir bare mer usikker på ham på grunn av det.

Dere har vel ikke snakkes om å slette profilene på datingssiden? Hvis du vil, så kan du foreslå det.

Skrevet

Du kan ikke forvente at han sletter profilen sin på nettet etter bare 3 dates med deg. Spesielt siden det er fortsatt veldig tidlig å si om det er noe mellom dere. Ikke tenk så mye på det og ikke sjekk om han er på nett flere ganger. Du blir bare mer usikker på ham på grunn av det.

Dere har vel ikke snakkes om å slette profilene på datingssiden? Hvis du vil, så kan du foreslå det.

Nei du har jo rett. Tror jeg bare freaker litt ut for tiden. Tenker for mye og overanalyserer alt, og er vel ikke helt realistisk i tankegangen. Tusen takk iallefall :)

Skrevet

Kutt ut analyseringa hvrtfall , det kan skremme de fleste . Ta en dag av gangen og ikke gjør deg avhengig av han på NOEN måte. Hver såpass ærlig med deg sjøl at du kan takle det hvis han ikke vil mer eller at det ikke blir noe mer mellom dere .

Si klart i fra hvor du står .Om du ikke tør face to face så bruk sms, mail , Facebook osv .. Takk og pris for nymotens komunikasjonsmåter :)

Anonym poster: 0b88e378d6eb51201fe1251c769c50f9

Skrevet

TS her

Takk for svar Anonym!

Det du sier om å ikke gjøre meg avhengig av han. Tror nok det kan være lurt ja. Sendte han en mld på fb i går som han enda ikke har svart på (men sett) og jeg føler vel det at jeg kanskje burde prøve å ikke tenke så mye på han som jeg gjør. Begynne å ta litt avstand og tenke at det kanskje ikke kommer til å skje noe mellom oss. Blir vel litt lettere å takle en avvisning på den måten.

Dessuten blir man jo bare positivt overrasket om det faktisk skulle skje noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...