ThePinkRobot Skrevet 30. september 2012 #1 Del Skrevet 30. september 2012 Jeg er 17 år, og har akkurat bestilt meg skattekort. Jeg jobber på Peppes i tillegg til skole, og frikortet mitt har ca 1000 kr igjen, dvs at jeg har brukt nesten 40000 kr i år. Siden jeg går fra frikort til skattekort midt i året, betyr jo det at jeg må skatte fra frikortet også, som vil si at jeg kommer til å få en syk baksmell. Det vil jeg helst unngå. Siden jeg kun jobber deltid (ca 3-4 dager i uka) og tjener mellom 5-7000 i mnd, så må jeg egentlig skatte ca 10 %. Men jeg må jo selvsagt skatte mer pga frikortbeløpet. Noen som har peiling på hvor mye jeg må skatte for at det skal gå opp? Jeg er virkelig helt blank Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 1. oktober 2012 #2 Del Skrevet 1. oktober 2012 Du trenger ikke regne det ut selv. Du går hit: http://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Bestill-skattekort-og-frikort/Soknad-om-endring-av-skattekortforskuddskatt/ Så legger du inn de relevante tallene, blant annet hva du har tjent hittil i år, hvor mye du forventer å tjene hele året og hvor mye du har trukket i skatt til nå. Det siste er jo null. Når det er gjort får du nytt skattekort i postkassa etter få dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå