Alice123 Skrevet 30. september 2012 #1 Skrevet 30. september 2012 Hva syntes dere om å gi bort med 75 cl poløl, i stedet for en flaske vin som gave? Er dette noe du selv hadde blitt glad for? Det er mye god øl å få køpt på polet! Jeg prøver å "verve" flest mulig 5
Gjest Gunfreak Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 Helt klart, Trenger ikke være 75cl to 50cl funker godt også, selv om jeg drikker rødvin, liker jeg mye heller en mørk kraftig imperial stout, eller en flaske bitter. 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 30. september 2012 #3 Skrevet 30. september 2012 Jeg syns det høres veldig rart ut å skulle få øl i gave. Men det tror jeg er fordi det er uvant. Jeg liker ikke vin så sånn sett hadde jeg hatt mer bruk for en flaske øl enn en flaske vin. Men da bør det være litt ekslusivt øl slik som du snakker om. Hadde hvert fall syntes det var snedig å få en sixpack med Tuborg i julegave liksom
Gjest X-1 Skrevet 30. september 2012 #4 Skrevet 30. september 2012 Heilt greit, så lenge mottaker liker øl Eg hadde ikkje satt pris på verken øl eller vin, men det er fordi eg ikkje liker det og er avholds. 2
Gjest Bandit Skrevet 30. september 2012 #5 Skrevet 30. september 2012 Jeg hadde ikke hatt noe i mot det, for å si det slik. 1
Alice123 Skrevet 30. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2012 Jeg snakker selvfølgelig om øl man får kjøpt på polet, og ikke Tuborg fra Rimi'n Tenker også på 75cl-flasker, som er samme størrelser som vin. Eksempler: Baladin Nora 75 cl Kr. 114,90 Kr. 153,20 pr. literVaretype: OvergjæretProduktutvalg: BestillingsutvalgButikkategori: Uavhengig sortimentKarakteristikk: Fylde: Sødme: Bitterhet:Farge: Uklar kobberfarge med hvitt rikt skum.Lukt: Aroma av druer, gjær og epler.Smak: Lett fruktighet, gjær og en spicy tørr avsluttning. Eller Corsendonk Christmas Ale Middels dyp brungyllen. Aroma med fint preg av nellik, kardemomme og honningkake, hint av tørket sitrus. Humlepreget ettesmak. Land/distrikt: Belgia, Øvrige, ØvrigeRåstoff: Malt, humleInnhold: Alkohol 8,50% Sukker: 2,00 g/l Syre: Ukjent (går ikke å kopiere direktelinker fra www.polet.no)
Missandei Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 Jeg har gitt bort godt øl - med godt resultat. Hvis du vet at personen liker øl, synes jeg det er en flott gave! 1
Niennas Skrevet 30. september 2012 #8 Skrevet 30. september 2012 Vi ga bort øl i bursdagsgave til pappa i år, han er umulig å kjøpe gave til, for han har alt, men glad i øl, og glad i å prøve nye ting. Satte stor pris på det! Første gang på mange år at jeg har gitt en gave til pappa han faktisk har brukt.
Alice123 Skrevet 30. september 2012 Forfatter #9 Skrevet 30. september 2012 Så fint å høre! Jeg har selv aldri fått øl i gave, og kjenner ikke til noen som har fått/gitt øl i gave. Jeg vet om mange venner/familie som drikker øl fra butikken, og aldri har smakt øl fra polet. De vet ikke hva de går glipp av. Jeg har gitt mjød i vertinnegave og bursdagsgave. Det fungerer å gi til samme person én gang, men ikke flere. Rett og slett fordi det blir slik: - Oi mjød, det har jeg aldri smakt før! Oi, det smaker slik ja... Det var morsomt å prøve, men smaken var veldig spesiell.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 30. september 2012 #10 Skrevet 30. september 2012 Vel, du har overbevist meg i hvert fall. Tror jaggu jeg vet hva jeg skal kjøpe i bursdagsgave til pappa neste gang
Alice123 Skrevet 30. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 30. september 2012 Mjød er en artig gave, og den jeg kjøpte (dansk merke, kjøpt på polet, husker ikke navnet) har en artig flaske også, så den er litt pen å se på/ha i skapet. Mener å huske det er 14 % alkohol. Selv syntes jeg det smaker alt for søtt (er jo laget på honning). Tok en gang med mjød på fest, som eneste drikkevare. Hadde aldri smakt det før, og holdt meg så godt som edru gjennom hele kvelden
Gjest blah blah Skrevet 30. september 2012 #12 Skrevet 30. september 2012 Absolutt en god gaveidè til noen som liker øl Har selv en far som er glad i alkohol (han drikker ikke mye altså ), men han begynner å bli litt lei av å alltid få ørtenhundre vinflasker til jul og bursdag. Selv har jeg pleid å lage gavekurv, og istedenfor å legge i en vinflaske så har jeg prøvd å finne andre alternativer som øl, mjød, jägermeister og andre ting
Gjest Gunfreak Skrevet 30. september 2012 #13 Skrevet 30. september 2012 Så fint å høre! Jeg har selv aldri fått øl i gave, og kjenner ikke til noen som har fått/gitt øl i gave. Jeg vet om mange venner/familie som drikker øl fra butikken, og aldri har smakt øl fra polet. De vet ikke hva de går glipp av. Jeg har gitt mjød i vertinnegave og bursdagsgave. Det fungerer å gi til samme person én gang, men ikke flere. Rett og slett fordi det blir slik: - Oi mjød, det har jeg aldri smakt før! Oi, det smaker slik ja... Det var morsomt å prøve, men smaken var veldig spesiell. En annen morsom kuriositet, er Sake, vedlig spesiel smak, de fleste vil nok ikke like det, men morsomt å gi en liten flaske for dem å prøve(kanskje du er heldig å de syns det er drit godt) 1
Alice123 Skrevet 30. september 2012 Forfatter #14 Skrevet 30. september 2012 Åååå! Nå ble jeg glad! Da er en del julegaver i boks! Var redd for at folk syntes det er for sært og uformelt med øl i gave, og ikke ser forskjellen på øl fra polet og Tuborg fra Rimi.
Idril_M Skrevet 30. september 2012 #15 Skrevet 30. september 2012 Jeg hadde blitt kjempeglad for en flaske La Rulles Triple, for eksempel.
Gjest mari kontrari Skrevet 30. september 2012 #16 Skrevet 30. september 2012 Har både fått og gitt bort øl, med suksess. Har typisk plukket ut noen forskjellige øl på polet/butikk med godt utvalg, gjerne ut fra et tema. (Juleøl i desember, f.eks., norske bryggerier, etc.) Tips om det er til noen med begynnene øl og mat-interesse: Sjekk opp i en guide for å kombinere øl og mat, og heng på små gavelapper med "jeg skal passe godt med thaimat" eller "jeg er overraskende god kombinert med sjokolade", noe i den stilen. Veldig morsomt, også slipper man lete det opp selv 2
Alice123 Skrevet 30. september 2012 Forfatter #17 Skrevet 30. september 2012 Sake ja! Det var et kjempegodt forslag! Selv er jeg veldig glad i sake. Det er visst kun én type sake fra polet i Norge som virkelig smaker som ekte sake, har jeg fått høre av en kompis av meg som er gift med en japaner.
Gjest Bond Skrevet 30. september 2012 #18 Skrevet 30. september 2012 Absolutt greit synes jeg - men man burde være sikker at mottakeren vet å sette pris på det.
Antlers Skrevet 30. september 2012 #19 Skrevet 30. september 2012 Heller øl enn vin, takk. Om passende snacks fulgte med som en slags ekstra bonus, hadde jeg blitt rent overlykkelig! 1
Alice123 Skrevet 30. september 2012 Forfatter #20 Skrevet 30. september 2012 Så mange gode forslag! Tusen takk! :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå