I Grosny Skrevet 1. oktober 2012 #21 Del Skrevet 1. oktober 2012 Men det illustrerer kanskje poenget mitt med at kvinner flest er relativt upolitiske (og for øvrig lite interessert i sport). En kan jo sammenligne med VGD...........Biologiske eller kulturelle årsaker? Jeg synes også at damene er litt mindre sportsinteresserte, men de jeg kjenner er ganske politisk sterke, og den mest politisk imponerende av alle damene er jo Karoline Frogner, som har gjort det svært få menn tør. VGD har mer aktivitet, fordi de har nyhetsjournalistikk, og innbyr til kommentarer under nyhetsstoff. De har rett og slett flere lesere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abdullah Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #22 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg synes også at damene er litt mindre sportsinteresserte, men de jeg kjenner er ganske politisk sterke, og den mest politisk imponerende av alle damene er jo Karoline Frogner, som har gjort det svært få menn tør. VGD har mer aktivitet, fordi de har nyhetsjournalistikk, og innbyr til kommentarer under nyhetsstoff. De har rett og slett flere lesere. De har nok flere lesere, men færre som kan poste innlegg (pga mobilregistrering). I skrivende stund har KG 740 mennesker innom som kan poste innlegg og VGD 189. De kvinnene som titter innom KG er i hvert fall ikke her primært for å diskutere politikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 1. oktober 2012 #23 Del Skrevet 1. oktober 2012 Når selveste statsministeren mener at dere går for langt så vet ikke jeg. Kvinner flest er ikke så veldig opptatt av politikk, du kan jo sammenligne VGD og Kvinneforum sånn sett. Det var jo en veldig drøy påstand å komme med. Har du bevis? Det vil si tall på dette her som understreker poenget ditt, og da mener jeg en skikkelig kilde. Forøvrig, om Cosette blir redd når det kommer en utenlandskmann bak henne på kveldstid så gjør ikke det henne til en rasist. Jeg blir også nervøs når det skjer - og jeg har selv utenlandske gener. Det handler ikke om rasisme, fordi man føler seg utrygg. Er det rart rasisme kortet har mistet sin troverdighet, når man drar det frem i hytt og pine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 1. oktober 2012 #24 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) De har nok flere lesere, men færre som kan poste innlegg (pga mobilregistrering). I skrivende stund har KG 740 mennesker innom som kan poste innlegg og VGD 189. De kvinnene som titter innom KG er i hvert fall ikke her primært for å diskutere politikk. Aktuelt ser jeg på som politikkforumet vårt, og halvparten her er kanskje kvinner. Jeg henger mye på samliv og relasjoner, og der er det enda sterkere kvinnedeltagelse. Drizzt, er du mest politikkinteressert?Jeg tror du er kvinne. Endret 1. oktober 2012 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 1. oktober 2012 #25 Del Skrevet 1. oktober 2012 De har nok flere lesere, men færre som kan poste innlegg (pga mobilregistrering). I skrivende stund har KG 740 mennesker innom som kan poste innlegg og VGD 189. De kvinnene som titter innom KG er i hvert fall ikke her primært for å diskutere politikk. Det kan nok hende - til det har vi andre arenaer. Selv bruker jeg KG som en utkoblings-stasjon og blander meg derfor minst mulig borti politikk når jeg er her. Selv om det hender jeg ikke greier å la være. Vi trenger noen fri-arenaer vi også, ser du. Legger for øvrig godt merke til at du fortsetter å overse det lite provoserende svaret jeg ga deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #26 Del Skrevet 1. oktober 2012 Interessant at denne tråden ble lagt under "Skråblikk og generaliseringer". Det er nok du, Abdullah, som står for generaliseringene, som slenger ut beskyldninger om at de fleste er rasister. Med andre ord har nok moderator ikke funnet tråden din tilstrekkelig saklig til å forbli under "Aktuelle saker". Kanskje det burde føre til litt selvransakelise, Abdullah? Forøvrig er dine beskyldninger så lite saklige og konstruktive, at det egentlig ikke er verd tiden å kommentere dem. Jeg skal ta lærdom, og neste gang ignorere dine trollete utspill. Det er vel egentlig like ille å bekylde andre for rasisme uten grunnlag, som å komme med rasistiske utspill, så egentlig mener jeg dine innlegg burde modereres bort, og at du burde gis en advarsel. Anonym poster: d1d8824eba2d88fff0f697ca8da8f303 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hm.. Skrevet 1. oktober 2012 #27 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg skrev innlegg #43. Krysset av AB ved feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martyr Skrevet 1. oktober 2012 #28 Del Skrevet 1. oktober 2012 Begrepet "Yttringsansvar" er noe AUF leder Eskil innførte. Heldigvis gikk AP ledelsen ut og tok avstand bla. gikk Større ut å sa at dette er et ulent begrepet som han ikke liker. Hva kan man da diskutere til slutt? Om man diskuterer miljøvern og sier at det haster med å redde miljøet, har jeg da ansvaret om det dukker opp en miljø terrorist? Jeg føler også at de første som ber om sensur, er de som selv har en dårlig sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #29 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg liker ikke mote, så legg ned moteforumet. Ærlig talt, jeg lurer på hvor lenge en tråd hadde fått stå hvis noen påsto at innvandrere ikke er interessert i politikk (selv om de faktisk har lavere valgdeltagelse). Anonym poster: 1946b7675a3e7cc058d8389a6129059d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 1. oktober 2012 #30 Del Skrevet 1. oktober 2012 Synes "Aktuelt"-forumet er full av edder og galle, en kloakk som aldri går tom. Fullstendig dominert av rasistiske FrP-ere som får skrive akkurat hva de tenker uten sensur. Bedre blir det ikke av mange anonyme brukere og gjester som slenger innom og spyr ut dritt. KG er ikke et sted for rasisme, kvinner flest er ganske upolitiske, så man trenger ikke et rasismeforum når man har f.eks et miljøforum hvor man kan diskutere resirkulering, global oppvarming og den slags. Derfor kan man legge inn "Aktuelt"-forumet. KG skal ikke stille opp med lokaler for FrPs valgkamp. PS: Hva med heller å opprette et FN-forum hvor man kan diskutere rettferdig fordeling, globalisering? Så du mener at politikk, som er noe som angår alle, ikke skal diskuteres ? Kvinner er ganske upolitiske sier du. Hvor i all verden har du det fra ? Kvinner er vel like opptatt av fordelingen i samfunnet som menn ? Du fremholder her FrPere som noen du vil holde utenfor forumet, hva med AP folk, Venstre folk og SV folk ? Bør de få lov å skrive ? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abdullah Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #31 Del Skrevet 1. oktober 2012 Så lenge de er oppgaven moden så kan FrPere også skrive her, men det blir litt kjedelig i lengden om de bare hakker på innvandrerne. Mange FrPere er énsakspolitikere. Det er viktig å belyse de andre sidene FrP står for, nedbygging av stillingsvernet etc. Føler at innvandringssaken er utdebattert. Er det ikke stort sett innvandring du befatter deg med på "Aktuelt"-forumet, Sebastianen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 1. oktober 2012 #32 Del Skrevet 1. oktober 2012 Så lenge de er oppgaven moden så kan FrPere også skrive her, men det blir litt kjedelig i lengden om de bare hakker på innvandrerne. Mange FrPere er énsakspolitikere. Det er viktig å belyse de andre sidene FrP står for, nedbygging av stillingsvernet etc. Føler at innvandringssaken er utdebattert. Er det ikke stort sett innvandring du befatter deg med på "Aktuelt"-forumet, Sebastianen? Det er nok det du har sett mest. Jeg har og diskutert andre saker, men det får ikke like stor oppmerksomhet. Innvandringsaken er ikke utdebattert. Det er jo ikke kommet en ny politikk enda, så det må nok diskuteres mye enda. Jeg skjønner du er uenig med meg, men hvor står du selv ? Hvilke meninger har du om innvandringspolitikk ? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abdullah Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #33 Del Skrevet 1. oktober 2012 Når det skal være sagt så har jeg kanskje vært litt ufin mot deg, Sebastianen. Du er noenlunde moderat til å være FrPer og det var unødvendig av meg å bruke deg som eksempel i et par andre innlegg. Fikk blant annet PM fra en FrPer i natt som fortalte om hvordan man skulle utrydde alle "svartingene" i Norge (ad biologiske virus som utelukkende gikk etter svarting-DNA). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 1. oktober 2012 #34 Del Skrevet 1. oktober 2012 Når det skal være sagt så har jeg kanskje vært litt ufin mot deg, Sebastianen. Du er noenlunde moderat til å være FrPer og det var unødvendig av meg å bruke deg som eksempel i et par andre innlegg. Fikk blant annet PM fra en FrPer i natt som fortalte om hvordan man skulle utrydde alle "svartingene" i Norge (ad biologiske virus som utelukkende gikk etter svarting-DNA). Så hva med å bare rapportere brukeren, og å heve deg over det? Trenger ikke lage mer styr enn nødvendig... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 1. oktober 2012 #35 Del Skrevet 1. oktober 2012 Når det skal være sagt så har jeg kanskje vært litt ufin mot deg, Sebastianen. Du er noenlunde moderat til å være FrPer og det var unødvendig av meg å bruke deg som eksempel i et par andre innlegg. Fikk blant annet PM fra en FrPer i natt som fortalte om hvordan man skulle utrydde alle "svartingene" i Norge (ad biologiske virus som utelukkende gikk etter svarting-DNA). Nå ville man med de meningene neppe blitt tillitsvalgt i FrP... Men noe av poenget mitt understreker du her, du kommer ikke med dine egne løsninger og meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AryaUnderfoot Skrevet 1. oktober 2012 #36 Del Skrevet 1. oktober 2012 Denne debatten dukker opp i ny og ne på KG og jeg synes der er like rart hver gang. Dette med å skulle hindre folk å debattere noe. Det er vel ikke forumet som er problemet? Har du ett problemet med forumet så klikker du deg ut. Meningene til andre har de jo om får lov til å skrive dem på KG eller ikke? Hvis noe, er ett forum en gode, der en kanskje kan lære å nyansere meningene sine eller kanskje til og med endre oppfatning helt. Eller få bekreftet det du alltid har ment. Slik du legger frem saken din og poenget ditt i dette tilfelle så lever du jo bare så grundig opp til din egen sterotype; kvinner skal holde kjeft og sensur is the shit. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 1. oktober 2012 #37 Del Skrevet 1. oktober 2012 Synes "Aktuelt"-forumet er full av edder og galle, en kloakk som aldri går tom. Fullstendig dominert av rasistiske FrP-ere som får skrive akkurat hva de tenker uten sensur. Bedre blir det ikke av mange anonyme brukere og gjester som slenger innom og spyr ut dritt. KG er ikke et sted for rasisme, kvinner flest er ganske upolitiske, så man trenger ikke et rasismeforum når man har f.eks et miljøforum hvor man kan diskutere resirkulering, global oppvarming og den slags. Derfor kan man legge inn "Aktuelt"-forumet. KG skal ikke stille opp med lokaler for FrPs valgkamp. PS: Hva med heller å opprette et FN-forum hvor man kan diskutere rettferdig fordeling, globalisering? Hø? Resten kan jeg vel si meg litt enig i. Men Det er LANGT ifra bare FRP'ere som slenger dritt. Selv om de fleste ser ut til å være på høyresiden, så er det en del på venstresiden som slenger dritt også. Hvorfor kan ikke folk vokse opp og diskutere politikk skikkelig i stedet for å si at folk er dumme fordi de mener noe annet? Det vitner bare om egen intelligens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 1. oktober 2012 #38 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Jeg har en islamistfordom. Jeg tror at i enkelte muslimske miljøer så vurderer man ikketroende, kristne, hedninger, ateister , agnostikere og utmeldte x-muslimer som mindre verdt enn troende muslimer. Er det slik det er ? Eller er jeg helt på jordet nå? Endret 1. oktober 2012 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 1. oktober 2012 #39 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Jeg har en islamistfordom. Jeg tror at i enkelte muslimske miljøer så vurderer man ikketroende, kristne, hedninger, ateister , agnostikere og utmeldte x-muslimer som mindre verdt enn troende muslimer. Er det slik det er ? Eller er jeg helt på jordet nå? Nesten all motvilje jeg har mot muslimer er ene og alene basert på denne fordommen. Men jeg er sikker på at mange muslimer ikke tenker slik. Dette tror jeg fordi jeg kjenner en fantastisk muslimsk kvinne fra Bosnia, og jeg kunne ikke ane slike tankeganger hos henne. Mennesker med for sterke slike tanker som ønsker å innvandre til Norge ønsker jeg at ikke skal komme hit. Jeg har absolutt ingen motvilje mot muslimer som respekterer hedninger og frafalne like høyt som sine egne. Endret 1. oktober 2012 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abdullah Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #40 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) En ikke-rasistisk person er fargeblind...... Kultursjåvinistisk? Nasjonalistisk? Det du foreslår er en assimileringspolitikk. På 1970-tallet ville politikerne beskytte pakistanerne mot norsk påvirkning. Innvandringen har ført til at Norge har blitt et flerkulturelt samfunn. Det er slik jeg ser det en ressurs og berikelse for det norske samfunn. Det norske samfunn har en større kulturell mangfold enn tidligere. Det snakkes flere språk og språkkompetansen er dermed større enn tidligere. Det norske samfunn har større mulighet til å lære og bli påvirket av bl.a. andre familietradisjoner, mattradisjoner og klesvaner enn tidligere. Endret 1. oktober 2012 av Abdullah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå