Gjest GirlDreamer Skrevet 30. september 2012 #1 Del Skrevet 30. september 2012 Har såvidt started planleggingen av bryllup, og må ærlig inrømme at jeg har ikke peiling på hva som hører med i et bryllup Prøver å lage et budsjett her, og vi vil gjøre det billigst mulig da vi begge er på så og si minstelønn. Så spørsmålet mitt er, hvor vanlig er det og arrangere transport fra kirken til middagen? Det er ikke så lang avstand, regner med det er ca en 10min kjøretur, hvis det utgjør noen forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evie Skrevet 30. september 2012 #2 Del Skrevet 30. september 2012 Jeg syns ikke dere trenger å arrangere transport når det er så kort. Spar der dere kan :-) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #3 Del Skrevet 30. september 2012 Vi arrangerte det ikke, jeg har forstått det sånn at det skal spesielle grunner til før det blir arrangert transport. Jeg vet om et par som arrangerte transport fra kirke til middag, de gjorde det slik fordi man måtte ha båt for å komme seg til festlokalet. Anonym poster: a15f5d8dd60c9746ebe3b6877388258f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GirlDreamer Skrevet 30. september 2012 #4 Del Skrevet 30. september 2012 Det er godt og høre Er kjipt om man må utsette bryllup for å spare opp til masse fjas som strengt tatt ikke er nødvendig Har et spørsmål til, er det vanlig å skaffe underholding eller finne på noe for gjestene og gjøre mens man tar bilder? Stedet for middagen er en del av et museum, så har fundert på om jeg f.eks kunne organisert en tourguide for gjestene så de får en flott omvisning evt. Men gjestene kan vel forsåvidt kunne gå litt rundt selv og for den saks skyld. Bare tenker litt på tilreisende gjester som ikke er så kjent i området. Da er det sikkert kjekt for de å ha en guide som kan fortelle litt historie osv, for så og følge de til spisestedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evie Skrevet 30. september 2012 #5 Del Skrevet 30. september 2012 Er jo hyggelig å arrangere noe men kan jo være at noen reiser for å skifte i mellom f.eks. så jeg syns det hadde vært helt i orden å kikke selv jeg. Vi skal ha vielse og fest på samme sted så derfor er det ikke naturlig at gjestene reiser noe sted etter vielsen, så vi skal ha litt live-musikk mens vi fotograferes. Min erfaring er at om vielse og middag er på to forskjellige steder så klarer gjestene å underholde seg selv :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 30. september 2012 #6 Del Skrevet 30. september 2012 Siden vi giftet oss på et sted som lå ganske vanskelig til arrangerte vi transport hjem. De måtte komme seg til stedet selv (men vi hjalp til å finne transport for de som trengte det). Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjønningen Skrevet 30. september 2012 #7 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Jeg hadde ikke ordna med transport til kirken eller fra kirken til festlokalet, hvis gjestene har biler og kan kjøre selv. Unntaket er hvis det er langt fra festlokalet til hotell o.l. Da synes jeg man bør hjelpe til med transport. Endret 30. september 2012 av Grønnogskjønn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #8 Del Skrevet 30. september 2012 Pg skulle du arrangert transport så jadde jeg satt opp buss der gjestene bet viletten. Var med på et slikt nryllup, men det bar transport hjem igjenn..bor på ei øy.. Da net vi for å få sitte på bussen..så trur ikke dere skulle ha sørget for den kostnaden selv isåfall. Men transport fra kirke til festlokalet har keg aldri vært med på selv. Så det fikser gjestene selv Anonym poster: 702ba4d289c9d7f8704502e039212b1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #9 Del Skrevet 30. september 2012 Uff ble noen tastefeil med pedden ser jeg..får ikke redigert det heller med pedden..av og til jeg skriver vel fort og poster uten å se over.. Anonym poster: 702ba4d289c9d7f8704502e039212b1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #10 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg har vært i bryllup i Trondheim hvor festen var på Lian. Da ble det leid inn veterantrikk for å transportere gjestene fra byen til Lian. Jeg har også vært i bryllup i litt mer grisgrendte strøk der flesteparten av gjestene har vært tilreisende uten bil på stedet. Da har det vært buss fra kirken/sentrum til festlokalet. Dersom det er mange tilreisende gjester/gjester uten bil er det ok å ha transport, dersom du vet at alle får ordnet skyss selv og det er mulighet for billig/gratis parkering over natta er det ikke nødvendig med transport. Som vert kan det være greit å hjelpe tilreisende gjester å få skyss med fastboende/gjester med bil. Anonym poster: cd1015a2b90ae32ba07bfe810d7f0c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #11 Del Skrevet 1. oktober 2012 Vi bestemte oss for å leie buss til å transportere våre bryllupsgjester fra kirke til festlokale og tilbake utpå natta. Etter å ha sett at det var dårlig stelt med offentlig transport (svært få busser, ingen nattbuss). Det var alkoholservering i bryllupet, og vi ville at gjestene som skulle slippe å kjøre hvis de ikke ville, spesielt når vi hadde valgt et lokale som lå såpass lant unna sentrum og hotellene (også ca ti min kjøretur) at det var for langt å gå. Vi sparte penger på å bruke et lokale som lå litt utenfor sentrum. Da brukte vi heller litt av de pengene på transport til gjestene. Anonym poster: 7c0c7300b89479e12cd398b00b899fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 2. oktober 2012 #12 Del Skrevet 2. oktober 2012 Vi ordner og betaler transport (taxier) fra hotellene gjestene bor på til vielsesstedet når vi gifter oss (i en storby i utlandet), og tilbake til hotellet der middagen skal være. Til bryllupsfesten vi har når vi kommer hjem, betaler vi ikke transport, men hjelper til å ordne for de som ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 3. oktober 2012 #13 Del Skrevet 3. oktober 2012 Vi fikk ei venninne av familien til å kjøre folk hjem fra festen. Hun fikk ei flaske vin og løftet om en tjeneste tilbake. Altså, ingen store utgifter. Folk kom seg fra lokalet til kirka selv, og noen overnattet i bobiler som de plasserte bak lokalet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twelve12 Skrevet 3. oktober 2012 #14 Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har aldri vært i et bryllup der det har vært arrangert transport. Vi har vurdert å gjøre det rett og slett fordi svigerfaren min er busssjåfør, har en stor buss og det var et stykke fra der vi skulle ha sermonien til der vi skulle ha festen + at vi skal ha mange gjester... men ettersom vi skal ha sermonien og festen på samme sted er jo ikke det nødvendig lengre. Gjestene får komme seg dit selv =P hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #15 Del Skrevet 3. oktober 2012 Både kirken og lokalet "vårt" lå lettvint til med tanke på både offentlig transport, tilgang på taxi, langtidsparkering og overnattingsmuligheter. Vi opplyste om noen alternativer i invitasjonen, og skrev at vi ønsket å være behjelpelige dersom noen ønsket hjelp. Da vi hadde noen gjester som kom langveisfra hadde vi ordnet "nice price" på hotellet som lå vegg i vegg med lokalet. Anonym poster: f11d27f5cf7d2a89e9d1ebc8cf1b6bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 6. oktober 2012 #16 Del Skrevet 6. oktober 2012 Vi arrangerte ikke transport, men la med veibeskrivelse og telefonnummer til taxisentralen i bygda. Under fotograferingen gjorde gjestene som de ville, hadde også bryllupet på et severdig sted. Kunne sikkert arrangert guide, men det ble mye å tenke på etterhvert (og betale). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå