AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #1 Skrevet 30. september 2012 Har søkt på litt ekstrajobber rundt om og har nå fått tilbud om intervju. Vet at det ikke betyr at jeg automatisk får jobben. Har veldig lyst på jobben da det er i en klesbutikk noe jeg har lyst å jobbe med. Problemet er bare at jeg ikke er tynn, føler at alle som jobber i klesbutikk er tynn og at det er viktig for å i det hele tatt få jobben. Man skal jo liksom være butikkens ansikt utad. Er ikke sånn kjempetykk, veier kanskje en 15 kg for mye og bruker str. 42 i klær. Så klærne i butikken passer jo. Bør jeg kanskje bare avlyse intervjuet? Føler det er flaut å komme dit å være feit når de helt sikkert vil ha tynne som skal jobbe der. Hva tenker dere når den som jobber i butikken ikke er tynn? Anonym poster: 51a0238a4b5506eec4ac62cf74fa52c8
Gjest Fairydust Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 (endret) Slutt og tenk så dumt!!! Du skal møte opp på det intervjuet og du skal få den jobben. Du er 15 kilo overvektig - og så? Det betyr ingenting. Det som betyr noe er at du er blind og hyggelig og hjelpsom mot kundene!!! Edit: Ikke blind, mener selvfølgelig BLID. Endret 30. september 2012 av Fairydust 11
Quilliam Skrevet 30. september 2012 #3 Skrevet 30. september 2012 Så lenge du ikke er så tung at anklene dine brekker i to av å stå hele arbeidsdagen ser jeg ingen grunn til å ikke søke. Det er erfaring og personlighet som selger produkt, ikke magen din. 1
zanna Skrevet 30. september 2012 #4 Skrevet 30. september 2012 Jeg har sett flere som er minst 4 størrelser større enn deg. Det viktigste er at du kan kle deg riktig, og er serviceinnstilt. Så gå på det intervjuet du:) 1
Skjønningen Skrevet 30. september 2012 #5 Skrevet 30. september 2012 Du må ikke være tynn for å jobbe i klesbutikk, kjære deg. Det har absolutt ingenting å si overhodet. Jeg vet også av flere formfulle damer som jobber i klesbutikk. Ikke la vekta di stå i veien for å søke på jobber som du finner interessante. Jeg tenker ingenting om at den som står bak kassa ikke er tynn. Så lenge jeg får den hjelpen jeg trenger og vedkommende yter god kundeservice så er det alt som betyr noe.
Eudyptula Skrevet 30. september 2012 #6 Skrevet 30. september 2012 Jeg bryr meg fint lite om hvor mye butikkansatte veier. Som sagt, det er andre ting som teller. (Forøvrig synes jeg det ser mye verre ut med altfor mye sminke enn noen kilo ekstra...) 1
Gjest Lille-pus Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 (endret) Vet du, kjære; Kunder blir så usigelig lettet når de møter betjening som ser ut akkurat som dem selv ! Et etkte menneske som har interesse for, og lyst til å hjelpe andre til å finne noe som kler akkurat det mennesket. Og, som bonus, også kanskje selv har vært borti noen av de utfordringene som dagens motebilde byr på for de fleste helt vanlige, gjennomsnittlige kundene. Du stiller opp på det intervjuet, du gir det beste du kan, den jobben skal være din. Krysser fingrene for deg og ønsker deg lykke til ! Endret 30. september 2012 av Lille-pus 9
Gjest mari kontrari Skrevet 30. september 2012 #8 Skrevet 30. september 2012 Det burde ikke være et hinder, det som teller er jo at du er pålitelig, hyggelig og kan yte kundene god service. Vet ikke hvor du har søkt, men jeg kjenner en som er ganske overvektig som har jobbet på HM i mange år, og en annen som nok også er betydelig større en deg som akkurat har fått jobb på bik bok. Mao må man ikke være tynn for å jobbe i de butikken i hvertfall
JohnS Skrevet 30. september 2012 #9 Skrevet 30. september 2012 Løgner, løgner og mer løgner. Utseende har masse å si i (kles)butikker. Hva du kan slippe unna med kommer an på butikken og hva slags image de har. 7
Gjest Lille-pus Skrevet 30. september 2012 #10 Skrevet 30. september 2012 Løgner, løgner og mer løgner. Utseende har masse å si i (kles)butikker. Hva du kan slippe unna med kommer an på butikken og hva slags image de har. Og det sier du fordi du har dybdekunnskap om dette, fra detaljhandel med kvinnetrikotasje ? Fortell..... fortell.... 5
Mynona Skrevet 30. september 2012 #11 Skrevet 30. september 2012 Gå på intervju, og jobb med selvtillitten Lykke til!
Gjest Frk. Navy Skrevet 30. september 2012 #12 Skrevet 30. september 2012 Syns uansett du bør gå på intervjuet! Jeg tenker aldri over om damen i kassen er tynn eller tykk. Det viktigste er at de er flink med kundeservice.
JohnS Skrevet 30. september 2012 #13 Skrevet 30. september 2012 Og det sier du fordi du har dybdekunnskap om dette, fra detaljhandel med kvinnetrikotasje ? Fortell..... fortell.... Ser ingenting i TS' innlegg om at det er en trikotasjebutikk. Hvis det er tilfelle er det en ekstremt spesiell nisje som jeg ikke var klar over eksisterte. Godt mulig utseende ikke vektlegges så høyt på et slikt sted.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #14 Skrevet 30. september 2012 Det eneste som kan trekke ned er hvis butikken du søker jobb i ikke har klær i din størrelse. Jeg så feks ei veldig overvektig jente som jobbet på Zara og da stusset jeg litt, for ikke søren om de hadde klær der som passet henne. De butikkansatte skal liksom være litt utstillingsdukker for det butikken selger (gjelder selvfølgelig ikke alle typer butikker) Anonym poster: 81e70586460db50fca8cb8ec29e36479 5
Sunshower Skrevet 30. september 2012 #15 Skrevet 30. september 2012 De fleste butikksjefer er vel på jakt etter serviceinnstilte ansatte. Det at de sitter igjen med inntrykk av at du er en blid, utadvent og hyggelig kundebehandler er nok langt viktigere enn hvilken størrelse du bruker i klær. Men jeg vil legge til at det nok er forskjeller også. Uten at jeg skal være bombastisk, så vil jeg si at det nok også avhenger av butikk. Har ikke noe problem med å se for meg at "ungdomsbutikker" som bikbok, veromoda, urban osv, kanskje vektelegger utseende mer enn butikker som h&m, lindex. Det er jo også en fordel at de ansatte passer inn i størrelsene butikken fører, da det ofte er ønskelig at de bruker butikkens egne merker/varer i arbeidstiden som levende reklame. Noe du også gjør. Når det gjelder klesbutikker som Zizzi o.l. som selger "større" størrelser, vet jeg at de ønsker ansatte som passer inn i deres størrelser. Jeg ville ikke tenkt for mye på det. Forbered deg heller på intervjuet i seg selv
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #16 Skrevet 30. september 2012 Glem kiloene. Det er ikke de som betyr noe. Kjenner jeg blir irritert når jeg går inn i en klesbutikk , der alle jentene ser ut som sylfider (har selv en kropp som er tynn og fin.men irriterer meg alikevel) . Vi er skapt forskjellig , alle kan gjøre en god jobb , uansett størrelse. Jobbet på en restaurant som kokkk i mange år , der ble servitørene kun ansatt om de var pene,tynne og blonde. Tragisk spør du meg.. Om du nå ikke får jobben , så ta intervjuet som en god erfaring , du vil lære mye om deg selv , og videreutvikle deg til neste intervju. Kle deg i noe du trives i , hold hodet høyt hevet , og gjør inntrykk av at du er den rette til jobben. Ta deg råd til manikyr eller noe fint for deg selv , da vil du føle deg bedre og gi et bedre inntrykk på intervjuet. Du viser også at du tar vare på utseende ditt . Ikke for mye sminke , ikke overdriv klærne , og ikke for mye parfyme. Det er ikke det du vil huskes for. Ikke dra i klærne dine for å skjule en valk eller rumpa. Vær interresert , spør spørsmål-men ikke for mange. Tenk over hva du kan bidra med på denne jobben , hva er du god på? Håper du klarer å endre tankemåten din på deg selv , da kommer du mye lengre Lykke til,dette klarer du! Anonym poster: 3922e2c0e398df8e8a32eb5f25b1ee1b 1
Jade Skrevet 30. september 2012 #17 Skrevet 30. september 2012 Klart du skal gå på intervjuet Jeg synes det er kjekt når de ansatte ser ut som "normale folk". Jeg får litt mindreverdighetskomplekser når jeg går inn i en klesbutikk (jeg er str 42) hvor alle de ansatte er str. 34 og veldig "perfekt" sminket. Størrelse skal ikke være noe problem så lenge du er velstelt og kan kle deg pent Jeg går da utifra at butikken selger klær i str. 42, slik at de ikke er spesielt myntet på xxs-jenter 3
kills Skrevet 30. september 2012 #18 Skrevet 30. september 2012 Den innstillingen må du legge fra deg om du ønsker å få jobben. Selv ser jeg jenter i ulike størrelser på klesbutikker og tror absolutt at det er mulig å få en jobb der selv om man ikke er syltynn. Utstråling er veldig viktig, man må være blid, serviceinnstilt og utadvent - ikke glem at du tydeligvis også har kvalifikasjoner butikken ser etter dersom du har blitt innkalt til jobbintervju. Selv synes jeg det er fint med ansatte i flere størrelser, da kundene gjerne kan se ulike måter å kombinere klær på på forskjellige kropper, men igjen så er det jo viktig at man får på seg klærne som butikkene selger (noe du gjør). Må si meg enig med en post litt lengre oppe her, så en ganske overvektig jente som jobbet på Zara en gang og stusset litt da jeg tviler på at hun får på seg noe annet enn de veldig elastiske plaggene de måtte ha. Er vel tabulagt å si sånt, men det har også noe å gjøre med at klærne Zara har gjerne er litt mindre i størrelsene enn butikkene i landet ellers fører. Jeg har også hørt om en Bik Bok butikk som visstnok tok inn 100 stykk til førstegangsintervju, så det kan være ganske hard konkurranse om jobben dersom dette stemmer. Lykke til! Hvilken butikk er det du har søkt jobb hos?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #19 Skrevet 30. september 2012 TS her. Takk for gode tilbakemeldinger dere! Tenker jeg skal prøve å gå på det intervjuet, skader jo ikke å prøve i det minste. Selv om jeg ikke er tynn så tar jeg jo vare på utseendet mitt, sminker meg fint og har fine klær, så føler ikke det er der problemet ligger. Skal prøve å jobbe litt med meg selv før intervjuet også, det er på fredag. Vil gjerne utstråle god selvtillit selv om jeg er litt usikker når det kommer til denne motebransjen. Anonym poster: 51a0238a4b5506eec4ac62cf74fa52c8 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #20 Skrevet 30. september 2012 Greia er vel ofte at de som jobber i butikkene skal være levende reklameskilt for butikken og skal bare bruke de klærne de selv selger. Hvis ikke butikken har din størrelse kan du jo heller ikke jobbe der.. Anonym poster: df5f7c280d5c37dba49563d87260c9be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå