Gå til innhold

Fra frikort til skattekort - skatteprosent?

ThePinkRobot

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 år, og har akkurat bestilt meg skattekort. Jeg jobber på Peppes i tillegg til skole, og frikortet mitt har ca 1000 kr igjen, dvs at jeg har brukt nesten 40000 kr i år. Siden jeg går fra frikort til skattekort midt i året, betyr jo det at jeg må skatte fra frikortet også, som vil si at jeg kommer til å få en syk baksmell. Det vil jeg helst unngå.

Siden jeg kun jobber deltid (ca 3-4 dager i uka) og tjener mellom 5-7000 i mnd, så må jeg egentlig skatte ca 10 %. Men jeg må jo selvsagt skatte mer pga frikortbeløpet. Noen som har peiling på hvor mye jeg må skatte for at det skal gå opp? Jeg er virkelig helt blank :sjokkert:

Takker for svar :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke regne det ut selv. Du går hit:

http://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Bestill-skattekort-og-frikort/Soknad-om-endring-av-skattekortforskuddskatt/

Så legger du inn de relevante tallene, blant annet hva du har tjent hittil i år, hvor mye du forventer å tjene hele året og hvor mye du har trukket i skatt til nå. Det siste er jo null. Når det er gjort får du nytt skattekort i postkassa etter få dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...