Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes "Aktuelt"-forumet er full av edder og galle, en kloakk som aldri går tom. Fullstendig dominert av rasistiske FrP-ere som får skrive akkurat hva de tenker uten sensur. Bedre blir det ikke av mange anonyme brukere og gjester som slenger innom og spyr ut dritt.

KG er ikke et sted for rasisme, kvinner flest er ganske upolitiske, så man trenger ikke et rasismeforum når man har f.eks et miljøforum hvor man kan diskutere resirkulering, global oppvarming og den slags. Derfor kan man legge inn "Aktuelt"-forumet.

KG skal ikke stille opp med lokaler for FrPs valgkamp.

PS: Hva med heller å opprette et FN-forum hvor man kan diskutere rettferdig fordeling, globalisering?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Langt på vei enig med deg til det punktet der du sier kvinner er ganske upolitiske. Da er det tydeligvis ganske forskjell på de kvinnene jeg har i min omgangskrets i forhold til de som du kjenner.

• Liker 4
Skrevet

Dårlig ide. Sensur var katalysatoren som hjalp fram breivikmonsteret.

Anonym poster: 5de9a7beb8c8ee6c39e1d2f09b854943

• Liker 10
Skrevet

Oida, folk har andre oppfatninger enn deg, så da er de rasister. Ja, vi kan ikke ha noe av at folk mener noe annet enn det som er "korrekt" å mene om samfunnet, så da må vi heller kneble debatten og late som om problemer ikke eksisterer.

• Liker 21
Skrevet

Oida, folk har andre oppfatninger enn deg, så da er de rasister. Ja, vi kan ikke ha noe av at folk mener noe annet enn det som er "korrekt" å mene om samfunnet, så da må vi heller kneble debatten og late som om problemer ikke eksisterer.

Man har ytringsansvar.

Skrevet

Synes "Aktuelt"-forumet er full av edder og galle, en kloakk som aldri går tom. Fullstendig dominert av rasistiske FrP-ere som får skrive akkurat hva de tenker uten sensur. Bedre blir det ikke av mange anonyme brukere og gjester som slenger innom og spyr ut dritt.

KG er ikke et sted for rasisme, kvinner flest er ganske upolitiske, så man trenger ikke et rasismeforum når man har f.eks et miljøforum hvor man kan diskutere resirkulering, global oppvarming og den slags. Derfor kan man legge inn "Aktuelt"-forumet.

Hvem var det som bare spyr ut dritt sa du?

• Liker 20
Skrevet

Ikke prøv å sensurere. I Norge fins det ytringsfrihet. Respekter det!

• Liker 11
Skrevet

Det finnes også ytringsansvar, en av Norges mest respekterte politikere er enig med meg.

Skrevet

Det finnes også ytringsansvar, en av Norges mest respekterte politikere er enig med meg.

Ytringsansvar må ikke brukes istedet for sensur.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Olav Randen skriver at vi øker ytringsfriheten ved å gjøre den til en verdi for de mange og ikke bare for de få. Han mener at kvaliteten på ytringene til «Kari og Ali», som sjelden slipper til i mediene, ofte er høyere enn hos mange medienære som redaktører gir ytringsdominans.

Vi må ta ytringsansvar og bli «digitale nabokjerringer», ta til motmæle overfor det vi mener er galt, sa Jens Stoltenberg.

Endret av Abdullah
Skrevet

Beklager. De fleste av oss anerkjenner ikke "ytringsansvar" som et begrep, selv om Eskil Pedersen så gjerne ville det. Begrepet "ytringsansvar" er intet annet enn selvsensur og det er ikke noe man kan akseptere i et demokrati.

Og du generaliserer noe voldsomt. De færreste innleggene på dette underforumet består av edder og galle, og trådene blir moderert i ettertid.

Og du presterer også å generalisere over kjønn. Du mener kanskje at kvinner skal være opptatt av andre ting enn aktuelle saker og politik, - at de skal holde seg til hjemmet?

Jeg forstår at du ønsker sensur siden du ønsker underforumet nedlagt. Da vil jeg i stedet foreslå at du aksepterer at du lever i et land med ytringsfrihet, og jeg vil anbefale deg å holde deg unna denne delen av KG.

• Liker 17
Skrevet

Olav Randen skriver at vi øker ytringsfriheten ved å gjøre den til en verdi for de mange og ikke bare for de få. Han mener at kvaliteten på ytringene til «Kari og Ali», som sjelden slipper til i mediene, ofte er høyere enn hos mange medienære som redaktører gir ytringsdominans.

Vi må ta ytringsansvar og bli «digitale nabokjerringer», ta til motmæle overfor det vi mener er galt, sa Jens Stoltenberg.

Er det noen som hindrer deg i å ta til motmæle på KG?. Det virker som det er sensur du ønsker, og ikke å ta til motmæle.

Skrevet

Når selveste statsministeren mener at dere går for langt så vet ikke jeg.

Kvinner flest er ikke så veldig opptatt av politikk, du kan jo sammenligne VGD og Kvinneforum sånn sett.

Skrevet

Begrepet "ytringsansvar" er intet annet enn selvsensur og det er ikke noe man kan akseptere i et demokrati.

Jeg må presisere nærmere:

Ytringsansvar er ensbetydende med selvsensur, men krav om at andre skal pålegge seg "ytringsansvar" er ikke selvsensur, - men sensur!

• Liker 1
Skrevet

Han er leder av AUF og har stor innflytelse, skjønner hva som er så morsomt med det? Jens korrigerte seg og sa i etterkant følgende: "Vi må ta ytringsansvar og bli «digitale nabokjerringer», ta til motmæle overfor det vi mener er galt"

Skrevet

Man har ytringsansvar.

Det største våset noen har kommet med. Det var vel Eskil Pedersen og/eller Raymond Johansen som uttalte dette.

Ja, man har ytringsansvar, og det består i at man ikke skal ærekrenke folk ved å f.eks. spre løgner. Men kritikk av f.eks. innvandring er ikke ulovlig, og så får vi håpe det forblir slik, ellers er ytringsfriheten død.

• Liker 6
Skrevet

PS: Hva med heller å opprette et FN-forum hvor man kan diskutere rettferdig fordeling, globalisering?

Jeg synes det er helt greit at Frp får stå fram her, men dersom man vil begrense anonym drittskriving her , så kan man stenge forumet for gjesteposting, eller kanskje gå ett skritt lenger, og koble vekk anonymknappen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg synes det er helt greit at Frp får stå fram her, men dersom man vil begrense anonym drittskriving her , så kan man stenge forumet for gjesteposting, eller kanskje gå ett skritt lenger, og koble vekk anonymknappen.

Tok til orde for det i fjor, men begrunnelsen for at de ikke ønsket det slik var at forumet i så fall ville bli nokså "dødt".

Endret av Abdullah
  • Liker 1
Skrevet

Tok til orde for det i fjor, men begrunnelsen for at de ikke ønsket det slik var at forumet i så fall ville bli nokså "dødt".

I fjor var Apis gjest, nå er han innlogget, så vi har kommet ett skritt videre ;)

Men aktueltforumet vårt er i det fattigste laget. Det går treigt, og vi har få skribenter. Så "dødt"- begrunnelsen har dessverre mye substans.

Jeg liker å diskutere småanonymt , med nick, så jeg foretrekker KG foran andre sider. Kanskje også fordi jeg føler meg hjemme her.

• Liker 1
Skrevet

I fjor var Apis gjest, nå er han innlogget, så vi har kommet ett skritt videre ;)

Men aktueltforumet vårt er i det fattigste laget. Det går treigt, og vi har få skribenter. Så "dødt"- begrunnelsen har dessverre mye substans.

Jeg liker å diskutere småanonymt , med nick, så jeg foretrekker KG foran andre sider. Kanskje også fordi jeg føler meg hjemme her.

Men det illustrerer kanskje poenget mitt med at kvinner flest er relativt upolitiske (og for øvrig lite interessert i sport). En kan jo sammenligne med VGD...........Biologiske eller kulturelle årsaker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...