Gå til innhold

På tide å legge ned "Aktuelt"-forumet?

Abdullah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jens korrigerte seg og sa i etterkant følgende: "Vi må ta ytringsansvar og bli «digitale nabokjerringer», ta til motmæle overfor det vi mener er galt"

Så da kan du logge deg inn på Kg og starte i Aktuelle Saker. Der får du utfoldt deg som digital nabokjerring til Stoltenberg personlig kommer hjem til deg med røde roser. For anledningene til å følge oppfordringen hans slutter aldri å komme der inne.

Der henger de du ønsker å ta til motmæle imot.

Da kan du ikke for alvor mene at det skal legges ned...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ens viktigste sak er å få utlendinger bort fra Norge stemmer man pokker ikke Høyre eller Ap.

Det kan meget godt hende at de gjør nettopp det.

Ap er en av de største forkjemperne for å sende ureturnerbare flyktiniger på huet og ræva ut av landet og gjøre nåløyet for å få opphold så trangt som mulig. Partiet er kjent for å ha inngått en utleveringsavtale med Etiopia som tilogmed FN har kritisert, og Norge er alene om å ha, fordi mennesker returneres til tortur. En avtale som ble ingått av Jens og Co.

Høyre ønsker ikke at Norge skal være verdens "sosialkontor" og Erna Solberg fikk ikke kallenavnet JernErna uten grunn. Det er heller ikke uten grunn at vår alles Mulla, Herr Krekar, har uttalt at han ønsket å se henne død..

Jeg tror, Abdullah, at du trenger litt mere kunnskap om disse tingene.

Det kan kanskje være ok for deg å henge litt i Aktuelle Saker, så du får oppdatert deg litt?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det dummeste jeg har lest.

Jeg er kvinne, og jeg er veldig opptatt av politikk, jeg har og mange sterke meninger. Vil det da si at jeg er mindre verdt som kvinne?

Det at folk diskuterer invandring er i grunnen ikke så rart, ja vi har blitt et fler kulturelt samfunn. Men det er for det at vi normen er litt for dum snill, gir fra oss tradisjonene våre, endrer grunnloven for dere, endre slakte loven for dere. Men dere tar og tar og gir svært lite tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man legge ned aktuelt forumet er den eneste grunnen jeg kan se er at det er så mange troll der.

Men nå har et av dem skapt debatt her i stedet.

Herre fred folkens, hvorfor gidder dere å diskutere med denne personen som så opplagt bare skriver for å provosere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes også ytringsansvar, en av Norges mest respekterte politikere er enig med meg.

Han er ikke en respektert politiker, og det utsagnet er i stor grad med å bidra til at han heller aldri vil bli det.

Anonym poster: 1306c24f78bc7a918552c4ab8044cd6b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kunne Aktuelt blitt lagt ned. Slik det er i dag er det en arena for de som er mot islam og muslimer, og det er en stor overvekt av tråder som for det meste består av sure oppstøt og brun gørr mot islam og muslimer.

Å påstå at kvinner generelt ikke er interessert i politikk er latterlig. Men det er nok riktig at flertallet av kvinnene ikke er på KG for å diskutere politikk. Aktuelt begynner å minne om nivået til VGD og tilsvarende, og da er bare å styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kunne Aktuelt blitt lagt ned. Slik det er i dag er det en arena for de som er mot islam og muslimer, og det er en stor overvekt av tråder som for det meste består av sure oppstøt og brun gørr mot islam og muslimer.

Å påstå at kvinner generelt ikke er interessert i politikk er latterlig. Men det er nok riktig at flertallet av kvinnene ikke er på KG for å diskutere politikk. Aktuelt begynner å minne om nivået til VGD og tilsvarende, og da er bare å styre unna.

Det var en gang jeg oppfattet Tabris som en relativt moderat og prinsipielt tenkende debattant, etter hvert har jeg merket at hun er så til de grader ensidig i sin påfallende mangel på kritikk av en av vår verdens største og mest ekspansive imperialistiske religioner at det nesten ikke er noen grenser for hva hun kan få seg til å si. At hun støtter Abdullahs forslag om å legge ned aktueltforumet fordi dette ikke på samme måte som aviser og TV og offisielle media er kontrollert av den innvandringsvennlige elite og fordi kvinner angivelig ikke skal ha så interesse av samfunnsspørsmål er i så måte et nytt bunnpunkt.

Det er trist å se at Tabris har vennet seg så til å leve med muslimers kvinneforakt at hun ikke reagerer med mer enn et lite skuldertrekk på at Abdullah avskriver kvinner som lite samfunnsengasjerte og tydeligvis er mer opptatt av å hindre fri debatt hvis den går i retninger hun og hennes meningsfeller ikke er glad for, debatt om temaer aviser og TV styrer med hard hånd. Jeg tror grunnen til at nettdebattene skiller seg fra de kontrollerte journalistdominerte medier rett og slett er at vi her (i nettfora) får et bedre bilde av hva folket egentlig mener.

Når den politisk dominerende elite i Europa med sin stigmatisering av de som har "feil" syn på masseinnvandring eller de som våger å dømme islam etter samme standarder som kristendommen, beklager seg over at folk på nett ikke er tilstrekkelig drillet i deres multikulturalistiske korrekthet, går tankene til forfatteren og dissidenten Wolf Biermann som i sin tid foreslo for DDRs president Walter Ulbricht å velge seg et nytt folk når hans egne DDR-borgere ble for besværlige.

Endret av Cuckold
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du egentlig vil er å forby kritikk av innvandring, islam/muslimer her på forumet. Temmelig spesielt. Imidlertid kunne man godt opprettet et eget underforum som handler om disse tingene, om man vil slippe at Aktuelt-forumet blir oversvømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bla, bla.

Ikke gå til angrep på Tabris, hun er en av de få anstendige debattantene her inne. I tillegg har hun opparbeidet seg akademisk kompetanse på religioner, mener jeg å huske. Vi vet alle at det du egentlig frykter er at noen en vakker dag skal starte å forfølge vellystinger som deg med loven i hånd. Men du tar som vanlig feil. Hva som forekommer på soverommet til nordmenn er ikke muslimer interessert i, bare dere ikke viser det i offentligheten.

Endret av Abdullah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå til angrep på Tabris, hun er en av de få anstendige debattantene her inne. I tillegg har hun opparbeidet seg akademisk kompetanse om religioner, mener jeg å huske. Vi vet alle at det du egentlig frykter er at noen en vakker dag skal starte å forfølge vellystinger som deg med loven i hånd. Men du tar som vanlig feil. Hva som forekommer på soverommet til nordmenn er ikke muslimer interessert i, bare dere ikke viser det i offentligheten.

Hehe, bare fortsett å bruk din ytringsfrihet, jo mer du skriver jo mer avslører du hva du står for, og det er ikke noe vakkert skue.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bare fortsett å bruk din ytringsfrihet, jo mer du skriver jo mer avslører du hva du står for, og det er ikke noe vakkert skue.

Vel, lidderlig frekk er du i hvert fall. Er du redd for meg pga jeg stemmer SV? Ditt eget parti er jo mørkemenn hva gjelder mennesker med fremmedartet seksualmoral, ref. uttalelser fra syvende far i huset og diverse andre sentrale partifolk. Tror ikke toleransen blir noe bedre med KrF som partner i regjeringskonstellasjonen.

Endret av Abdullah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, lidderlig frekk er du i hvert fall. Er du redd for meg pga jeg stemmer SV? Ditt eget parti er jo mørkemenn hva gjelder mennesker med fremmedartet seksualmoral, ref. uttalelser fra syvende far i huset og diverse andre sentrale partifolk. Tror ikke toleransen blir noe bedre med KrF som partner i regjeringskonstellasjonen.

Mitt eget parti? Hvilket parti er det mener du? Du har kanskje fulgt så dårlig med at du tror jeg og alle andre som er mot dagens innvandringspolitikk automatisk lar dette spørsmålet være enerådende og derfor stemmer Frp? La meg kort opppsummere mitt syn på masseinnvandringen til Europa.

Dagens masseinnvandring går nemlig ikke i alle retninger, og det er ikke bare tidligere kolonimakter med stolte hovedsteder og språk spredt over hele verden som i dag tar imot store mengder innvandrere i multikulturalismens navn. Det gjør også lille Norge hvis hovedstad aldri var sentrum for noe kolonialt imperium og hvis språk aldri ble utbredt i verden. Vi har ingen skyld overfor tidligere kolonier, men er likevel innprentet vår kollektive del av den europeiske skyld. Og tar vår del av soningen.

Om 100 år vil etterkommmerne av de som i dag bor i Kina fremdeles være i flertall i Kina slik de har vært århundre etter århundre. Om hundre år vil etterkommerne av de som per i dag utgjør befolkningen i Japan, Korea, Afghanistan eller Saudi-Arabia fremdeles være i flertall i sine respektive land. Dagens masseinnvandring går ikke på kryss og tvers mellom alle land, det er bare de vestlige land som har en så massiv tilstrømning av innvandrere at etterkommerne våre står i fare for å bli i mindretall i eget land. Slik jeg ser det er det ingen menneskerett å få bosette seg i et hvilket som helst annet land og få fulle borgerrettigheter der.

Med masseinnvandring får vi også enklavedannelse, altså befolkningsgrupper som dyrker fremmede lands identitet i generasjon etter generasjon. Det gjør det hele enda verre. Men om det så hadde vært en av våre nærmeste naboer, f.eks russere, som innvandret i stor skala, og med full integrasjon, med andre ord uten å insistere på at deres etterkommere skulle føle seg som russere og ikke nordmenn, ville det likevel vært riktig at det norske folk på forhånd fikk bestemme om vi skulle åpne for en slik masseinnvandring.

Om så nordmenn hadde utvandret i stor stil til lille Island, og selv om faren for at man da ville isolere seg og danne en norsk enklave der man dyrket norsk identitet i sine barn i stedet for å la barna vokse opp som islandske kanskje ikke var så stor, ville det likevel vært på sin plass at islendingene, de som har bodd i landet i tusen år og som per i dag har eiendomsrett til landet, måtte få avgjøre om de virkelig ønsket at landets befolkning skulle fordobles i løpet av det neste hundreår ved at man ga bort statsborgerskap til haugevis av norske innvandrere.

Om det norske folk hadde fått tatt denne beslutningen som et informert valg før masseinnvandringen begynte på syttitallet og et flertall valgte å åpne for dette, ville jeg måttet respektere det. Men vi har aldri fått noen slik folkeavsteming. Innvandringforskjemperne har lykkes i å gjøre innvandringsspørsmålet til selve disitinksjonen mellom de gode og de onde i norsk politikk, resultatet er at det her til lands bare har vært Fremskrittspartiet som har kunnet tillate seg å stå for en alternativ innvandringspolitikk, og ett parti vil aldri få flertall ved et stortingsvalg samme hvor mange som måtte være enig med dem i en enkeltsak. Det er tross alt mer enn en sak som avgjør hvilket parti vi stemmer på.

Du kan jo bare tenke deg hvordan det ville vært om vi hadde hatt en tilsvarende situasjon i spørsmålet om norsk EU-medlemskap: Hva om EU-tilhengere dominerte i alle partier unntatt Senterpartiet, og politikerne i disse partier avviste å avvikle folkeavstemning og i stedet viste til neste stortingsvalg der alle som ikke var for norsk EU-medlemskap eventuelt måtte stemme Senterpartiet. Jeg tviler sterkt på at Senterpartiet ville fått rent flertall selv om et flertall av befolkningen skulle være mot norsk EU-medlemskap. Tilsvarende vil det aldri bli slik at alle som er for en annen innvandringspolitikk vil stemmme Frp.

Endret av Cuckold
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg vet det her, det synes jeg også er bra. Folk har ikke lyst til å skitne seg til og stemme på rasistene som vil ødelegge landet med å kaste bort pengene som fulle sjømenn (man kan jo gå ned i lønn, ødelegge kronekursen etc.) Det gjør at status quo ikke endrer seg. Nordmenn er sedate og veike mennesker uansett hvor mye Sebastianen påberoper seg vikingblod. Så utviklingen vil gå sin gang, og kanskje en gang om 100 år så er det flere utlendinger enn nordmenn her til lands. So what? De som bor i Egypt nå var jo ikke de samme som bygde pyramidene, men det er like fullt de som bor der nå som eier landet og som kan kalle seg egyptere. Folkeslag endrer seg hele tiden. Vandalerne invaderte Rom, men de er nå italiere.

Endret av Abdullah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg vet det her, det synes jeg også er bra. Folk har ikke lyst til å skitne seg til og stemme på rasistene som vil ødelegge landet med å kaste bort pengene som fulle sjømenn (man kan jo gå ned i lønn, ødelegge kronekursen etc.) Det gjør at status quo ikke endrer seg. Nordmenn er sedate og veike mennesker uansett hvor mye Sebastianen påberoper seg vikingblod. Så utviklingen vil gå sin gang, og kanskje en gang om 100 år så er det flere utlendinger enn nordmenn her til lands. So what? De som bor i Egypt nå var jo ikke de samme som bygde pyramidene, men det er like fullt de som bor der nå som eier landet og som kan kalles seg egyptere. Folkeslag endrer seg hele tiden. Vandalerne invaderte Rom, men de er nå italiere.

Veldig bra at du skriver rett ut hva du mener: at nordmenn er veike i den grad vi lar denne eksplosive masseinnvandringen pågå.

At du viser til den opprinnelige egyptiske befolkning, kopternes dhimmi-tilværelse som minoritet i eget land, er vel ikke det beste argument for å se med glede på islams vekst i Europa. Men for all del, fortsett å bruk din ytringsfrihet, jo mer du skriver, jo mer får vi innsyn i hva du står for, og det er sunt.

Selv om vi har nok av forblindede rettroende islamapologeter og multikulturalister som vil forsøke å bortforklare deg som en enslig tulling, et enestående tilfelle, en dråpe i et hav av sekulære humanistisk orienterte muslimer og innvandrere. :gjeiper:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøys. Men en må jo bare erkjenne at Europa er kastet ut i en ny folkevandringstid. Det er ikke nødvendigvis negativt. Det har tidligere skjedd når den opprinnelige befolkningen har henfalt til en dekadent livsstil (som du nok er den sterkeste eksponenten for) og blitt tafatte hedonister. Det er pur evolusjon. Den sterkestes rett.

Endret av Abdullah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøys. Men en må jo bare erkjenne at Europa er kastet ut i en ny folkevandringstid. Det er ikke nødvendigvis negativt. Det har tidligere skjedd når den opprinnelige befolkningen har henfalt til en dekadent livsstil (som du nok er den sterkeste eksponenten for) og blitt tafatte hedonister. Det er pur evolusjon. Den sterkestes rett.

Veldig bra å få dritten opp i dagen, fortsett å bruk din ytringsfrihet. ;)

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du bare drittsekk, Cuckold. Store sivilisasjoner blir trette og slitne, de forfaller og blir til slutt bare en skygge av seg selv.

Hva er kontroversielt med det? Europa er jo ikke akkurat hva det var for hundre år siden. Innflytelsen deres blir stadig redusert. Hva var vel romerriket på slutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du bare drittsekk, Cuckold. Store sivilisasjoner blir trette og slitne, de forfaller og blir til slutt bare en skygge av seg selv.

Hva er kontroversielt med det? Europa er jo ikke akkurat hva det var for hundre år siden. Innflytelsen deres blir stadig redusert. Hva var vel romerriket på slutten?

Her høres du ut som Oswald Spengler, mannen bak mellomkrigstidens ekstremt debatterte verk Der Untergang des Abendlandes. Ikke ved at du hevder at alle sivilisasjoner har en begrenset livstid (men se på høykulturen i Kina, den har holdt seg i årtusener), men ved at du trekker reaksjonære konklusjoner om at Europa er i forfall fordi vi har blitt mer demokratiske og liberale. Det er den tanken Anders Behring Breivik og andre med reaksjonære holdninger står for.

Jeg ser på dagens Europa som et stort fremskritt sivilisasjonsmessig fra Europa for hundre år siden. Jeg vil kjempe for videreutvikling av det sekulære ikke-diskrimerende liberale demokrati, det er dette som gjør dagens Europa til verdens overlegent beste sivilisasjon. Jeg vil kjempe for individets rett til å leve i et sekulært samfunn der man kan velge sin livsvei selv og ta sine valg selv når valgene er av en type flertallet oppfatter som ukloke og uheldige. Så lenge valgene ikke innebærer å frata andre mennesker deres tilsvarende frihet.

Samtidig er jeg for at vi skal ta vare på miljøet og fordele naturressursene og de verdier våre forfedre har skapt slik at de kommer hele befolkningen til del. Jeg er for velferdsstaten, men mot formynderstaten. Jeg pleier å kalle meg venstreliberaler. Jeg er for det sekulære liberale demokrati og for at mennesket skal stå i sentrum. Staten er til for mennesket og ikke omvendt, og hvert menneske må få stå fritt til å velge sin vei, mennesker som velger å knytte seg til de store imperialistiske gruppelivssyn skal ikke ha større krav på tilpasninger eller privilegier enn de av oss som har personlig utviklede ikke-religiøse livssyn. Alt dette handler om det liberale demokrati.

Men jeg oppfatter det ikke som en menneskerett å få få flytte til et hvilket som helst annet land og få fulle borgerrettigheter der. Jeg er altså for et liberalt samfunn og oppfatter dagens samfunn som mye bedre enn det vi hadde for 100 år siden. Men vi har ingen plikt til å gi bort statsborgerskap i en så stor skala at det forrykker befolkningssammensetningen merkbart bare på noen tiår. Med vår lave europeiske fruktbarhet er vi ekstra sårbare i forhold til masseinnvandring, kopterne i Egypt utgjør i dag ca 10 % av befolkningen, det er helt utenkelig at våre norske etterkommere vil utgjøre så mye som 10 % om 1300 år med dagens masseinnvandring i kombinasjon med vår lave fruktbarhet.

Endret av Cuckold
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...