sebastianen Skrevet 7. oktober 2012 #81 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hvis det var opp til meg så kunne dere gjerne utdanne dere, men dere trenger ikke det. Går fint an å leve på mannens inntekt hvis man ikke absolutt må skaffe det dyreste huset og den kuleste bilen. Innenfor husets fire vegger er mannen kvinnens slave. Det gir jo mening å fostre opp barn og vie seg helt for dem. Kjenne fellesskap, ikke stresse rundt hele tiden. Off, du er virkelig baksebersk. Barn er noe en får sammen de er begges ansvar. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 7. oktober 2012 #82 Del Skrevet 7. oktober 2012 Nei, det er et viktig begrep som skal hindre fremmedfiendtlige ytringer. Man hisser hverandre opp, til slutt kan det skje noe virkelig ille. Noen meninger er uakseptable og kan ikke tillates, f.eks at noen mennesker er mindre verdt enn andre. Eller at man ønsker å sende folk hjem til den sikre død. Vi har lover for å forhindre diskriminering. Vi har lover for å forhindre vold mot andre. Meninger må de fleste få lov å ha, selv om de er "uakseptable" for deg og meg. Ditt syn på kvinner er for eksempel ganske uakseptabelt for meg, og jeg og flere andre i denne tråden tar til motmæle mot ditt uakseptable syn i denne debatten. Sånn må det være. Ytringsansvar er et kvalmende ord som brukes av de som tror selv de sitter på verdensfasiten og dikterer hva andre skal mene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 7. oktober 2012 #83 Del Skrevet 7. oktober 2012 Og når jeg leser mer om detaljene i ditt kvinnesyn så skjønner jeg også hvor din fantasi om kvinners interesse for politikk kommer fra. Dine meninger på dette området er kvalmende og frastøtende Abdullah, men i motsetning til deg mener jeg helt klart at du får gjerne få ha dem, selv om det opprører en hel haug med kvinner og menn at du kan si slikt. Du kaller andre med andre meninger enn deg for rasister - mens du selv er en mannssjåvinist med kvinnefiendtlige holdninger. Du er nå på Kvinneguiden, skal vi forby dine meninger og stenge deg ute slik du vil gjøre med de som har andre meninger enn deg angående innvandring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 7. oktober 2012 #84 Del Skrevet 7. oktober 2012 Synes "Aktuelt"-forumet er full av edder og galle, en kloakk som aldri går tom. Fullstendig dominert av rasistiske FrP-ere som får skrive akkurat hva de tenker uten sensur. Bedre blir det ikke av mange anonyme brukere og gjester som slenger innom og spyr ut dritt. KG er ikke et sted for rasisme, kvinner flest er ganske upolitiske, så man trenger ikke et rasismeforum når man har f.eks et miljøforum hvor man kan diskutere resirkulering, global oppvarming og den slags. Derfor kan man legge inn "Aktuelt"-forumet. KG skal ikke stille opp med lokaler for FrPs valgkamp. PS: Hva med heller å opprette et FN-forum hvor man kan diskutere rettferdig fordeling, globalisering? Og så sier vi takk til anti-demokratiske tullinger som deg. Om du har problemer med at en i Norge har lov å slenge dritt om kulturer, religioner og annet rask så får du flytte til et totalitært land der slik ikke er lov. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abdullah Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #85 Del Skrevet 7. oktober 2012 "Å angripe kontroversielle meninger er ikke det samme som å kneble ytringsfriheten." Les og lær: http://www.aftenposten.no/meninger/Ingen-frihet-uten-ansvar-6705552.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #86 Del Skrevet 7. oktober 2012 "Å angripe kontroversielle meninger er ikke det samme som å kneble ytringsfriheten." Les og lær: http://www.aftenpost...ar-6705552.html Lære av Eskil Pedersen? Den var god. Anonym poster: 726b73b09ef05f1bd6989caba2afa476 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 7. oktober 2012 #87 Del Skrevet 7. oktober 2012 Man har ytringsansvar. Dette søte lille ordet som brukes for å kneble kritiske røster. La meg illustrere min mening om dette ordet på dette vis: Bibelen og koranen er to søppelbøker som har bidratt til så mye ondskap i verden at den eneste fornuftige en kan gjøre er å ta avstand fra all den overtro, kvinnehat og tankekontroll disse eventyrbøkene representerer. Envher som leser disse bøkene og tror på de løgner som skrives i dem er mindre begavede mennesker som ikke evner å tenke selvstendige tanker. Spesielt koranen brukes til å fremme kvinnehat. Det er på tide vi kaller en spade for en spade og nekter å la "religionsfrihet" få bestemme om en kvinne er selv ansvarlig for de overgrep hun måtte utsettes for. Det er på tide å si at nok er nok og kaste disse forkastelige holdningene som spres med troen som bakteppe. Sånn, skyv det forbaska ytringsansvaret ditt opp i ræva der det hører hjemme. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 7. oktober 2012 #88 Del Skrevet 7. oktober 2012 "Å angripe kontroversielle meninger er ikke det samme som å kneble ytringsfriheten." Les og lær: http://www.aftenpost...ar-6705552.html Tankekontroll-mester Pedersen? Ikke narr meg til å le, han er verre en den verste Imam når det kommer til å kneble de som ikke er enige med ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 7. oktober 2012 #89 Del Skrevet 7. oktober 2012 For min del kunne Aktuelt blitt lagt ned. Slik det er i dag er det en arena for de som er mot islam og muslimer, og det er en stor overvekt av tråder som for det meste består av sure oppstøt og brun gørr mot islam og muslimer. Å påstå at kvinner generelt ikke er interessert i politikk er latterlig. Men det er nok riktig at flertallet av kvinnene ikke er på KG for å diskutere politikk. Aktuelt begynner å minne om nivået til VGD og tilsvarende, og da er bare å styre unna. Ja, la oss kneble all kritikk mot religioner og kulturer som har til hensikt å frata kvinner retten til å tale like fritt og med samme verdi og tyngde som menn. La oss nekte folk å stå imot religioner g kulturer som vil pålegge kvinnen ansvaret om hun skulle bli voldtatt. det er jo en fantastisk dag for demokrati, ytringsfrihet og kvinners verdi som mennesker. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abdullah Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #90 Del Skrevet 7. oktober 2012 Du har ikke forbedret deg ett fnugg siden du var her for noen år tilbake. Også den gang var du viden kjent for kvinnefiendtlige uttalelser basert på bitre erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 7. oktober 2012 #91 Del Skrevet 7. oktober 2012 Du har ikke forbedret deg ett fnugg siden du var her for noen år tilbake. Også den gang var du viden kjent for kvinnefiendtlige uttalelser basert på bitre erfaringer. Snakker du om andres kvinnefiendlige uttalelser.....herregud.... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. oktober 2012 #92 Del Skrevet 7. oktober 2012 Cuckold: Du leser innleggene mine som fanden leser bibelen, og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i dine tolkninger. Det er ikke ønske om sensur som gjør at jeg ikke har noe mot at Aktuelt blir stengt ned, det er heller at jeg ser på den delen av forumet som helt ubrukelig slik den fremstår i dag. Av samme årsak kunne vi gjerne fjernet religionsdelen av forumet også, siden de fleste tråder der blir overtatt av misjonerende ateister og ender som regel opp på et "Du er idiot som tror på eventyr"-nivå i stedet for det tråden egentlig skulle handle om. Det er altså ikke en god debatt jeg ønsker å fjerne. Det er heller slik at det knapt lenger eksisterer gode debatter på de delene av KG, og da kan man egentlig bare fjerne dødkjøttet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 7. oktober 2012 #93 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Du har ikke forbedret deg ett fnugg siden du var her for noen år tilbake. Også den gang var du viden kjent for kvinnefiendtlige uttalelser basert på bitre erfaringer. Det er et langt stykke vei å gå fra kvinnefiendtlige uttalelser til å sette det i et system Abdullah, slik Islam har gjort i de mest ekstreme statene. Jeg syns det er ganske sleipt av deg å bruke BMs fortid til å underbygge eget poeng slik du gjør her. Å kunne uttale seg basert på erfaringer er bare enda et fint aspekt ved vårt samfunn. På den måten får man utløp for, og svar på, det som skaper en slik skjevhet i et sinn. Man får anledning til å "bufre" litt, sette ting på plass og se ting i et annet perspektiv før det gror seg ut av dimensjoner og fører til noe katastrofalt. Som vi jo OGSÅ har sett eksempler på her i landet, senest 22. juli i fjor. Jeg var ikke her inne i BMs tidligere tid, men hva jeg har sett av ham så har han plassert ansvaret for en hel haug av sitt tidligere kvinnesyn der det skal være. Hvilket gjør ham, i den grad man skal bruke enkeltpersoner som eksempel (håper det er greit, BM), til et eksempel på det motsatte av hva du legger opp til her, og viser at åpenhet og muligheter til å diskutere fritt jo fungerer. Endret 7. oktober 2012 av Flair 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abdullah Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #94 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Tok ikke du master innen religionslære ved UiO for en to år tilbake? Eller husker jeg feil? Endret 7. oktober 2012 av Abdullah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. oktober 2012 #95 Del Skrevet 7. oktober 2012 Tok ikke du master innen religionslære ved UiO for en to år tilbake? Eller husker jeg feil? Jeg tok master i religion, etikk og samfunn ved UiA for et år og to siden, ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 7. oktober 2012 #96 Del Skrevet 7. oktober 2012 Cuckold: Du leser innleggene mine som fanden leser bibelen, og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i dine tolkninger. Det er ikke ønske om sensur som gjør at jeg ikke har noe mot at Aktuelt blir stengt ned, det er heller at jeg ser på den delen av forumet som helt ubrukelig slik den fremstår i dag. Av samme årsak kunne vi gjerne fjernet religionsdelen av forumet også, siden de fleste tråder der blir overtatt av misjonerende ateister og ender som regel opp på et "Du er idiot som tror på eventyr"-nivå i stedet for det tråden egentlig skulle handle om. Det er altså ikke en god debatt jeg ønsker å fjerne. Det er heller slik at det knapt lenger eksisterer gode debatter på de delene av KG, og da kan man egentlig bare fjerne dødkjøttet. At det ikke er god debatt kommer åpenbart an på øyet som ser, jeg anser mange av trådene for å være interessante. Se bare på denne, har du i det hele tatt tatt deg tid til å lese andre innlegg enn mitt svar? Ta deg tid til å lese debatten mellom meg og Adullah på side 3 og 4, jeg synes dette er veldig interessant debatt, denne tråden burde nesten vært arkivert og tatt frem igjen om 50 år. Ikke minst når Abdullah taler som Oswald Spengler (Der Untergang des Abendlandes) og som Breivik mener Europa er gammelt og trett og at vårt liberale demokrati er vår svakhet. At vi derfor er klar for å legge oss på rygg for en mer potent og aggressiv (og mindre demokratisk) sivilisasjon. Denne tråden ble riktignok flyttet til Skråblikk og generaliseriger, men var opprinnelig en tråd i Aktuelt. Det er stadig interessante tråder i Aktuelt selv om du kanskje ikke liker at de islamkritiske er mer synlige her enn i de jouralistkontrollerte papiravisene og etermedia. Hvis det er tråder som irriterer deg eller der du synes nivået er for lavt er det en del av din demokratiske rett å hoppe over dem, det er mye mye bedre enn å kreve tråder du ikke liker stengt eller hele Aktuelt-forumet nedlagt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. oktober 2012 #97 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg krever ingenting. Jeg sier bare at det ikke hadde gjort meg noe personlig om Aktuelt fordi det er etter mitt syn oversvømmet av usaklig, generaliserende og i blant temmelig vemmelig islamkritikk. Selvsagt kan enkelttråder fortsatt være gode der, men jevnt over holder jeg meg langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 7. oktober 2012 #98 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg krever ingenting. Jeg sier bare at det ikke hadde gjort meg noe personlig om Aktuelt fordi det er etter mitt syn oversvømmet av usaklig, generaliserende og i blant temmelig vemmelig islamkritikk. Selvsagt kan enkelttråder fortsatt være gode der, men jevnt over holder jeg meg langt unna. Vemmelig islam kritikk... Så når en påpeker de gjennomført anti-demokratiske sidene og ekstremt kvinnefinedtlige sidene ved islam så er den vemmelig? Husk, samme som en krittiserer islam for hører også hjemme i indremisjonen. Jeg rævkjører med glede den neandertalergjengen av overtroiske nok også. Det jeg ikke fatter er hvordan kvinner forsvarer denne religionen og medfølgende kulturen som har som formål å få kvinner til å tie i forsamlinger. Husk, slipp islamistene løs og du ville aldri fått lov å ta den utdannelsen du har. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. oktober 2012 #99 Del Skrevet 7. oktober 2012 BM2: Vemmelig islam kritikk... Så når en påpeker de gjennomført anti-demokratiske sidene og ekstremt kvinnefinedtlige sidene ved islam så er den vemmelig? Husk, samme som en krittiserer islam for hører også hjemme i indremisjonen. Jeg rævkjører med glede den neandertalergjengen av overtroiske nok også. Det jeg ikke fatter er hvordan kvinner forsvarer denne religionen og medfølgende kulturen som har som formål å få kvinner til å tie i forsamlinger. Husk, slipp islamistene løs og du ville aldri fått lov å ta den utdannelsen du har. Takk for at du bidrar med et skinnende eksempel på hvorfor Aktuelt- og Religionsforumet ikke er noe for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 7. oktober 2012 #100 Del Skrevet 7. oktober 2012 BM2: Takk for at du bidrar med et skinnende eksempel på hvorfor Aktuelt- og Religionsforumet ikke er noe for meg. Takk for at du ikke har klart å komme med et eneste saklig motargument. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå